dc.contributor.advisor | Παπακώστας, Χρήστος | |
dc.contributor.author | Ιακωβίδης, Μάριος | |
dc.date.accessioned | 2024-03-13T07:28:39Z | |
dc.date.issued | 2024-02-21 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6059 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5895 | |
dc.description.abstract | Το προτεινόμενο εκπαιδευτικό σενάριο και η σχετική πλατφόρμα παιχνιδιών επαυξημένης πραγματικότητας (AR) έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τους μη τεχνικούς μαθητές στην εκπαίδευση ηθικής δεδομένων και να ενισχύσουν τον ψηφιακό τους γραμματισμό, με έμφαση στην κριτική συμπλοκή. Σε μια διαδικασία αξιολόγησης και ανάπτυξης δύο σταδίων, εισαγάγαμε ένα παιχνίδι ρόλων στο οποίο οι συμμετέχοντες υιοθετούν τους ρόλους τόσο των υποκειμένων των δεδομένων όσο και των επεξεργαστών/συγκεντρωτών δεδομένων. Αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία, την κοινή χρήση και τη λήψη άρθρων βάσει ενδιαφέροντος, τα οποία έχουν δημιουργηθεί από συμμετέχοντες σε κοντινή απόσταση κατά τη φάση της δημιουργίας δεδομένων, λέξεων-κλειδιών. Το σενάριο επιχείρησε να επικεντρωθεί στη σημασία της αλγοριθμικής λογοδοσίας και της ηθικής δεδομένων. Η ανατροφοδότηση από ερωτηματολόγια μετά τη μελέτη και στα δύο στάδια παρείχε υποσχόμενα αποτελέσματα ως προς την αποτελεσματικότητα του σεναρίου στη μετάδοση αυτών των κρίσιμων εννοιών. Οι μελλοντικές επεκτάσεις θα επικεντρωθούν στη βελτίωση της διεπαφής και της εμπειρίας χρήστη, καθώς και στην υιοθέτηση του μοντέλου αξιολόγησης Technology Acceptance Model. Επιπλέον, προτείνουμε την εισαγωγή ενός εναλλακτικού σεναρίου που περιλαμβάνει τον εντοπισμό ψευδών ειδήσεων, διευρύνοντας περαιτέρω τον εκπαιδευτικό αντίκτυπο της πλατφόρμας. | el |
dc.format.extent | 112 | el |
dc.language.iso | en | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ηθική δεδομένων | el |
dc.subject | Υπευθυνότητα αλγορίθμων | el |
dc.subject | Επαυξημένη πραγματικότητα | el |
dc.subject | Εκπαίδευση ψηφιακής πολιτειότητας | el |
dc.subject | Κριτικός ψηφιακός γραμματισμός | el |
dc.subject | Data ethics | el |
dc.subject | Algorithmic responsibility | el |
dc.subject | Augmented reality | el |
dc.subject | Digital citizenship education | el |
dc.subject | Critical digital literacy | el |
dc.title | Κατανόηση της ευθύνης στην εποχή των κοινωνικών δικτύων - Μια εκπαιδευτική παρέμβαση επαυξημένης πραγματικότητας περί της ηθικής ψηφιακών δεδομένων | el |
dc.title.alternative | Understanding responsibility in the age of social networks – An augmented reality educational intervention for digital data ethics | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Τζελέπη, Μαρία | |
dc.contributor.committee | Τσολακίδης, Αναστάσιος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών | el |
dc.contributor.master | Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη | el |
dc.description.abstracttranslated | The proposed educational scenario and its associated augmented reality (AR) game platform are designed to assist non-technical learners in data ethics education and enhance their digital literacy, with a focus on critical engagement. In a two-stage evaluation and development process, we introduced a role-playing game in which participants adopt the roles of both data subjects and data processors/aggregators. This involves generating, sharing, and receiving interest-based articles, crafted by participants in proximity during the data-keyword creation phase. The scenario attempted to focus on the significance of algorithmic accountability and data ethics. Feedback from post-study questionnaires across both stages provided promising results as to the scenario's efficacy in imparting these crucial concepts. Future enhancements will focus on improving the user interface and experience and adopting a Technology Acceptance Model evaluation methodology. Additionally, we propose introducing an alternative scenario that encompasses fake-news detection, further broadening the educational impact of the platform. | el |
dcterms.embargoTerms | 12 months | el |
dcterms.embargoLiftDate | 2025-03-13T07:28:39Z | |