Η ψηφιακή αφήγηση και η διδακτική αξιοποίηση των κόμικς ως διαφοροποιημένη προσέγγιση κατάκτησης της ύλης των Αρχαίων Ελληνικών στην Α Λυκείου των ΓΕΛ
The digital storytelling and the didactic use of comics as a differentiated approach to the acquisition of the material of ancient Greek in the First Lyceum of GEL
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Μορφοπούλου, Βασιλική
Date
2024-02-15Keywords
Ψηφιακός γραμματισμόςAbstract
Η ερμηνευτική προσέγγιση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας, όπως αυτή επιδιώκεται κειμενοκεντρικά κι ολιστικά από τα σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα σπουδών επιχειρείται να παρουσιαστεί στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του μοντέλου της κομικογράφησης, του σκίτσου και της αφήγησης (τυπικής και ψηφιακής) από πλευράς μαθητών της Α΄λυκείου . Η παραγωγή επεκτατικού εποπτικού υλικού από μέρους τους ανατροφοδοτεί τη διδασκαλία του εκπαιδευτικού ή, διαθεματικά, ομάδας εκπαιδευτικών, αναδομεί τη διδακτέα ύλη και συνδέει το αρχαίο κείμενο επικαιρικά και βιωματικά με το τώρα μέσω σύγχρονης μεθοδολογίας και μοντελοποίησης με την ταυτόχρονη ένταξη σύγχρονων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας. Οι στόχοι, τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, οι φάσεις εφαρμογής και μοντελοποίησης του συγκεκριμένου έργου βάσει της θεωρίας του κοινωνικού εποικοδομητισμού του Vygotsky, η σύχρονη μεθοδολογία με παρουσίαση των πιο χρηστικών λογισμικών και τέλος το παραγόμενο υλικό από τη μαθητική κοινότητα της Α΄ τάξης ΓΕΛ κατα το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024, διαχέονται ως πραγμάτωση εφαρμογής της συγκεκριμένης διδακτικής και αξιολογικής πρότασης στον άξονα διαφοροποίησης της παραδοσιακής διδασκαλίας κι ως μέθοδος που διακρίνεται για την καινοτομία και την πρωτοτυπία της
Abstract
The interpretative approach of ancient Greek language and literature, as pursued text-centrically and holistically by modern curricula, is attempted to be presented in the con-text of the pilot application of the model of comicography, sketching and narration (for-mal and digital) by A' Lyceum students. The production of expansive supervisory material on their part feeds back into the teaching of the teacher or, interdisciplinarily, a group of teachers, restructures the curriculum and connects the ancient text topically and experientially with the present through modern methodology and modeling with the simultaneous integration of modern information and communication technologies. The objectives, the expected results, the implementation and modeling phases of this project based on Vygotsky’s theory of social constructivism, the modern methodology with presentation of the most useful software and finally the material produced by the student community during the academic year 2023-2024, are disseminated as the implementation of this teaching and evaluative proposal in the axis of differentiation of traditional teaching and as a method that is distinguished for its innovation and originality