dc.contributor.advisor | SIDIROPOULOU, MARIA | |
dc.contributor.advisor | PILIOURAS, PANAGIOTIS | |
dc.contributor.author | Νικητοπούλου, Μαρία-Ιωάννα | |
dc.date.accessioned | 2023-07-13T14:48:07Z | |
dc.date.available | 2023-07-13T14:48:07Z | |
dc.date.issued | 2023-07-07 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4668 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4506 | |
dc.description.abstract | Στην αρχή της παρούσας εργασίας θα δούμε τις καινοτόμες προσεγγίσεις στους παιδικούς σταθμούς της Ευρώπης οι οποίες έχουν έναν θετικό αντίκτυπο στη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών. Αυτές οι προσεγγίσεις εστιάζουν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των παιδιών με τρόπους που διαφέρουν από την παραδοσιακή διδασκαλία στο σχολείο. Η συνεργασία μεταξύ των παιδαγωγών, η προώθηση της διαπολιτισμικής κατανόησης, και η ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά αυτών των προσεγγίσεων. Οι παιδικοί σταθμοί στην Ευρώπη είναι σχεδιασμένοι για να παρέχουν ένα ασφαλές, υποστηρικτικό και εκπαιδευτικό περιβάλλον για τα παιδιά.
Οι παιδικοί σταθμοί που εφαρμόζουν αυτές τις πρακτικές βοηθούν τα παιδιά να επικοινωνούν μεταξύ τους, να ερεθίζουν την περιέργειά τους και να εξερευνούν τον κόσμο γύρω τους. Αυτό διεγείρει την ανάπτυξη των πνευματικών τους και σωματικών δεξιοτήτων. Εκτός από την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των παιδιών, οι καινοτόμες προσεγγίσεις στους παιδικούς σταθμούς βοηθούν και τους γονείς να είναι πιο ενεργά συμμετέχοντες στην ανάπτυξη των παιδιών τους. Οι γονείς αντιλαμβάνονται πιο σαφώς τον ρόλο τους σε αυτήν την διαδικασία και αποκτούν τις γνώσεις και τις ικανότητες που χρειάζονται για να στηρίξουν τα παιδιά τους κατά τη διάρκεια της προσχολικής ζωής τους.
Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να εστιάσουμε στους παιδικούς σταθμούς στην Ελβετία οι οποίοι είναι γνωστοί για τις καινοτόμες προσεγγίσεις τους στην παιδική αγωγή και ανάπτυξη, οι οποίες όπως έχει αποδειχθεί έχουν πολλά οφέλη στη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών. Μερικές από αυτές τις προσεγγίσεις εκτός της χρήσης τεχνολογίας είναι και οι μέθοδοι Montessori, Piaget, Waldorf και Reggio Emilia, oι προσεγγίσεις αυτές επικεντρώνονται στην προώθηση της αυτονομίας, της κοινωνικής αλληλεπίδρασης, της δημιουργικότητας και της ανακάλυψης μέσω δραστηριοτήτων παιχνιδιού και μάθησης.
Η μέθοδος που εφαρμόζεται στην παρούσα εργασία είναι η βιβλιογραφική ανασκόπηση. Μέσα από την οποία προκύπτει η συνεχής ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών σε αρκετές χώρες της Ευρώπη εστιάζοντας στην Ελβετία. Από την άλλη πλευρά οι παιδικοί σταθμοί της Ελλάδας σαφώς και προσφέρουν υπηρεσίες φροντίδας, αγωγής και εκπαίδευσης των παιδιών, με σκοπό την προετοιμασία τους για την είσοδό τους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αλλά δυστυχώς αντιμετωπίζουν διάφορες αδυναμίες και προκλήσεις στην παροχή ποιοτικής παιδικής μέριμνας και εκπαίδευσης. Παρ όλα αυτά υπάρχουν πολλά πράγματα που θα μπορούσαν να αλλάξουν στους παιδικούς σταθμούς της Ελλάδας ώστε να αναβαθμιστούν σε όλους τους τομείς.
Τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης μας οδηγούν στη σύγκριση των παιδικών σταθμών στην Ελλάδα και την Ελβετία, στην πολυπλοκότητα του θέματος, καθώς υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τη λειτουργία και την ποιότητα των παιδικών σταθμών σε κάθε χώρα. | el |
dc.format.extent | 60 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Kαινοτόμες προσεγγίσεις | el |
dc.subject | Προσχολική εκπαίδευση | el |
dc.subject | Ανάπτυξη | el |
dc.subject | Ελβετία | el |
dc.title | Οι καινοτόμες προσεγγίσεις στους παιδικούς σταθμούς της Ελβετίας και τα αποτελέσματα αυτών στη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών | el |
dc.title.alternative | Innovative approaches in Switzerland's daycare centers and effects of these on children's cognitive development | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | SIDIROPOULOU, MARIA | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | At the beginning of this paper we will see the innovative approaches in Europe's kin-dergartens which have a positive impact on children's cognitive development. These approaches focus on developing children's skills in ways that differ from traditional school teaching. Collaboration among educators, the promotion of intercultural under-standing, and the development of imagination and creativity are some of the hallmarks of these approaches. Kindergartens in Europe are designed to provide a safe, support-ive and educational environment for children.
Daycare centers that implement these practices help children communicate with each other, spark their curiosity, and explore the world around them. This stimu-lates the development of their mental and physical skills. In addition to developing children's skills, innovative approaches in daycare centers also help parents to be more active participants in their children's development. Parents understand more clearly their role in this process and acquire the knowledge and skills they need to support their children during their preschool life.
The purpose of this paper is to focus on daycare centers in Switzerland that are known for their innovative approaches to child care and development, which have been shown to have many benefits on children's cognitive development. Some of these approaches besides the use of technology are the Montessori, Piaget, Waldorf and Reggio Emilia methods, these approaches focus on promoting autonomy, social inter-action, creativity and discovery through children's activities. of learning and develop-ment.
The method applied in this work is the bibliographic review. Through which arises the continuous development of innovative technologies in several European countries focusing on Switzerland. On the other hand, the kindergartens in Greece clearly offer care, education and training services for children, with the aim of prepar-ing them for their entry into primary education, but unfortunately they face various weaknesses and challenges in the provision of quality childcare and education. Never-theless, there are many things that could be changed in the kindergartens of Greece in order to upgrade them in all areas.
The results of the bibliographic review lead us to the comparison of daycare centers in Greece and Switzerland, to the complexity of the subject, as there are many factors that can affect the operation and quality of daycare centers in each country. | el |