Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διαστάσεις έμφυλων διαφοροποιήσεων στη γλώσσα στην προσχολική εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΦώτη, Παρασκευή
dc.contributor.authorΤσούνη, Ελένη - Δήμητρα
dc.date.accessioned2024-07-10T09:11:33Z
dc.date.available2024-07-10T09:11:33Z
dc.date.issued2024-07-08
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6996
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6830
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία έχει σκοπό να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζονται τα στερεότυπα μέσα από τη λογοτεχνία στην προσχολική ηλικία και να μελετήσει τον τρόπο με τον οποίο αυτά επηρεάζουν τα παιδιά δημιουργώντας μελλοντικούς ενήλικες που έχουν αποκτήσει έμφυλους ρόλους. Είναι γνωστό πως τα παραμύθια κατά την προσχολική ηλικία παίζουν κυρίαρχο ρόλο στην καθημερινότητα των παιδιών και πως τα ίδια τα παιδιά έχουν την τάση να μιμούνται συμπεριφορές που σχετίζονται με το φύλο τους, στην προσπάθεια ταύτισης με τους αγαπημένους τους ήρωες και ηρωίδες. Γίνεται, κατά συνέπεια, σαφής η ανάγκη να αναγνωριστεί η σημασία των λογοτεχνικών κειμένων στην προσχολική ηλικία, όσον αφορά τη συσχέτισή τους με τη διαμόρφωση φυλετικών στερεοτύπων και των ρόλων των φύλων. Πρόκειται για μία εργασία βιβλιογραφικής ανασκόπησης, στην οποία γίνεται μια προσπάθεια εννοιολογικής αποσαφήνισης της φυλετικής ταυτότητας, καθώς και της έννοιας του φύλου (κοινωνικού και βιολογικού), του έμφυλου ρόλου, των έμφυλων στερεοτύπων και της γλώσσας. Παράλληλα, παρουσιάζονται θεωρητικές προσεγγίσεις για την ταυτότητα του φύλου, την εσωτερίκευση, τη διαμόρφωση και τη διάκρισή του καθώς και μια προσπάθεια να οριστεί η παιδική λογοτεχνία και ο ρόλος της στη διαμόρφωση φυλετικών αναπαραστάσεων. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την βιβλιογραφική έρευνα είναι πως τα λογοτεχνικά κείμενα μπορούν να γίνουν φορείς κοινωνικών αντιλήψεων που έχουν σχέση με το φύλο.el
dc.format.extent36el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΦύλοel
dc.subjectΈμφυλος ρόλοςel
dc.subjectΣτερεότυπαel
dc.subjectΠαιδική λογοτεχνίαel
dc.titleΔιαστάσεις έμφυλων διαφοροποιήσεων στη γλώσσα στην προσχολική εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeDimensions of gender differences in language in preschool educationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΚαράμηνας, Ιγνάτιος
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedThis paper aims to examine the way in which stereotypes are presented through literature in preschool age and to study the way in which they influence children by creating future adults who have acquired gender roles. It is known that fairy tales during preschool age play a dominant role in children's everyday life and that children themselves have a ten dency to imitate behaviors related to their gender, in an effort to identify with their favorite heroes and heroines. Consequently, the need to recognize the importance of literary texts in the preschool age in terms of their association with the formation of racial stereotypes and gender roles becomes clear. This is a bibliographic review work, in which an attempt is made to conceptually clar ify racial identity, as well as the concept of gender (social and biological), gender role, gen der stereotypes and language. At the same time, theoretical approaches to gender identity, its internalization, formation and distinction are presented as well as an attempt to define children's literature and its role in shaping racial representations. The results obtained from the bibliographic research are that literary texts can become carriers of social perceptions related to gender.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές