Χαρακτηριστικά νηπίων σε «κίνδυνο» για Μαθησιακές Δυσκολίες-Πρώιμη Ανίχνευση-Πρώιμη Παρέμβαση
Characteristics of infants at «risk» for Learning Difficulties-Early Detec-tion-Early Intervention
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Μπασδέκη, Ελένη
Ημερομηνία
2024-02-15Επιβλέπων
Μιχαλόπουλος, ΕυστάθιοςΛέξεις-κλειδιά
Μαθησιακές δυσκολίες ; Νηπιαγωγείο ; Πρώιμη παρέμβασηΠερίληψη
Εισαγωγή: Η παρούσα εργασία διερευνά το κρίσιμο ζήτημα του εντοπισμού και της υποστήριξης των παιδιών που κινδυνεύουν από μαθησιακές δυσκολίες στο πλαίσιο του νηπιαγωγείου. Η εκ-παίδευση στην πρώιμη παιδική ηλικία θέτει τα θεμέλια για τη μελλοντική ακαδημαϊκή επιτυχία και ο εντοπισμός των προκλήσεων σε πρώιμο στάδιο είναι επιτακτική ανάγκη για αποτελεσματική παρέμβαση. Η μελέτη εξετάζει την υπάρχουσα βιβλιογραφία σχετικά με τους παράγοντες που συμβάλλουν στις μαθησιακές δυσκολίες σε παιδιά ηλικίας νηπιαγωγείου, συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικοοικονομικών επιδράσεων, της γλωσσικής ανάπτυξης και των γνωστικών δεξιοτήτων. Σκοπός: Η έρευνα υπογραμμίζει τη σημασία των εργαλείων έγκαιρου ελέγχου και των μεθόδων αξιολόγησης ώστε να γίνεται πιο εύκολα ο εντοπισμός των παιδιών που μπορεί να διατρέχουν κίνδυνο. Διάφοροι παράγοντες κινδύνου, όπως η περιορισμένη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πό-ρους, οι γλωσσικές ανισότητες και οι αναπτυξιακές καθυστερήσεις, συζητούνται λεπτομερώς. Η περίληψη υπογραμμίζει επίσης τον ρόλο των εκπαιδευτικών, των γονέων και των επαγγελματιών της εκπαίδευσης στη συνεργασία για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος υποστήρι-ξης για τα παιδιά που βρίσκονται σε κίνδυνο.
Εκτός από τον εντοπισμό, η εργασία διερευνά τις τεκμηριωμένες στρατηγικές παρέμβασης που μπορούν να εφαρμοστούν σε περιβάλλοντα νηπιαγωγείου για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών. Οι στρατηγικές αυτές περιλαμβάνουν στοχευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, εξατο-μικευμένη διδασκαλία και προγράμματα πρώιμης παρέμβασης που αποσκοπούν στην ενίσχυση της γνωστικής, γλωσσικής και κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης.
Μέθοδος: Η μέθοδος που ακολουθείται είναι αυτή της βιβλιογραφικής ανασκόπησης.
Αποτελέσματα: Η εργασία καταλήγει με μια έκκληση για μια διεπιστημονική προσέγγιση με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, γονέων και επαγγελματιών υγείας, ώστε να δημιουργηθεί ένα ολιστικό σύστημα υποστήριξης για τα παιδιά που κινδυνεύουν από μαθησιακές δυσκολίες στο νηπιαγω-γείο. Με την καλλιέργεια ενός συνεργατικού περιβάλλοντος και την εφαρμογή αποτελεσματικών παρεμβάσεων, η κοινωνία μπορεί να προσπαθήσει να διασφαλίσει ότι κάθε παιδί θα λάβει την απαραίτητη υποστήριξη για να ξεπεράσει τις πρώιμες μαθησιακές προκλήσεις και να αξιοποιήσει πλήρως τις ακαδημαϊκές του δυνατότητες.
Περίληψη
Introduction: This thesis explores the critical issue of identifying and supporting children at risk of learning difficulties in the context of pre-school. Early childhood education lays the foundation for future academic success and identifying challenges at an early stage is imperative for effective in-tervention. This study reviews the existing literature on factors contributing to learning disabilities in kindergarten-aged children, including socioeconomic influences, language development, and cogni-tive skills.
Purpose: The research highlights the importance of early screening tools and assessment methods for identifying children at risk. Various risk factors, such as limited access to educational resources, language inequalities and developmental delays, are discussed in detail. The summary also highlights the role of teachers, parents and education professionals in working together to create a compre-hensive system of support for at-risk children.
In addition to identification, the paper explores evidence-based intervention strategies that can be implemented in kindergarten settings to address learning disabilities. These strategies include tar-geted educational programs, individualized instruction, and early intervention programs designed to enhance cognitive, language, and social-emotional development.
Method: The method used is that of literature review.
Results: The paper concludes with a call for a multidisciplinary approach involving teachers, parents and health professionals to create a holistic support system for children at risk of learning difficulties in the preschool setting. By fostering a collaborative environment and implementing effective inter-ventions, society can strive to ensure that every child receives the necessary support to overcome early learning challenges and reach their full academic potential.