Η συμβολή της Θεατρικής Αγωγής στη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση δίγλωσσων μαθητών
The Contribution of Drama Education in Inclusive Education of bilingual students
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Νταβέλου, Ελένη Χριστίνα
Date
2024-07-08Keywords
Συμπερίληψη ; Διγλωσσία ; Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ; Θεατρική αγωγήAbstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας αποτελεί το να αναδείξει τη σπουδαιότητα της
Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης μέσω του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στην
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Η Συμπεριληπτική Εκπαίδευση ως μια σύγχρονη
παιδαγωγική έννοια έχει ως σκοπό την ενσωμάτωση και την ισότιμη συμμετοχή όλων
των μαθητών στην παιδαγωγική διαδικασία. Από την άλλη, ο εκπαιδευτικός ρόλος της
Δράματος αποτελεί έναν πραγματικό πυλώνα ενίσχυσης των δεξιοτήτων των μαθητών.
Στα καινούρια πολυγλωσσικά τμήματα που έχουν δημιουργηθεί τις τελευταίες δεκαετίες
στη χώρα μας, η αξία της στην ενταξιακή εκπαίδευση δίγλωσσων μαθητών είναι
καθοριστική καθώς θα συμβάλει καθοριστικά στην ενσωμάτωσή τους. Η παρούσα
εργασία είναι βιβλιογραφική. Βασίζεται στη μελέτη ελληνικής και ξενόγλωσσης
βιβλιογραφίας, στη μελέτη ερευνών που σχετίζονται με την εφαρμογή της Θεατρικής
Αγωγής στα σχολεία, στα πλεονεκτήματα που απορρέουν καθώς και στην αξία της
συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Συμπερασματικά, η εργασία καταλήγει σε
συμπεράσματα σχετικά με την αξία της θεατρικής αγωγής στην ενταξιακή εκπαίδευση
δίγλωσσων μαθητών, τονίζοντας την ανάγκη για την ενσωμάτωση του συγκεκριμένου
μαθήματος στο εκπαιδευτικό σύστημα και την υποστήριξη των δίγλωσσων μαθητών.
Abstract
The aim of this paper is to highlight the importance of Inclusive Education through the
course of Theatre Education in Primary Education. Inclusive Education as a modern
pedagogical concept aims at the inclusion and equal participation of all students in the
pedagogical process. On the other hand, the role of Dramatic Art in education is a real
pillar for enhancing students' skills. In the new multilingual departments that have been
created in recent decades in our country, its value in the inclusive education of bilingual
students is crucial as it will make a decisive contribution to their integration. The present
paper is a bibliographical one. It is based on the study of Greek and foreign language
literature, the study of research related to the implementation of Drama Education in
schools, the advantages derived from it as well as the value of inclusive education. In
conclusion, the paper draws conclusions about the value of drama education in inclusive
education for bilingual students, emphasizing the need for the integration of this course
in the educational system and the support of bilingual students.