Εντοπισμός και διαχείριση των διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών στο φάσμα του αυτισμού από τη διοίκηση και το εκπαιδευτικό προσωπικό των Δημοτικών παιδικών σταθμών
Identification and management of pervasive developmental disorders on the autism spectrum by the administration and educational staff of pri-mary kindergartens
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Πολυκατέρου, Αλεξάνδρα
Date
2023-07Keywords
Προσχολική αγωγή ; Αυτισμός ; Παιδικός σταθμός ; Παράλληλη στήριξηAbstract
Στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς φιλοξενούνται παιδιά ηλικίας από 6 μηνών έως 4 ετών. Πολλά εξ αυτών αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς της ανάπτυξης τους, οι οποίες χρήζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης. Το έναυσμά για να επιλέξω το συγκεκριμένο θέμα πηγάζει αφενός από την προσωπική μου εμπειρία, καθώς στην πάροδο των ετών της επαγγελματικής μου δραστηριότητας, εγώ αλλά και αρκετοί συνάδερφοι ήρθαμε αντιμέτωποι με δύσκολα στην διαχείριση περιστατικά. Στην διάρκεια της έρευνας για την εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας σημαντικό ρόλο, είχε στην επιλογή του τελικού θέματος η πρώτη πανελλήνια έρευνα με τα ποσοστά αύξησης του αυτισμού. Τα στοιχεία εκτιμούν τον επιπολάσμο, τη διασπορά, την κατανομή φύλου και την ηλικία πρώτης διάγνωσης των Διαταραχών Αυτιστικού Φάσματος (ASD) στα παιδιά. Περισσότερα από 1 στα 100 Ελληνόπουλα, ηλικίας 10 και 11 ετών, εμφανίζουν συμπτώματα ASD, Ωστόσο η διάγνωσή τους δεν έγινε πρώιμα αλλά όψιμα, γεννώντας έτσι το ερώτημα πως η διαταραχή δεν έγινε αντιληπτή σε μικρότερη ηλικία ή αν έγινε πως την διαχειριστικέ το πλαίσιο της προσχολικής αγωγής.
Σκοπός της έρευνας είναι να δείξουμε πόσο σημαντικό είναι να εντοπιστεί νωρίς η δια-ταραχή για να ξεκινήσει άμεσα η πρώιμη παρέμβαση, αλλά και ο τρόπος που αντιμετωπίζονται αυτά τα περιστατικά από τους εμπλεκομένους, πόσο αποτελεσματική ή όχι είναι η αντιμετώπιση τους στο πλαίσιο ενός βρεφονηπιακού σταθμού. Η γρήγορη πρόγνωση περιστατικών παιδιών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ASD) είναι καθοριστικής σημασίας καθώς η ηλικία τους είναι κρίσιμή για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και των δεξιοτήτων τους.
Η μέθοδος που ακολουθήθηκε είναι η ποιοτική ερευνά για την διερεύνηση των αντιλήψεων της διοίκησης και των παιδαγωγών μέσω συνεντεύξεων, καταγραφή των απαντήσεων και την ανάλυση των δεδομένων.
Abstract
Municipal kindergartens accommodate children from 6 months to 4 years old. Many of them face difficulties in many different areas of their development, which require special treatment. The motivation to choose this topic stems on the one hand from my personal experience, as over the years of my professional activity, I and several colleagues were faced with difficult to manage incidents. In the course of the research for the elaboration of the dissertation, an important role was played in the selection of the final topic by the first Panhellenic survey with the rates of increase of autism. The data estimate the prevalence, dispersion, gender distribution and age of first diagnosis of Autism Spectrum Disorders (ASD) in children. More than 1 in 100 Greek children, aged 10 and 11, show symptoms of ASD, however their diagnosis was not made early but late. thus, raising the question that the disorder was not perceived at an earli-er age or whether it became that it was managed by the context of preschool education.
Purpose: of the research is to show how important it is to identify the disorder early in order to start early intervention immediately, but also the way these cases are treated by those involved, how effective or not is their treatment in the context of a nursery. The rapid prognosis of cases of children with Autism Spectrum Disorders (ASD) is crucial as their age is crucial for the development of their brain and skills. The method followed is qualitative research to investigate the perceptions of management and educators through interviews, recording of answers and analysis of da-ta