Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Επιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων
Πρόσφατες υποβολές
-
Παράγοντες διαχείρισης, κατανόησης και αποδοχής από τους γονείς της διάγνωσης της διαταραχής αυτιστικού φάσματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-01-17)Η εργασία αυτή έχει ως στόχο να μελετήσει τις εμπειρίες των οικογενειών παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ) εστιάζοντας στους παράγοντες που επηρεάζουν τη διαχείριση, την κατανόηση και την αποδοχή της διάγνωσης. ... -
Αξιοποίηση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης για τη διδασκαλία των παραστατικών τεχνών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-25)Είναι γνωστό ότι οι τέχνες συμβάλλουν καθοριστικά στην κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητευόμενων. Τα τελευταία χρόνια ως κοινωνία αλλά και ως μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, παρακολουθούμε τη δυναμική ... -
Οικογενειακό και σχολικό πλαίσιο: πως αλληλεπιδρούν και επηρεάζουν την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη παιδιών προσχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-17)Εισαγωγή: Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την αλληλεπίδραση του οικογενειακού και σχολικού πλαισίου και το πώς αυτή η αμφίδρομη σχέση μπορεί να επηρεάσει την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ... -
Αξιοποίηση συνεργατικών πρακτικών διδασκαλίας στην προσχολική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-18)The framework of the thesis addresses the collaborative practices of children which are coordinated by educators aiming to actively involve children. The goal is to teach children to collaborate in group activities. ... -
Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις και οι παιδαγωγικές αρχές της προσχολικής εκπαίδευσης του 21ου αιώνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-17)Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία έχει τον τίτλο «Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις και παιδαγωγικές αρχές της προσχολικής εκπαίδευσης του 21ου αιώνα» και έχει ως πρώτο στόχο τη βιβλιογραφική διερεύνηση των σύγχρονων διδακτικών ... -
Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη συμπερίληψη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-17)Εισαγωγή: Η διπλωματική εργασία εξετάζει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στον Δήμο Αλεξανδρούπολης σχετικά με τη συμπερίληψη μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η έρευνα ... -
Νωτιαΐα μυϊκή ατροφία. Μία νευρομυϊκή διαταραχή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-17)Η Nωτιαΐα Mυϊκή Aτροφία αποτελεί μια νευρομυϊκή διαταραχή που θεωρούνταν μέχρι πρότινος ανίατη. Διαχωρίζεται σε πέντε τύπoυς ανάλογα με την έναρξη και τη σοβαρότητα των συμπτωμά- των. Κοινά χαρακτηριστικά της SMA απoτελoύν ... -
Μια σύγχρονη κοινωνιολογική θεώρηση της αναπηρίας και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών: η συμπεριληπτική προσέγγιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-17)Η αναπηρία και οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αποτελούν σημαντικά θέματα στις σύγχρονες κοινωνίες, προκαλώντας έντονες συζητήσεις και αναθεωρήσεις στις υπάρχουσες θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικές. Η παρούσα διπλωματική ... -
Η ενσυναίσθηση των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας απέναντι στην παιδική κακοποίηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02)Εισαγωγή:Η είσοδος του παιδιού στον παιδικό σταθμό σηματοδοτεί την πρώτη του κοινωνική εμπειρία, μακρυά από το οικείο οικογενειακό περιβάλλον. Ο παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας αποτελεί σημαντικό πρόσωπο στην ανάπτυξη του ... -
Τεχνητή Νοημοσύνη στην προσχολική εκπαίδευση: Ενίσχυση, Δυναμική και ευκαιρίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-23)Η παρούσα βιβλιογραφική έρευνα έχει ως στόχο την ανάδειξη των θετικών ενισχύσεων που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη στην προσχολική βαθμίδα εκπαίδευσης και ωφελεί μαθητές και παιδαγωγούς σε διάφορους τομείς. Μέσα από την ... -
Ο ρόλος της οικογένειας στην εμφάνιση επιλεκτικής αλαλίας στα παιδιά: θεραπευτικές παρεμβάσεις στο πλαίσιο της οικογένειας και στο σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-17)παρούσα διπλωματική εργασία αφορά την επιλεκτική αλαλία, μια διαταραχή που εκδηλώνεται κατά την παιδική ηλικία, η οποία συχνά παραμένει αδιάγνωστη έως ότου το παιδί ξεκινήσει το σχολείο. Κύριο σύμπτωμα της επιλεκτικής ... -
Ο ρόλος του λογοθεραπευτή στην προσχολική αγωγή με στόχο την πρώιμη παρέμβαση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-17)Αντικείμενο της έρευνας αυτής αποτελεί η μελέτη του ρόλου του λογοθεραπευτή στην προσχολική αγωγή με στόχο την πρώιμη παρέμβαση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Η εκπαίδευση στην πρώιμη παιδική ηλικία θεμελιώνει δεξιότητες ... -
Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για ζητήματα συμπερίληψης. Ετοιμότητα υιοθέτησης και εφαρμογής συμπεριληπτικής νοοτροπίας - Ανάγκες και προβληματισμοί
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-17)Εισαγωγή: Η παρούσα διπλωματική εργασία αποπειράται να διερευνήσεις τις απόψεις των εκπαιδευτικών γενικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με θέματα συμπερίληψης. Τα σύγχρονα εκπαιδευτικά δεδομένα επιτάσσουν ριζικές ... -
Οι επιδράσεις του μαθήματος της φυσικής-ψυχοκινητικής αγωγής σε παιδιά προσχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-17)Εισαγωγή: Η προσχολική ηλικία αποτελεί καίριο στάδιο για την εν γένει σωματική και την κινητική ανάπτυξη του παιδιού. Βασικές κινητικές δεξιότητες αναπτύσσονται και εδραιώνονται, ενώ η κατάκτησή τους είναι σημαντική τόσο ... -
Η αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη διδακτική πράξη: Μελέτη στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-17)Εισαγωγή: Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδακτική πράξη έχει αναδιαμορφώσει το εκπαιδευτικό τοπίο, προσφέροντας καινοτόμα εργαλεία που ενισχύουν τη μαθησιακή εμπειρία. Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της ... -
Εκπαίδευση ατόμων με τυφλοκώφωση στην Ελλάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-17)Περίληψη Εισαγωγή: Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την εκπαιδευτική διαχείριση των μαθητών με τυφλοκώφωση στην Ελλάδα. Αρχικά, αφού ορίζονται κάποιες βασικές έννοιες γύ-ρω από το θέμα, αναφέρονται δεδομένα ... -
Μετάβαση από το ειδικό νηπιαγωγείο και προαγωγή στην Ά Δημοτικού γενικού σχολείου - Προϋποθέσεις ευόδωσης και τα οφέλη ενός ενιαίου σχολείου/ ενιαίας τάξης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-17)Η παρούσα εργασία θίγει την αναγκαιότητα ισότιμης εκπαίδευσης παιδιών με αναπηρία σε ένα ενιαίο σχολείο χωρίς αποκλεισμούς, στο πλαίσιο της ανθρώπινης ποικιλομορφίας, καθώς επίσης, επισημαίνει τον ρόλο τόσο του εκπαιδευτικού ... -
Εργοθεραπευτική προσέγγιση μέσω των τεχνών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση- εφαρμογές στην τάξη της προσχολικής αγωγής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-17)Εισαγωγή: Η εργασία αυτή διερευνά τη χρήση της εργοθεραπείας μέσω των τεχνών στην ειδική αγωγή και την εφαρμογή της στην τάξη της προσχολικής αγωγής. Στόχος της είναι να εξετάσει πώς οι διάφορες μορφές τέχνης μπορούν να ... -
Νευροεπιστήμη και νευροψυχολογία: Οι μαθησιακές δυσκολίες στα Μαθηματικά
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-17)Η παρούσα εργασία εξετάζει τον ρόλο της νευροεπιστήμης και της νευροψυχολογίας στην κατανόηση και αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών στα μαθηματικά, αναδεικνύοντας την πολυπλοκότητα των μαθηματικών δεξιοτήτων, που ... -
Θεατρική αγωγή και διαφοροποιημένη εκπαίδευση με έμφαση στη συμπερίληψη μαθητών και μαθητριών με Διαταραχή Αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ) στο πλαίσιο του γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02)Η παρούσα μελέτη εξετάζει τη συμβολή της διαφοροποιημένης εκπαίδευσης και της θεατρικής αγωγής στη συμπερίληψη μαθητών και μαθητριών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) στο γυμνάσιο. Η διαφοροποιημένη εκπαίδευση αποτελεί ...