Ο μετασχηματισμός των συνεδρίων στην Ελλάδα. Η περίπτωση των ιατρικών συνεδρίων. Η εταιρεία Eventure
The tranformation of conferences in Greece. The case of medical conferences. The Eventure company
Keywords
Συνέδρια ; Ψηφιακά εργαλεία ; Υβριδικός μετασχηματισμός ; Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Νέες τεχνολογίεςAbstract
Τα συνέδρια είναι και θα είναι το μέσο με το οποίο μεταλαμπαδεύεται η γνώση ενός θέματος στους ανθρώπους. Εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες, οι άνθρωποι είχαν την ανάγκη να επικοινωνήσουν, να συζητήσουν, να έρθουν σε αντιπαράθεση, να συμφωνήσουν, να αλληλοεπιδράσουν και να φτάσουν σε συμπεράσματα που θα μπορέσουν σε να τους ανοίξουν νέους ορίζοντες, να προβούν σε νέες ιδέες, να εξελιχθούν και στο τέλος φυσικά να κάνουν βήματα ανάπτυξης, μέσω της βιωματικής έρευνας και να απέχουν παρασάγγας πια από το αρχικό σημείο εκκίνησης. Η συγκεκριμένη εργασία στοχεύει στην μελέτη του συνεδριακού «προϊόντος» σε γενικό και ειδικό πλαίσιο, το πως ξεκίνησε το ιατρικό συνέδριο, πως συνέχισε την πορεία του, τις διακυμάνσεις που πέρασε και πως τελικά «επιβίωσε» στην προ Covid-19 εποχή, κατά την διάρκεια αυτής και φυσικά και στην μετέπειτα περίοδο. Θα παρουσιαστεί η βαρύνουσα σημασία της επιλογής του στρατηγικού μάνατζμεντ κα κατ΄επέκταση του μάρκετινγκ στο συγκεκριμένο κλάδο. Ταυτόχρονα θα αναλυθεί η έννοια και τα ευρύτερα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων και των λειτουργιών τους, με ειδική αναφορά στην χώρα μας. Θα προχωρήσουμε σε μια παρουσίαση του γενικότερου κλάδου και των φορέων διοργάνωσης ιατρικών συνεδρίων. Στην συνέχεια θα μελετήσουμε την περίπτωση της εταιρείας Eventure, η οποία δραστηριοποιείται στον εν λόγω κλάδο και διαθέτει μακρόχρονη και εξειδικευμένη εμπειρίας. Τα ιατρικά συνέδρια στην Ελλάδα, αλλά και γενικότερα οι επιστημονικές και μη εκδηλώσεις, αν και πέρασαν διάφορες διακυμάνσεις, αναπτύχθηκαν σημαντικά και εξελίχθηκαν ως προς την διεξαγωγή τους, την υλοποίησή τους και την αποδοχή τους από τους σύνεδρους. Τέλος θα παρουσιαστεί μια εκτενής έρευνα η οποία πραγματοποιείται με την μέθοδο των συνεντεύξεων των στελεχών της μελετώμενης εταιρείας και η εργασία μας θα κλείσει παρουσιάζοντας τα συμπεράσματα όλης της μελέτης αναφορικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό των συνεδρίων.
Abstract
Conferences are and will be the means by which knowledge of a subject is passed on to people. For many decades, people have had the need to communicate, to discuss, to come into confrontation, to agree, to interact and to reach conclusions that will enable them to open new horizons, to make new ideas, to evolve and in the end, of course, to take steps of development, through experiential research and to be a long way from the original starting point. This study aims to present the conference "product" in a general and special context, how the medical conference started, how it continued its course, the fluctuations it went through and how it finally "survived" in the pre-Covid-19 era, during this period and of course also in the subsequent period. The weighty importance of the choice of strategic management and by extension marketing in the specific industry will be presented. At the same time, the concept and wider benefits of the digital transformation of businesses and their operations will be analyzed, with special reference to our country. We will proceed with a presentation of the general industry and the medical conference organizers. Next, we will study the case of the company Eventure, which is active in the sector in question and has a long and specialized experience. The medical conferences in Greece, but also in general the scientific and non-scientific events, although they went through various fluctuations, developed significantly and evolved in terms of their conduct, their implementation and their acceptance by the conference participants. Finally, extensive research will be presented which is carried out using the method of interviews of the executives of the studied company and our paper will close by presenting the conclusions of the entire study regarding the digital transformation of conferences.