Εμφάνιση απλής εγγραφής

Εξωσωματική γονιμοποίηση και αυτισμός – Εκπαιδευτικές και εναλλακτικές μεταρρυθμιστικές προσεγγίσεις και η σύγχρονη Παιδαγωγική του Ataxia School

dc.contributor.advisorFountzoula, Christine
dc.contributor.authorΠεργαντά, Ιωάννα
dc.date.accessioned2024-03-05T11:56:58Z
dc.date.available2024-03-05T11:56:58Z
dc.date.issued2024-02-16
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6000
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5836
dc.description.abstractΕισαγωγή: Χαρακτηριστικό γνώρισμα της σύγχρονης εποχής αποτελεί η αύξηση υπογονιμότητας, αντιμετωπίσιμη με μεθόδους υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, με την πιο συνηθισμένη ιατρικώς, την εξωσωματική γονιμοποίηση (IVF, in vitroFertilization). Ωστόσο, στις μέρες μας έχει παρατηρηθεί ένας επιπολασμός του φάσματος του αυτισμού και αναπτυξιακής καθυστέρησης παιδιών, γεγονός ιδιαίτερα ανησυχητικό που χρήζει ιδιαίτερης αντιμετώπισης τόσο από την οικογένεια όσο και από το κοινωνικό και σχολικό περιβάλλον. Σκοπός της παρούσης εργασίας είναι η μελέτη συσχετισμού γεννήσεων παιδιών με την βοήθεια της εξωσωματικής γονιμοποίησης, με τις διαταραχές του φάσματος του αυτισμού και η προβολή καινοτόμων εναλλακτικών εκπαιδευτικών μεθόδων με στόχο την ένταξη όλων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προωθώντας την βελτίωση των επιδόσεων τους, την επιτυχή κοινωνικοποίηση και συμμετοχή στα σχολικά δρώμενα. Μέθοδος: Η προσέγγιση του καίριου αυτού ζητήματος πραγματοποιήθηκε μετά από ανασκόπηση της ξένης και ελληνικής βιβλιογραφίας στις βάσεις δεδομένων PubMed, GoogleScholar, Research Gate, στηριζόμενη σε επιστημονικά άρθρα και βιβλία. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι η ποιοτική, ακολουθώντας την μεθοδολογία της συνέντευξης με ημι-δομημένες ερωτήσεις με το ιδρυτικό μέλος του εναλλακτικού AtaxiaSchool. Αποτελέσματα: Από την ανάλυση δεδομένων μας προέκυψε ότι ο κίνδυνος αυτισμού είναι αυξημένος στις πολύδυμες κυήσεις μέσω εξωσωματικής γονιμοποίησης που οδηγεί στην προωρότητα, και το χαμηλό βάρος των νεογνών, οφειλόμενος στην ηλικία της γυναίκας, στην ποιότητα των ωαρίων, στο σπέρμα του συζύγου και σε γενετικούς παράγοντες. Η πιθανότητα αυτισμού σε παιδί με εξωσωματική γονιμοποίηση μειώνεται δραστικά εάν η διαδικασία γίνει με την μεταφορά ενός μόνο ωαρίου και ότι υπάρχει σύνδεση ανάμεσα στην εξωσωματική γονιμοποίηση και τον κίνδυνο αυτισμού και όχι σχέση αιτίας-αποτελέσματος. Η συνέντευξη έδωσε έμφαση στη λειτουργία, το όραμα και την αποτελεσματικότητα της παιδαρωγικής του AtaxiaSchool. Συμπεράσματα: Τα επιστημονικά ευρήματα απέδειξαν την απόκλιση συσχέτισης αυτιστικών διαταραχών και αναπτυξιακής καθυστέρησης των παιδιών με εξωσωματική γονιμοποίηση. Καθώς η τεχνολογία υποβοηθούμενης αναπαραγωγής είναι μία πρόσφατη τεχνολογία και χαρακτηρίζεται από πολυάριθμες και πολύπλοκες θεραπευτικές διαδικασίες τα ευρήματα της μελέτης τονίζουν την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα σχετικά με το πώς επηρεάζει την ανθρώπινη εξέλιξη. Οι καινοτόμες εναλλακτικές εκπαιδευτικές μέθοδοι στηριζόμενες στο νέο μοντέλο συμπεριληπτικής εκπαίδευσης προάγουν την έννοια της ολικής εκπαίδευσης, βοηθώντας τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να ενταχθούν στο σχολικό και κοινωνικό σύνολο, παρέχοντας ίσες ευκαιρίες μάθησης και ενισχύοντας την έννοια της δικαιοσύνης, της αμοιβαιότητας, της αποδοχής, του αντι-ρατσισμού.el
dc.format.extent48el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕξωσωματική γονιμοποίησηel
dc.subjectΠολυδυμίαel
dc.subjectΥπογονιμότηταel
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectΣυμπεριληπτική εκπαίδευσηel
dc.titleΕξωσωματική γονιμοποίηση και αυτισμός – Εκπαιδευτικές και εναλλακτικές μεταρρυθμιστικές προσεγγίσεις και η σύγχρονη Παιδαγωγική του Ataxia Schoolel
dc.title.alternativeIn vitro fertilization and autism – Educational and alternative reform approaches and the modern Pedagogy of the Ataxia Schoolel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΑνδρή, Ελισάβετ
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: A characteristic feature of the modern era is the increase in infertility, treatable with assisted reproduction methods, with the most common medically, in vitro fertilization (IVF, in vitro Fertilization). However, nowadays a prevalence of the spectrum of autism and developmental delay in children has been observed, a particularly worrying fact that needs special treatment both by the family and by the social and school environment. Purpose: This work is to study the correlation of births of children with the help of in vitro fertilization, with disorders of the autism spectrum and the promotion of innovative alternative educational methods with the aim of including all students with special educational needs, promoting the improvement of their performance, successful socialization and participation in school activities. Method: The approach to this key issue was carried out after reviewing the foreign and Greek literature in the databases Pub Med, Google Scholar, Research Gate, based on scientific articles and books. The method used is qualitative, following the interview methodology with semi-structured questions the founding member of the alternative Ataxia School. Results: Our data analysis showed that the risk of autism is increased in IVF multiple pregnancies leading to prematurity, and low birth weight, due to the woman's age, egg quality, husband's sperm and genetic factors. The chance of autism in an IVF child is drastically reduced if the procedure is done with a single egg transfer and that there is a connection between IVF and the risk of autism rather than a cause-and-effect relationship. The interview emphasized the operation, vision and effectiveness of the pedagogy of the Ataxia School. Discussion: The scientific findings proved the divergence of correlation between autistic disorders and developmental delay of children with IVF. As assisted reproductive technology is a recent technology and characterized by numerous and complex therapeutic procedures, the findings of the study highlight the need for further research on how it affects human evolution. Innovative alternative educational methods based on the new model of inclusive education promote the concept of holistic education, helping students with special educational needs to integrate into the school and society, providing equal learning opportunities and strengthening the concept of justice, reciprocity, acceptance, of anti-racism.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές