Η αντίληψη των φοιτητών ΜΒΑ του Πανεπιστήμιου Δυτικής Αττικής αναφορικά με την έννοια της εταιρικής διακυβέρνησης, αλλά και της επίδρασης αυτής στην οικονομική ζωή της επιχείρησης
The perception of the MBA students of the University of West Attica regarding the concept of corporate governance, but also its effect on the economic life of the company
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Μαρκαντωνάτος, Γεώργιος
Date
2024-06-06Advisor
Ασωνίτου, ΣοφίαKeywords
Εταιρική διακυβέρνηση ; Αντίληψη φοιτητών ; Φοιτητές MBA ; Εκπαίδευση ; Corporate governanceAbstract
Οι κανόνες και οι αρχές της Εταιρικής Διακυβέρνησης διαδραματίζουν έναν σπουδαίο ρόλο στην διασφάλιση ενός επιτυχούς συστήματος εσωτερικού ελέγχου, καθώς συμβάλλουν αποτελεσματικά στην πιστή συμμόρφωση των εταιρειών με την
ισχύουσα νομοθεσία, στην ουσιαστική διαχείριση των κινδύνων, στην πρόληψη και αποτροπή οικονομικών εγκλημάτων, αλλά και στη διαφάνεια των χρηματοοικονομικών καταστάσεων με σκοπό τη διατήρηση υψηλού επιπέδου εταιρικής διακυβέρνησης και την εν γένει επίτευξη των στόχων της επιχείρησης. Οι έννοιες του εσωτερικού ελέγχου και της Εταιρικής Διακυβέρνησης είναι
αλληλοεξαρτώμενες. Η διαρκής επιτυχία της επιχείρησης εξασφαλίζεται τόσο με τον εσωτερικό έλεγχο, όσο και με την εταιρική διακυβέρνηση, αφού ο συνδυασμός αμφότερων οδηγεί στην ορθολογική διαχείριση των κινδύνων, την καταπολέμηση της απάτης καθώς και την προώθηση μιας διαφανούς και αξιόπιστης χρηματοοικονομικής πληροφόρησης. Οι χρηματοοικονομικές καταστάσεις μιας επιχείρησης αποτελούν σημαντική πηγή πληροφόρησης για τους επενδυτές και τους μετόχους, επομένως πρέπει να αντανακλούν ακριβή και αξιόπιστα στοιχεία ώστε οι ίδιοι να αισθάνονται ασφάλεια για τις επενδύσεις τους. Κρίνεται λοιπόν
απαραίτητο, η διοίκηση να ακολουθεί ένα σύνολο κανόνων που θα οδηγήσουν στη βιωσιμότητα της επιχείρησης. Συνεπώς, οι σπουδαστές της επιστήμης της Διοίκησης των επιχειρήσεων θα πρέπει να λάβουν ως μελλοντικοί μάνατζερ, στα πλαίσια των
σπουδών τους, όλη την απαραίτητη γνώση που σχετίζεται με την εταιρική διακυβέρνηση, αλλά και με τις πολιτιστικές αξίες για την ηθική απόδοση των εταιρειών τους.