Υψηλή γαστρονομία και καινοτομία στο F&B των πολυτελών ξενοδοχείων. Μελέτη περίπτωσης: Τα ξενοδοχεία του ομίλου Ν. Δασκαλαντωνάκη - Grecotel.
High gastronomy and innovation in F&B department of luxury hotels. Case study: The hotels of Nikos Daskalantonakis group - Grecotel.
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Καλαντζή, Ιωάννα
Ημερομηνία
2021-03-31Επιβλέπων
Μαρινάκος, ΚωνσταντίνοςΛέξεις-κλειδιά
Καινοτομία ; Ανθρώπινο δυναμικό ; Γαστρονομικός τουρισμός ; Γαστρονομικοί τουρίστες ; Εστιατόρια ; Εστιατόρια πολυτελείας ; Grecotel ; Covid -19 ; Innovation ; Human resources ; Gastronomic tourism ; Gastronomy tourists ; Restaurants ; Luxurious restaurants ; Grecotel ; Covid -19Περίληψη
Ο γαστρονομικός τουρισμός αποτελεί μια εναλλακτική μορφή τουρισμού, με μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης και εξέλιξης, ειδικά σε μια χώρα και σημαντικό γαστρονομικό προορισμό, όπως η Ελλάδα. Μια χώρα παγκοσμίως γνωστή για τα προϊόντα και την παραδοσιακή ελληνική κουζίνα. Αυτή την ευκαιρία και τις μεγάλες δυνατότητες και προοπτικές, της εναλλακτικής μορφής τουρισμού αναγνώρισε και ο όμιλος Ν. Δασκαλαντωνάκη – Grecotel, ο οποίος κατέχει αρκετά χρόνια στην Ελλάδα την πρωτεία μεταξύ των μεγάλων ξενοδοχειακών ομίλων της χώρας. Οι συνεργασίες που έχει συνάψει με αρκετές χώρες ο όμιλος, οι τάσεις της παγκόσμιας ξενοδοχειακής αγοράς και οι ταξιδιώτες που εξαιτίας των πολλών και συχνών ταξιδιών τους έχουν αποκτήσει εικόνες, εμπειρίες, μέτρο σύγκρισης και προσδοκίες από τους προορισμούς που επισκέπτονται, αποτέλεσαν για τον όμιλο το κίνητρο, για συνεχή εξέλιξη παράλληλα με την διατήρηση της παράδοσης. Η Grecotel, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψιν τις απαιτήσεις των πελατών και έχοντας αναγνωρίσει την σπουδαιότητα του γαστρονομικού τουρισμού, έχει προβεί σε ανακαινίσεις εστιατορίων και σε καινοτομίες που έχουν ως κύρια πηγή έμπνευσης την κάλυψη αναγκών, επιθυμιών και προτιμήσεων των φιλοξενούμενων. Βάση των αναφερομένων προκύπτει και ο σκοπός της παρούσας εργασίας, η απόδειξη δηλαδή, πως ο συνδυασμός της υψηλής γαστρονομίας και καινοτομίας στα εστιατόρια που λειτουργούν εντός πολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων, μπορούν να διαμορφώσουν τα standards όπου απαιτεί ένα εστιατόριο τέτοιου τύπου, ώστε να παρέχεται ομοιομορφία και σταθερή εξειδικευμένη ποιότητα υπηρεσιών. Συμπερασματικά η έρευνα θα καταλήξει στο προσοδοφόρο έδαφος που έχει δημιουργήσει ο όμιλος για την ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού. Μέσω της δημιουργίας ενός ισχυρού Brand για τα θεματικά εστιατόρια που διαθέτει, τα οποία σε συνδυασμό με το εξειδικευμένο service και το έμπειρο και συνεχές εκπαιδευμένο προσωπικό, θα μπορούσε να καταστήσει τα εστιατόρια του ομίλου, εστιατόρια ορόσημο του γαστρονομικού τουρισμού.
Περίληψη
Gastronomy tourism consists an alternative form of tourism with a wide range of prospects for development and evolution in a country like Greece which is a world wide known country for its products, fresh produce and traditional Greek cuisine. The hotels of the Nikos Daskalantonakis group Grecotel, holding a long history and a prestigious image among the prime hotel groups, recognized this opportunity, the potentials and the prospects of this alternative form of tourism. Having attained cooperations with businesses in a several other countries, monitoring the tendencies in the global hotels market and catering for the needs of demanding and experienced travel wise guests, who have acquired images, experiences, tastes and the ability to compare services provided in their visiting destinations, the Nikos Daskalantonakis group Grecotel, used this data as a motive for constant evolution without neglecting tradition, however. The Grecotel group taking into serious consideration and indentifying the demands of guests as far as gastronomy tourism is concerned, have ventured into redecorating their restaurants in a novice and inspiring way so as to cover the needs, wishes and preferences of their guests. The aim of this thesis is to provide evidence that according to the facts mention above, meaning the combination of high quality gastronomy and innovation, the dining sections of the luxurious hotel facilities have the potential to adjust the services offered at restaurants of such prestige while dining there, in order to have a steady and always impeccable specialized service provided. All in all the survey will conclude by focusing on the revenues deriving from the development of gastronomic tourism. By founding a prestigious Brand Name for the restaurants included in the group, which happen to combine an exquisite service offered by highly qualified employees of the field, always attentive and willing to undergo further training, our restaurants could be placed among the most recognizable establishments in gastronomic tourism.