Ηλεκτρονική διακυβέρνηση και μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης. Στάσεις και αποδοχή των δημοσίων υπαλλήλων ως προς την αναγκαιότητα και την χρήση των ψηφιακών εργαλείων. Μελέτη περίπτωσης σε παραγωγική μονάδα του Υπουργείου Ε.Α
E-Government and public administration reform. Civil servants’ attitudes and acceptance towards the necessity and use of digital tools. Case study in a N.D Ministry’s productive unit
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Σιμωνίδης, Χαράλαμπος
Date
2021-03-18Advisor
Αλεξόπουλος, ΑνδρέαςKeywords
Ηλεκτρονική διακυβέρνηση ; Διοικητική μεταρρύθμιση ; Δημόσια διοίκηση ; Δημόσιοι υπάλληλοι ; ΤΠΕ ; Μοντέλα αποδοχής ; Στάσεις ; Τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνίας ; E-government ; Public administrationAbstract
Η ραγδαία εξέλιξη των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) επηρεάζει όλους τους κοινωνικοοικονομικούς τομείς. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Δημόσιας Διοίκησης (ΔΔ) καθίσταται στρατηγική προτεραιότητα των κυβερνήσεων παγκοσμίως. Η Ηλεκτρονική (και πλέον Ψηφιακή) Διακυβέρνηση βελτιώνει την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα των δημόσιων υπηρεσιών και δημιουργεί νέο περιβάλλον αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας των πολιτών με τη ΔΔ και τις κυβερνήσεις, με βασικό μοχλό την αποδοχή και υποστήριξη της από το ανθρώπινο δυναμικό της ΔΔ. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την αποδοχή και χρήση της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Η-Δ) από τους δημόσιους υπαλλήλους και της στάσης τους ως προς τα οφέλη και τη συμβολή της στη Διοικητική Μεταρρύθμιση. Η έρευνα διενεργήθηκε σε δείγμα πολιτικού προσωπικού μονάδας του Υπουργείου Ε.Α με δομημένο (βάσει της κλίμακας Ενοποιημένης Θεωρίας Αποδοχής και Χρήσης της Τεχνολογίας) ερωτηματολόγιο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το συμπέρασμα ήταν η ισχυρά θετική στάση και αποδοχή της Η-Δ, των ωφελειών και της χρησιμότητας της, από το ανθρώπινο δυναμικό της ΔΔ. Όμως η ελληνική πολιτεία θα πρέπει να υιοθετήσει στρατηγικές Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και Διοίκησης Αλλαγής, ενισχύοντας τη συμμετοχή, την εκπαίδευση και την ανάπτυξη των υπαλλήλων της ΔΔ, συστηματικά και με συνέχεια, προκειμένου να επιτύχει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ΔΔ και τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας της.
Abstract
The rapid development of Information and Communication Technologies (ICT) affects all socio-economic sectors. The Digital Transformation of Public Administration (PA) is becoming a strategic priority for governments worldwide. E-Government (and now Digital Governance) improves the efficiency and quality of public services and creates a new environment for citizens to interact and communicate with the PA and governments, with key condition the acceptance and support from the PA 's human resources. The aim of this study was to investigate the factors that affect the acceptance and use of e-Government (e-Gov) by civil servants and determine their attitude towards its benefits and its contribution to Administrative Reform. The survey was conducted on a sample of civilian personnel of a unit from the Ministry of N.D with a structured questionnaire (based on the "Unified Theory of Acceptance and Use of Technology" scale). According to the results, the conclusion was the strong positive attitude and acceptance of e-Gov, its benefits and utility, by the human resources of PA. However, the Greek state should adopt strategies of Total Quality Management and Change Management, enhancing the participation, training and development of civil servants, systematically and continuously, in order to achieve the digital transformation of PA and its continuous improvement . Keywords: e-government/ e-governance, public administration reform, public administration, public employees, ICTs, attitudes, acceptance