Επικοινωνία και προσαρμογή των μουσείων στην εποχή της πανδημίας. Μελέτη περίπτωσης: οι πρακτικές του Μουσείου της Ακρόπολης.
Communication and adaption of museums during the pandemic: the case study of the Acropolis Museum
Λέξεις-κλειδιά
Μουσείο; ; Τεχνολογία; ; Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ; Πανδημία ; Μουσείο ΑκρόποληςΠερίληψη
Αυτή η εργασία εξετάζει τις επικοινωνιακές στρατηγικές που υιοθέτησαν οι
πολιτιστικοί φορείς σε διάφορα μέρη του κόσμου κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Ερευνά τον τρόπο με τον οποίο τα μουσεία προσαρμόστηκαν στη νέα κανονικότητα και ανέπτυξαν διάφορες επικοινωνιακές στρατηγικές για να διατηρήσουν το δεσμό τους με το κοινό και να προάγουν τις συλλογές και τις δραστηριότητές τους. Επιπλέον, η εργασία διερευνά τον ρόλο του παγκόσμιου ιστού και των κοινωνικών δικτύων ως σημαντικά μέσα προώθησης των μουσείων και της πολιτιστικής τους κληρονομιάς. Αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο οι μουσειακοί φορείς αξιοποίησαν τις πλατφόρμες για τη διανομή πληροφοριών, εικόνων και περιεχομένου από τις συλλογές τους, προσφέροντας στο κοινό εικονικές περιηγήσεις και διαδραστικές εμπειρίες. Μέσα από αυτήν την έρευνα, αναμένετε να κατανοήσουμε τις στρατηγικές που ακολούθησαν τα μουσεία κατά τη διάρκεια μιας ανεπανάληπτης περιόδου παγκόσμιας κρίσης και πώς αυτές οι στρατηγικές επηρέασαν την επικοινωνία τους με το ευρύτερο κοινό. Τέλος, η εργασία θα προσφέρει μια μελέτη περίπτωσης του Μουσείου της Ακρόπολης, εξετάζοντας πώς ανταποκρίθηκε στην πανδημία, ποιες επικοινωνιακές στρατηγικές υιοθέτησε, πως εντάχθηκε στην ψηφιακή εποχή και πώς αυτές επηρέασαν τη σχέση του με το κοινό του.
Περίληψη
This dissertation aims to provide a comprehensive understanding of the communication strategies adopted by cultural institutions worldwide during the COVID-19 pandemic. It explores how museums adapted to the new normal and developed various communication strategies to maintain their connection with the public while promoting their collections and activities. Furthermore, the thesis investigates the role of the World Wide Web and social
networks as significant means of promoting museums and their cultural heritage. It highlights how museum organizations utilized these platforms to distribute information, images, and content from their collections, offering virtual tours and interactive experiences to the public. Through this research, we expect to gain a full understanding of the strategies museums implemented during this global crisis and how these strategies affected their communication with the broader audience. Finally, the thesis will provide a case study of the Acropolis Museum, examining how it responded to the pandemic, the communication strategies it adopted, and how these strategies impacted its relationship with the public.