Μέτρηση ικανοποίησης στους εργαζομένους πρώτης γραμμής των μέσων μαζικής μεταφοράς
Measuring satisfaction based on working conditions of the employees in operation of public transport
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Αρβανίτη, Ευριδίκη
Date
2023-06-21Advisor
Spyridakos, AthanasiosKeywords
Βαρόμετρο ικανοποίησης ; Ικανοποίηση εργαζομένων ; Εργασιακή ικανοποίηση ; Επαγγελματική εξουθένωση ; Πολυκριτήρια ανάλυση ; MUSA ; Μέτρηση ικανοποίησης ; Satisfaction barometer ; Job satisfaction ; Burnout ; Satisfaction measurement ; Multicriteria satisfaction analysisAbstract
Η συγκεκριμένη έρευνα θα εστιάσει στη πολιτική ικανοποίησης του εργαζομένου, που πρέπει να ακολουθήσει ένας οργανισμός. Συγκεκριμένα στα κίνητρα που πρέπει να δίνονται στον εργαζόμενο, υλικά και συναισθηματικά. Στο πρώτο μέρος θα γίνει ανασκόπηση της θεωρητικής βιβλιογραφίας η οποία σχετίζεται με το θέμα, οι πηγές θα είναι βιβλία και άρθρα από την ελληνική και ξένη βιβλιογραφία. Ο αναγνώστης μελετώντας τη συγκεκριμένη έρευνα θα αποκομίσει τα κίνητρα που υπάρχουν και δίνονται από έναν οργανισμό στον εργαζόμενο, ενώ συγχρόνως θα έχει και την ευκαιρία να μελετήσει το πως καλλιεργείται ένα άριστο εργασιακό κλίμα. Θα διαπιστωθεί ότι ο εργαζόμενος μπορεί να ανταμειφθεί με τη μορφή μετρητών, η εναλλακτικά με άλλες μορφές ανταμοιβών (ηθικών), τη στιγμή που οι ανταμοιβές που σχετίζονται με το περιβάλλον βελτιώνουν το εργασιακό κλίμα. Σκοπός της μελέτης είναι να προσδιορίσει την επαγγελματική ικανοποίηση σε έναν οργανισμό, από τι επηρεάζεται και πώς επιδρά στην ψυχολογία και στην απόδοση του εργαζομένου. Σκοπός μας είναι να εξεταστούν οι μεταβλητές που καθορίζουν την επαγγελματική ικανοποίηση.Απώτερος στόχος από τους παραπάνω εξεταζόμενους σκοπούς είναι να εφαρμόσουμε τη θεωρητική αλλά και πρακτική επισκόπηση του θέματος στον οργανισμό των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα μοντέλο αύξησης της αποδοτικότητας των εργαζομένων. Συγχρόνως υπάρχουν και πολλοί επιμέρους στόχοι. Ειδικότερα, να καθοριστεί το πως καλλιεργείται από ένα οργανισμό η επαγγελματική ικανοποίηση, τι σημαίνει η επαγγελματική ικανοποίηση για τους εργαζόμενους, ποιες είναι οι μεταβλητές που επηρεάζουν είτε θετικά, είτε αρνητικά την επαγγελματική ικανοποίηση, πως ορίζεται η ποιότητα ζωής, τα κίνητρα, η ποιότητα στο χώρο εργασίας, οι ανθρώπινες σχέσεις, οι ανταμοιβές κ.λπ.
Abstract
This research will focus on the employee satisfaction policy that an organization should follow. Specifically, the incentives that must be given to the employee, materially and emotionally. The first part will review the theoretical literature related to the topic, the sources will be books and articles from the Greek and foreign literature. By studying this research, the reader will obtain the motivations that exist and are given by an organization to the employee, while he has the opportunity to study how an excellent working climate is cultivated. It will be established that the employee can be rewarded in the form of cash, or alternatively with other forms of (moral) rewards, while environmental rewards improve the work climate.The purpose of the study is to determine job satisfaction in an organization, what it is influenced by and how it affects the employee's psychology and performance. Our purpose is to examine the variables that determine job satisfaction.The goal of the above considered purposes is to apply the theoretical as well as practical overview of the subject to the organization of Transportation, to formulate a model for increasing the efficiency of employees. At the same time there are many other goals. In particular, to determine how job satisfaction cultivates by an organization, what does job satisfaction mean for employees, what are the variables that affect either positively or negatively job satisfaction, how is quality of life defined, motivation, quality in workplace, human relations, rewards, etc.