Εμφάνιση απλής εγγραφής

Σχεδιάζοντας εκπαιδευτικά σενάρια για τη διδασκαλία των μαθηματικών στην προσχολική ηλικία με τη χρήση του bee-bot

dc.contributor.advisorΜουντρίδου, Μαρία
dc.contributor.authorΣταμάτη, Ειρήνη
dc.date.accessioned2024-07-12T07:59:22Z
dc.date.available2024-07-12T07:59:22Z
dc.date.issued2024-07-08
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7029
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6863
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η εκπαιδευτική ρομποτική έχει κάνει την εμφάνισή της τα τελευταία χρόνια στο πεδίο της εκπαίδευσης, δημιουργώντας νέα πλαίσια μάθησης και διδασκαλίας για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Η διδασκαλία των μαθημάτων όλων των επιστημονικών πεδίων έχει τροποποιηθεί και οι εκπαιδευτικές πλατφόρμες που κυκλοφορούν στο εμπόριο, μεταμορφώνουν την εκπαίδευση σε παιχνίδι, χωρίς ωστόσο να χάνεται το νόημά της. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η επίδραση του προγραμματιζόμενου ρομπότ bee-bot σε παιδιά προσχολικής ηλικίας στην ανάπτυξη και κατανόηση μαθηματικών εννοιών και συγκεκριμένα γεωμετρικών σχημάτων, μέσα από τον σχεδιασμό κατάλληλα εκπαιδευτικών σεναρίων με βάση το διδακτικό μοντέλο 5Ε. Μέθοδος: Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε είχε τη μορφή μελέτης περίπτωσης. Έλαβαν μέρος 15 μαθητές προνηπίου σε Ιδιωτικό νηπιαγωγείο της Πάτρας. Μέσα από ερωτήσεις που τους τέθηκαν, καθώς και μέσω της προσωπικής τους επαφής με την πλατφόρμα, κατάφεραν να φέρουν εις πέρας τις δραστηριότητες, να πειραματιστούν και να παίξουν. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της έρευνας φανέρωσαν πως η παρουσία της ρομποτικής και ειδικότερα της ρομποτικής πλατφόρμας bee-bot, έδρασε καταλυτικά στη διδασκαλία των γεωμετρικών σχημάτων. Οι μαθητές έδειξαν να κατανοούν τις δραστηριότητες, και παρά τις αρχικές δυσκολίες που αντιμετώπισαν, κατάφεραν να συνεργαστούν και να προγραμματίσουν τη μέλισσα. Συμπεράσματα: Τα παιδιά ήταν ιδιαίτερα ενθουσιασμένα και έδειξαν ενδιαφέρον για μελλοντική χρήση του ρομπότ στη διδασκαλία άλλων θεματικών ενοτήτων, αναπτύσσοντας την κριτική αλλά και αλγοριθμική τους σκέψη.el
dc.format.extent70el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectBee-botel
dc.subjectΜοντέλο 5Εel
dc.subjectΜαθηματικάel
dc.subjectΔιδακτικό σενάριοel
dc.subjectΕκπαιδευτική ρομποτικήel
dc.titleΣχεδιάζοντας εκπαιδευτικά σενάρια για τη διδασκαλία των μαθηματικών στην προσχολική ηλικία με τη χρήση του bee-botel
dc.title.alternativeDesigning educational scenarios for teaching maths in preschool education using the bee-botel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΜουντρίδου, Μαρία
dc.contributor.committeeΣταυροπούλου, Αρετή
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: Educational Robotics has made its appearance in recent years in the field of education, creating new learning and teaching contexts for students and teachers. The teaching of courses in all scientific fields has been modified and educational platforms that are on the market transform education into a game without losing its meaning. Purpose: The aim of this thesis is to investigate the effect of the programmable robot Bee-bot on preschool children in the development and understanding of mathematical concepts and specifically geometric shapes through the design of appropriate educational scenarios based on the 5E teaching model. Method: The research conducted was in the form of a case study. Fifteen pre-kindergarten students in a private kindergarten in Patras took part. Through questions that were posed to them, as well as through their personal contact with the platform, they managed to complete the tests, to experiment and play. Results: The results of the research revealed that the presence of robotics, and in particular the robotic platform bee-bot, had a catalytic effect on the teaching of geometric shapes. The students seemed to understand the activities, and despite the initial difficulties they faced, they were able to cooperate and program the bee. Discussion: Children were particularly excited and showed interest in the future use of the robot in teaching other topics, developing their critical and algorithmic thinking.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές