Η Κληρονομικότητα στα παιδιά Προσχολικής Ηλικίας και κατά πόσο αυτή συμβάλλει στη Βιολογία της Μνήμης και της Μάθησης
Heredity in Preschool children and how it contributes to the Biology of Memory and Learning
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Γλογοβίτη, Δήμητρα
Date
2024-02-15Keywords
Προσχολική Ηλικία ; Βιολογία ; Είδη Μνήμης ; Στάδια Μάθησης ; ΚληρονομικότηταAbstract
Στις μέρες μας, τα παιδιά θεωρούνται το μέλλον μιας κοινωνίας. Στις σύγχρονες κοινωνίες, τα
παιδιά αναγνωρίζονται ως ο βασικός πυρήνας αυτών και γι’ αυτό τους δίνεται ιδιαίτερη έμφαση
και προσοχή από την πρώτη κιόλας στιγμή της ζωής τους. Καθώς η επιστήμη εξελίσσεται όλο και
περισσότερο, διαπιστώνεται πώς η κληρονομικότητα επηρεάζει σημαντικά την εξέλιξη των
παιδιών τόσο στα πρώτα χρόνια της ζωής τους όσο και στην μετέπειτα ενήλικη ζωή τους
(Χατζηγεωργίου, 2001). Η κληρονομικότητα είναι υπεύθυνη για την πορεία της εξέλιξης του
παιδιού στα σχολικά του χρόνια, στις διαπροσωπικές του σχέσεις και αργότερα στην
επαγγελματική του πορεία. Σε συνδυασμό με άλλους εξωτερικούς παράγοντες είναι ικανή να τα
επηρεάσει άλλοτε λιγότερο και άλλοτε περισσότερο. Στόχος λοιπόν της παρούσας εργασίας, είναι να μελετηθεί η έννοια της κληρονομικότητας και η συμβολή αυτής στη βιολογία της μνήμης
και της μάθησης των παιδιών της Προσχολικής Ηλικίας. Αρχικά, θα εξεταστεί ενδελεχώς ο όρος
«κληρονομικότητα». Αργότερα θα μελετηθεί το πώς λειτουργεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος από τα
πρώτα χρόνια της ζωής ενός παιδιού, ενώ στη συνέχεια θα προσεγγιστούν εκτενώς οι μηχανισμοί
της μνήμης του και τα στάδια της μάθησης του. Σκοπός της εργασίας είναι να συσχετιστεί ο
ρόλος της κληρονομικότητας και η συμβολή της στις διαδικασίες της μνήμης και της μάθησης. Ακολούθως, θα γίνει μία εκτενής ανάλυση των δεδομένων που προκύπτουν από την
βιβλιογραφία, καταλήγοντας έτσι στα αποτελέσματα αυτής της συσχέτισης. Σε τελικό στάδιο θα
αξιολογηθούν τα αποτελέσματα των βιβλιογραφικών αναφορών που προηγήθηκαν και θα
παρουσιαστούν περιληπτικά τα συμπεράσματα σχετικά με τον αν η κληρονομικότητα συμβάλλει
τελικά στη βιολογία της μνήμης και της μάθησης και σε τι βαθμό.
Abstract
Nowadays, children are considered to be the future state of a society. In modern Societies, children are recognised are their main core and that is why they are given so much emphasis and
attention from the first day they are born. As science is constantly developing, we ascertain that
heredity affects children’s growth both during the first years of their life and then in their
adulthood. Heredity is responsible for the course of their growth during their school years, their
interpersonal relationships and later for their career path. Combined with other external factors,
it can affect kids either less or more depending. So, the aim of assignment is to study the sense of
heredity and its contribution to the biology of memory and learning in preschool children. Firstly, we are going to study the term “heredity” in detail. Then, we are going to study how human brain
works from an early age, and later we are going to examine the mechanisms of memory and the
stages of learning on a great scale. The goal of this assignment is to relate the role of heredity and
its contribution to the process of memory and learning. Afterwords, we are having an extensive
analysis on the data coming from the bibliography which result in this correlation. In the final
stage, we are going to assess the results of the bibliography and then we are going to present the
conclusions in summary concerning the fact whether heredity contributes to the biology of
memory and learning and what extent.