Σχεδιάζοντας εκπαιδευτικά σενάρια για τη διδασκαλία των μαθηματικών στην προσχολική ηλικία με τη χρήση του bee-bot
Designing educational scenarios for teaching maths in preschool education using the bee-bot
Keywords
Bee-bot ; Μοντέλο 5Ε ; Μαθηματικά ; Διδακτικό σενάριο ; Εκπαιδευτική ρομποτικήAbstract
Εισαγωγή: Η εκπαιδευτική ρομποτική έχει κάνει την εμφάνισή της τα τελευταία χρόνια στο πεδίο
της εκπαίδευσης, δημιουργώντας νέα πλαίσια μάθησης και διδασκαλίας για μαθητές και
εκπαιδευτικούς. Η διδασκαλία των μαθημάτων όλων των επιστημονικών πεδίων έχει
τροποποιηθεί και οι εκπαιδευτικές πλατφόρμες που κυκλοφορούν στο εμπόριο, μεταμορφώνουν
την εκπαίδευση σε παιχνίδι, χωρίς ωστόσο να χάνεται το νόημά της.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η επίδραση του προγραμματιζόμενου
ρομπότ bee-bot σε παιδιά προσχολικής ηλικίας στην ανάπτυξη και κατανόηση μαθηματικών
εννοιών και συγκεκριμένα γεωμετρικών σχημάτων, μέσα από τον σχεδιασμό κατάλληλα
εκπαιδευτικών σεναρίων με βάση το διδακτικό μοντέλο 5Ε.
Μέθοδος: Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε είχε τη μορφή μελέτης περίπτωσης. Έλαβαν μέρος 15
μαθητές προνηπίου σε Ιδιωτικό νηπιαγωγείο της Πάτρας. Μέσα από ερωτήσεις που τους τέθηκαν,
καθώς και μέσω της προσωπικής τους επαφής με την πλατφόρμα, κατάφεραν να φέρουν εις πέρας
τις δραστηριότητες, να πειραματιστούν και να παίξουν.
Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της έρευνας φανέρωσαν πως η παρουσία της ρομποτικής και
ειδικότερα της ρομποτικής πλατφόρμας bee-bot, έδρασε καταλυτικά στη διδασκαλία των
γεωμετρικών σχημάτων. Οι μαθητές έδειξαν να κατανοούν τις δραστηριότητες, και παρά τις
αρχικές δυσκολίες που αντιμετώπισαν, κατάφεραν να συνεργαστούν και να προγραμματίσουν τη
μέλισσα.
Συμπεράσματα: Τα παιδιά ήταν ιδιαίτερα ενθουσιασμένα και έδειξαν ενδιαφέρον για μελλοντική
χρήση του ρομπότ στη διδασκαλία άλλων θεματικών ενοτήτων, αναπτύσσοντας την κριτική αλλά
και αλγοριθμική τους σκέψη.
Abstract
Introduction: Educational Robotics has made its appearance in recent years in the field of education, creating new learning and teaching contexts for students and teachers. The teaching of
courses in all scientific fields has been modified and educational platforms that are on the market
transform education into a game without losing its meaning.
Purpose: The aim of this thesis is to investigate the effect of the programmable robot Bee-bot on
preschool children in the development and understanding of mathematical concepts and specifically geometric shapes through the design of appropriate educational scenarios based on the 5E
teaching model.
Method: The research conducted was in the form of a case study. Fifteen pre-kindergarten students
in a private kindergarten in Patras took part. Through questions that were posed to them, as well
as through their personal contact with the platform, they managed to complete the tests, to experiment and play.
Results: The results of the research revealed that the presence of robotics, and in particular the
robotic platform bee-bot, had a catalytic effect on the teaching of geometric shapes. The students
seemed to understand the activities, and despite the initial difficulties they faced, they were able
to cooperate and program the bee.
Discussion: Children were particularly excited and showed interest in the future use of the robot in
teaching other topics, developing their critical and algorithmic thinking.