Πρόβλεψη λειτουργικών παραμέτρων πλοίου με χρήση τεχνικών τεχνητής νοημοσύνης
Prediction of a ship’s operational parameters using artificial intelligence technics
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Αλεξίου, Κυριάκος
Ημερομηνία
2021-02Επιβλέπων
Leligou, Helen C. (Nelly)Pariotis, Efthimios
Λέξεις-κλειδιά
Τεχνητή νοημοσύνη ; Κατανάλωση καυσίμου ; Μηχανική μάθηση ; Αλγόριθμοι παλινδρόμησης ; Εξόρυξη δεδομένων ; Artificial intelligence ; Fuel consumption ; Regression algorithms ; Data mining ; Machine learningΠερίληψη
Σε αυτή τη διπλωματική διατριβή ο συγγραφέας αξιολογεί και συγκρίνει τη χρήση αλγορίθμων πολλαπλής παλινδρόμησης όπως τα Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα, τα Δέντρα Απόφασης, τα Δάση Τυχαίας Απόφασης, τους k-Πλησιέστερους Γείτονες (kNN), τη Γραμμική Παλινδρόμηση και του AdaBoost στην πρόβλεψη της απαιτούμενης ισχύος της κύριας μηχανής πλοίου. Αυτή η προσέγγιση βασίζεται στην εξόρυξη γνώσης με την χρήση δεδομένων που αντιστοιχούν σε πραγματικές τιμές μεγεθών που συλλέχθηκαν από το σύστημα αυτόματης καταγραφής και παρακολούθησης δεδομένων (ADLM) ενός πλοίου σε περίοδο έξι μηνών.
Συγκρίνονται τα αποτελέσματα πρόβλεψης των ανωτέρω αλγορίθμων με χρήση δύο ξεχωριστών συνόλων δεδομένων: το αρχικό πλήρες σύνολο δεδομένων καθώς και ένα δεύτερο το οποίο προκύπτει από την επεξεργασία του πρωτοτύπου βάση συγκεκριμένης μεθοδολογίας, με τη χρήση ενός συνδυασμού στατιστικών μεθόδων καθώς και τη γνώση των φυσικών αρχών που διέπουν το υπό εξέταση φυσικό μέγεθος. Η μελέτη αποδεικνύει ότι με τη χρήση της Τεχνητής νοημοσύνης (μέσω μηχανικής μάθησης) και της κατάλληλης προ επεξεργασίας των δεδομένων μπορούμε να επιτύχουμε αποτελέσματα πρόβλεψης με ποσοστό σφάλματος κάτω του 3% στο 99,31% των υπό πρόβλεψη τιμών.
Περίληψη
In this paper the author tests and compares the use of multiple regression algorithms like Artificial Neural Network (ANN), Decision Tree Regressor (DTRs), Random Forest Regressor (RFR), K-Nearest Neighbor (kNN), Linear Regression and
AdaBoost, on the prediction of ships main engine required power. This data driven approach is based on real values that are collected from a ship’s onboard Automated Data Logging & Monitoring (ADLM) system in a period of six months. Two separated
set of Algorithm benchmark tests are caried out and compared: one with the use of the above complete data set and the second with the use of a preprocessed one that is constructed from the original, with the use of a combination of statistical inference
methods as well as the knowledge of the physical principles. The study shows that with the use of Artificial intelligence (through Machine Learning) and proper data preprocessing we can achieve prediction results that are below an 3% error percentage
in 99.31% of the respective values.