Εμφάνιση απλής εγγραφής

Κατανόηση της ευθύνης στην εποχή των κοινωνικών δικτύων - Μια εκπαιδευτική παρέμβαση επαυξημένης πραγματικότητας περί της ηθικής ψηφιακών δεδομένων

dc.contributor.advisorΠαπακώστας, Χρήστος
dc.contributor.authorΙακωβίδης, Μάριος
dc.date.accessioned2024-03-13T07:28:39Z
dc.date.issued2024-02-21
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6059
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5895
dc.description.abstractΤο προτεινόμενο εκπαιδευτικό σενάριο και η σχετική πλατφόρμα παιχνιδιών επαυξημένης πραγματικότητας (AR) έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τους μη τεχνικούς μαθητές στην εκπαίδευση ηθικής δεδομένων και να ενισχύσουν τον ψηφιακό τους γραμματισμό, με έμφαση στην κριτική συμπλοκή. Σε μια διαδικασία αξιολόγησης και ανάπτυξης δύο σταδίων, εισαγάγαμε ένα παιχνίδι ρόλων στο οποίο οι συμμετέχοντες υιοθετούν τους ρόλους τόσο των υποκειμένων των δεδομένων όσο και των επεξεργαστών/συγκεντρωτών δεδομένων. Αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία, την κοινή χρήση και τη λήψη άρθρων βάσει ενδιαφέροντος, τα οποία έχουν δημιουργηθεί από συμμετέχοντες σε κοντινή απόσταση κατά τη φάση της δημιουργίας δεδομένων, λέξεων-κλειδιών. Το σενάριο επιχείρησε να επικεντρωθεί στη σημασία της αλγοριθμικής λογοδοσίας και της ηθικής δεδομένων. Η ανατροφοδότηση από ερωτηματολόγια μετά τη μελέτη και στα δύο στάδια παρείχε υποσχόμενα αποτελέσματα ως προς την αποτελεσματικότητα του σεναρίου στη μετάδοση αυτών των κρίσιμων εννοιών. Οι μελλοντικές επεκτάσεις θα επικεντρωθούν στη βελτίωση της διεπαφής και της εμπειρίας χρήστη, καθώς και στην υιοθέτηση του μοντέλου αξιολόγησης Technology Acceptance Model. Επιπλέον, προτείνουμε την εισαγωγή ενός εναλλακτικού σεναρίου που περιλαμβάνει τον εντοπισμό ψευδών ειδήσεων, διευρύνοντας περαιτέρω τον εκπαιδευτικό αντίκτυπο της πλατφόρμας.el
dc.format.extent112el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνώνel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΗθική δεδομένωνel
dc.subjectΥπευθυνότητα αλγορίθμωνel
dc.subjectΕπαυξημένη πραγματικότηταel
dc.subjectΕκπαίδευση ψηφιακής πολιτειότηταςel
dc.subjectΚριτικός ψηφιακός γραμματισμόςel
dc.subjectData ethicsel
dc.subjectAlgorithmic responsibilityel
dc.subjectAugmented realityel
dc.subjectDigital citizenship educationel
dc.subjectCritical digital literacyel
dc.titleΚατανόηση της ευθύνης στην εποχή των κοινωνικών δικτύων - Μια εκπαιδευτική παρέμβαση επαυξημένης πραγματικότητας περί της ηθικής ψηφιακών δεδομένωνel
dc.title.alternativeUnderstanding responsibility in the age of social networks – An augmented reality educational intervention for digital data ethicsel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΤζελέπη, Μαρία
dc.contributor.committeeΤσολακίδης, Αναστάσιος
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστώνel
dc.contributor.masterΨηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξηel
dc.description.abstracttranslatedThe proposed educational scenario and its associated augmented reality (AR) game platform are designed to assist non-technical learners in data ethics education and enhance their digital literacy, with a focus on critical engagement. In a two-stage evaluation and development process, we introduced a role-playing game in which participants adopt the roles of both data subjects and data processors/aggregators. This involves generating, sharing, and receiving interest-based articles, crafted by participants in proximity during the data-keyword creation phase. The scenario attempted to focus on the significance of algorithmic accountability and data ethics. Feedback from post-study questionnaires across both stages provided promising results as to the scenario's efficacy in imparting these crucial concepts. Future enhancements will focus on improving the user interface and experience and adopting a Technology Acceptance Model evaluation methodology. Additionally, we propose introducing an alternative scenario that encompasses fake-news detection, further broadening the educational impact of the platform.el
dcterms.embargoTerms12 monthsel
dcterms.embargoLiftDate2025-03-13T07:28:39Z


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές