Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Teacher evaluation
Abstract
Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να αναλύσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την αξιολόγησή τους και το πλαίσιο της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και να αναδείξει τα κριτήρια και τις μεθόδους που υποδεικνύουν οι ίδιοι για την αξιολόγηση. Σε αυτό το πλαίσιο ακολουθήθηκε η ποιοτική έρευνα με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου, με κλειστού τύπου ερωτήσεις. Το δείγμα της έρευνας ήταν 59 εκπαιδευτικοί και διευθυντές του 9ου και 11ου δημοτικού σχολείου Πειραιά. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι οι περισσότεροι θεωρούν αναγκαία την αξιολόγηση για τη βελτίωση του διδακτικού τους έργου και για την ανάπτυξή τους και τη συνδέουν με την αύξηση των ανταμοιβών.
Abstract
The main purpose of this research is to analyze the opinions of Primary Education teachers regarding their evaluation and the context of the evaluation of the educational work and to highlight the criteria and methods that they indicate for the evaluation. In this context, qualitative research was followed using a structured questionnaire, with closed type questions. The research sample was 59 teachers and principals of the 9th and 11th primary school in Piraeus. From the results of the research, it appears that most of them consider evaluation necessary for the improvement of their teaching work and for their development, and they associate it with the increase of rewards.