Χρήση μη επανδρωμένων ιπτάμενων οχημάτων (UAVs) στη ναυτιλία, για τον ανεφοδιασμό των πλοίων
The use of UAVs in shipping for vessel supply
Keywords
Ναυτιλία ; Ανεφοδιασμός πλοίων ; Εμπορική ναυτιλία ; Mη επανδρωμένα ιπτάμενα οχήματα ; Cargo UAV ; Shipping ; Vessel supply ; Drone applications ; Unmanned aerial vehicleAbstract
Η εμπορική Ναυτιλία κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο στη δραστηριότητα του διεθνούς εμπορίου, ως βασικός μεταφορέας των αγαθών ανά τον κόσμο. Η εντατική δραστηριότητα του στόλου, συνεπάγεται την ανάγκη της άρτιας υποστήριξης από
την ξηρά και την παροχή των απαιτούμενων προμηθειών στα πλοία, προκειμένου να συνεχίζουν αδιάλειπτα το επιχειρησιακό τους έργο. Η εμφάνιση των συστημάτων UAVs στην αγορά και η σταδιακή τους ανάπτυξη και επέκταση στις μεταφορές προϊόντων, σηματοδοτεί μία νέα εποχή στον κλάδο των Logistics.Παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία των συστημάτων UAVs περιορίζεται
μέχρι στιγμής στη μεταφορά και παράδοση μικρών πακέτων, οι κατασκευαστές προχωρούν σταδιακά στην κατασκευή μεγαλύτερων συστημάτων, με καλύτερες δυνατότητες και μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο. Η πειραματική τους χρήση σε ποικίλες εφαρμογές, αποτελεί ήδη γεγονός για τον κλάδο της Ναυτιλίας, ενώ το μέλλον επιφυλάσσει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον από πλευράς των Ναυτιλιακών εταιρειών, για τις δυνατότητες που υπόσχονται να προσφέρουν. Το σημαντικότερο ερώτημα είναι εάν τα συστήματα UAVs θα καταφέρουν, εν τέλει, να προσφέρουν αποδοτικές εναλλακτικές λύσεις στις μεταφορές των φορτίων από και προς τα πλοία, στον βαθμό που θα τα οδηγήσει στο να επικρατήσουν απέναντι στα συμβατικά μεταφορικά μέσα, τα οποία καλύπτουν προς το παρόν τις συγκεκριμένες ανάγκες. Η απάντηση βρίσκεται κάπου στη μέση. Tα UAVs έχουν ήδη επικρατήσει ως
δημοφιλή μέσα φωτογράφισης και βιντεοσκόπησης σε ανάλογες εφαρμογές, ενώ στον κλάδο των μεταφορών, εξυπηρετούν προς το παρόν, ένα συγκεκριμένο φάσμα αναγκών. Η εργασία στοχεύει στην ανάδειξη της παρούσας αλλά και μελλοντικής προσφοράς τους στον κλάδο της Ναυτιλίας και στη διερεύνηση της αποδοτικότητάς τους, σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα. Επιπλέον, προσπαθεί να υποδείξει τα υφιστάμενα όρια των μεταφορικών τους δυνατοτήτων, τα οποία αναμένεται να βελτιώνονται σταδιακά, ακολουθώντας τον ρυθμό ανάπτυξης της τεχνολογίας.
Abstract
Commercial Shipping holds a primary role among the world trade activity, as a major global transporter of goods. The intensive world-fleet activity entails the need of an optimal support from the shore, as well as the necessary supply feed, in order to remain full-time operational. The presence of UAV systems in the market, combined with their day-by-day growth and expansion in products transportation, paves the way towards a new Logistics era. Despite the fact that the majority of UAV systems are limited in the transportation of light packages so far, manufacturers gradually move to the construction of larger systems with greater capabilities and payload capacity. Their use in trial applications is already a fact for the Shipping Industry, whereas their foreseen capabilities are expected to attract more interest from Shipping companies. The biggest clue, is whether UAVs will finally achieve to offer effective alternatives in all the variety of Naval transportations, in a scale that they will finally conquer the market against the compatible transportation means, that are currently being used for these activities. The truth lies somewhere in the middle. UAVs are already popular in photo shooting and video applications, whereas in the Transportation section they can only
cover a certain part of the total needs. This paper aims in highlighting the UAVs’ present and future contribution to the Shipping Industry, and also in the investigation of their current mission effectiveness, comparing to that of compatible transportation
means. Moreover, it attempts to indicate their present limitations, which are likely to improve, following the progress of technology evolution.