dc.contributor.advisor | Αλ Ινσάουι, Ραμζί | |
dc.contributor.author | Ταπεινού, Δήμητρα | |
dc.date.accessioned | 2023-07-19T09:48:38Z | |
dc.date.available | 2023-07-19T09:48:38Z | |
dc.date.issued | 2023-03-03 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4733 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4571 | |
dc.description.abstract | Ο πληθωρισμός είναι ένα οικονομικό φαινόμενο που εμφανίζεται σε διάφορες
περιόδους της ανθρώπινης ιστορίας. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα,
στην Ευρωζώνη είναι επιθυμητό στη σύγχρονη εποχή να διατηρείται ένας
πληθωρισμός 1,5 έως 2%, καθώς και ο αποπληθωρισμός είναι ένα φαινόμενο που
πρέπει να αποφεύγεται, διότι είναι σημείο μιας αποδυναμωμένης οικονομίας.
Εντούτοις, οι εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο, με κύρια την κρίση της πανδημίας και στη
συνέχεια τον πόλεμο στην Ανατολική Ευρώπη, έχουν επηρεάσει έντονα τον
πληθωρισμό, τόσο στην Ευρωζώνη όσο και στη χώρα μας.
Μια από τις αγορές που έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό είναι αυτή των αλκοολούχων
ποτών. Αν και οι διακυμάνσεις δεν έχουν ακολουθήσει τις ιδιαίτερα μεγάλες αυξήσεις
που έχουν παρατηρηθεί στον τομέα της ενέργειας, η πανδημία έχει κάνει εμφανή της
επιπτώσεις της και σε αυτόν τον τομέα. Ζητούμενο σε αυτήν την εργασία είναι αφενός
να πραγματοποιηθεί μια ανάλυση για την οικονομική επιστήμη και τον πληθωρισμό εν
γένει, και στη συνέχεια να πραγματοποιηθεί μια αναλυτική ανασκόπηση των τεσσάρων
εξαμήνων που αφορούν το 2020 και 2021, ιδίως για τα αλκοολούχα ποτά. Αφετέρου,
να εξεταστεί η συμβολή των καρτέλ και των μεσαζόντων στην αγορά των
αλκοολούχων ποτών, με ιδιαίτερη αναφορά στην Ελλάδα, όπου η παρουσία και των
δύο αυτών παραγόντων δείχνει να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την αγορά. | el |
dc.format.extent | 68 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Πληθωρισμός | el |
dc.subject | Αλκοολούχα ποτά | el |
dc.subject | Ευρώπη | el |
dc.subject | Ελλάδα | el |
dc.subject | Οικονομία | el |
dc.subject | Καρτέλ | el |
dc.subject | Μεσάζοντες | el |
dc.title | Ο πληθωρισμός στα ποτά στην Ελλάδα & στην Ευρώπη | el |
dc.title.alternative | Inflation for beverages in Europe and Greece | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Σεχάντε, Αντνάν | |
dc.contributor.committee | Ζάβαλη, Μαρία | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Τροφίμων | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Επιστημών Οίνου, Αμπέλου και Ποτών | el |
dc.description.abstracttranslated | Inflation is an economic phenomenon that occurs in all periods of history. Today the
European Central Bank aims to maintain an inflation of 1.5 to 2% in the Euro zone, as
well as deflation is a phenomenon to be avoided because it is a sign of a weakened
economy. However, developments at the international level, mainly the pandemic crisis
and then the war in Eastern Europe, have strongly affected inflation, both in the Euro
zone and in our country.
One of the markets that has been greatly affected is that of alcoholic beverages.
Although fluctuations have not followed the particularly large increases seen in the
energy sector, the pandemic has shown its effects in this sector as well. The aim of this
paper is to firstly carry out an analysis of economics and inflation in general, and then
an analytic review of the four semesters covering 2020 and 2021, in particular for
alcoholic beverages. On the other hand, the contribution of cartels and middlemen in
the alcoholic beverages market was examined, with special reference to Greece, where
the presence of both of these factors seems to greatly influence the market. | el |