Εμφάνιση απλής εγγραφής

Γυναικείο φύλο και διευθυντικές θέσεις στην εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΠιερράκος, Γεώργιος
dc.contributor.authorΤζώρα, Νικολέττα
dc.date.accessioned2023-07-03T07:26:03Z
dc.date.available2023-07-03T07:26:03Z
dc.date.issued2023-06-21
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4568
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4406
dc.description.abstractΤο θέμα της γυναικείας εκπροσώπησης σε ανώτερες διοικητικές θέσεις στην εκπαίδευση έχει απασχολήσει εκτενώς τους θεωρητικούς , οι οποίοι επικεντρώνονται στις έμφυλες ανισότητες αλλά και στις διακρίσεις που υπάρχουν στις σημερινές κοινωνίες. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να αναδείξει μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση το ζήτημα της ανέλιξης των γυναικών εκπαιδευτικών στη διοικητική ιεραρχία ,τους παράγοντες εκείνους που επηρεάζουν είτε θετικά, είτε αρνητικά την κατάκτηση θέσεων ευθύνης από γυναίκες εκπαιδευτικούς και να φανεί η τυχόν αλλαγή στάσεων και ποσοστών πάνω σε αυτό το ζήτημα. Αναλυτικότερα γίνεται παρουσίαση των συναφών θεωρητικών παραδοχών και ευρημάτων, έτσι ώστε να προκύψει μια διαυγής εικόνα του προβληματισμού που έχει αναπτυχθεί. Παράλληλα, γίνεται αποτύπωση του φαινομένου της ‘γυάλινης οροφής’, το οποίο δείχνει τα εμπόδια τα οποία αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην προσπάθειά τους να κατακτήσουν μια διευθυντική θέση στην εκπαίδευση. Η εργασία ολοκληρώνεται με την παράθεση στοιχείων ερευνών σχετικά με την εκπαιδευτική ηγεσία του γυναικείου φύλου σε ευρωπαϊκό επίπεδο αλλά και πιο συγκεκριμένα στην Ισπανία καθώς και με σύγκριση αυτών των στοιχείων με την Ελληνική πραγματικότητα.el
dc.format.extent95el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕκπαιδευτική ηγεσίαel
dc.subjectΓυναικεία ηγεσίαel
dc.subjectΈμφυλες ανισότητεςel
dc.subjectΈμφυλες διακρίσειςel
dc.subjectGlass ceilingel
dc.subjectΣχολική ηγεσίαel
dc.titleΓυναικείο φύλο και διευθυντικές θέσεις στην εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeFemale gender and management positions in educationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeePsaromiligkos, Ioannis (Yannis)
dc.contributor.committeeYannas, Prodromos
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.description.abstracttranslatedThe issue of female representation in higher management positions in education has extensively occupied theorists who focus on gender inequalities but also on the discrimination that exists in today's societies. This paper attempts to highlight through the bibliographic review the issue of the advancement of women teachers in the administrative hierarchy, those factors that influence either positively or negatively the conquest of positions of responsibility by women teachers and to show the possible change of attitudes and percentages on this matter.In more detail, the relevant theoretical assumptions and findings are presented, so that a clear picture of the problem that has been developed emerges. At the same time, the phenomenon of the 'glass ceiling' is recorded, which shows the obstacles faced by women in their attempt to conquer a managerial position in education. The paper concludes with the citation of research data on the educational leadership of the female gender at European level and more specifically in Spain as well as by comparing these data with the Greek reality.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές