Ο ρόλος του ηγέτη στη διαχείριση, ανάδειξη και προαγωγή του ανθρώπινου δυναμικού σε μονάδες κοινωνικής φροντίδας
The role of the leader in the management, promotion and promotion of human resources in social care units
Keywords
Ηγέτης ; Οργανωσιακή κουλτούρα ; Κοινωνική φροντίδα ; Μονάδες κοινωνικής φροντίδας ; Διοίκηση ολικής ποιότηταςAbstract
Οι οργανισμοί υγείας και κοινωνικής φροντίδας αλληλεπιδρούν και αλληλοεξαρτώνται τόσο με το εσωτερικό, όσο και με το εξωτερικό περιβάλλον, το οποίο τίθεται σε εφαρμογή ως ανοιχτό σύστημα. Σύμφωνα με αυτό, ο ηγέτης του υγειονομικού οργανισμού υποχρεούται να βρει ένα κοινό όραμα και να θέσει τους στόχους του οργανισμού με σκοπό την επίτευξης τους. Επίσης είναι εξίσου σημαντικός ο τρόπος που ο ηγέτης διαχειρίζεται, αναδεικνύει και προάγει το ανθρώπινο δυναμικό του, λαμβάνοντας υπόψη τον στρατηγικό σχεδιασμό. Ως εκ τούτου, όλα τα παραπάνω αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο ώστε να αναδειχθεί τόσο η αποτελεσματικότητα, όσο και η ποιότητα της μονάδας υγείας. Η σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού αποτελεί μια από τις κορυφαίες προκλήσεις που καλείται να επιτύχει ο ηγέτης, προκειμένου να αποκτήσει και να διατηρήσει το
ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του οργανισμού του. Η Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και η εφαρμογή αυτής στις μονάδες κοινωνικής
φροντίδας, δίνει τη δυνατότητα στους ηγέτες να αφήσουν το προσωπικό τους αποτύπωμα, επιτυγχάνοντας τους στόχους της εκάστοτε μονάδας φροντίδας στην οποία ηγούνται και ταυτόχρονα βελτιώνοντας την απόδοση των ίδιων και της ομάδας
τους.
Abstract
Health and social care organizations interact and are interdependent with both the internal and external environment, which function as an open system. According to this, the leader of the sanitary organization is obliged to find a common vision and set
the goals of the organization in order to achieve them. It is also important the way in which the leader manages, highlights and promotes his human resources, taking into consideration the strategic. Therefore, all the above are an important tool in order to
highlight both the effectiveness and the quality of the health unit. The proper management of human resources is one of the top challenges that the leader is obliged to achieve so as to gain and maintain the competitive advantage of his organization.
Total Quality Management and its implementation in social care units, gives the opportunity to leaders to leave their personal imprint, achieving the goals of each care unit and at the same time improving the performance of themselves and their team.