Browsing Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Επιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων by Title
Now showing items 1-20 of 45
-
Oι εικονικοί κόσμοι ως εκπαιδευτικά εργαλεία στην ειδική αγωγή: H περίπτωση του μαθήματος της ιστορίας στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-04)Περίληψη: Οι εικονικοί κόσμοι, γνωστοί στην διεθνή βιβλιογραφία με τον όρο “virtual words” αποτελούν τρισδιάστατα, συνθετικά σχεδιασμένα περιβάλλοντα τα οποία εξελίσσονται συνεχώς και συντηρούνται από τις ενεργές και ... -
Ανάπτυξη δημοκρατικής πολιτότητας μέσω του Προγράμματος Σπουδών της Προσχολικής Εκπαίδευσης και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-07)Εισαγωγή: Η διαμόρφωση της δημοκρατικής πολιτότητας είναι βασικός στόχος της τυπικής εκπαίδευσης. Χαρακτηριστικά της πολιτότητας είναι η ενεργή συμμετοχή του ατόμου στη πολιτική και κοινωνική ζωή, η συλλογική συνείδηση, η ... -
Αξιοποίηση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης για τη διδασκαλία των παραστατικών τεχνών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-25)Είναι γνωστό ότι οι τέχνες συμβάλλουν καθοριστικά στην κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητευόμενων. Τα τελευταία χρόνια ως κοινωνία αλλά και ως μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, παρακολουθούμε τη δυναμική ... -
Αξιοποίηση συνεργατικών πρακτικών διδασκαλίας στην προσχολική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-18)The framework of the thesis addresses the collaborative practices of children which are coordinated by educators aiming to actively involve children. The goal is to teach children to collaborate in group activities. ... -
Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για ζητήματα συμπερίληψης. Ετοιμότητα υιοθέτησης και εφαρμογής συμπεριληπτικής νοοτροπίας - Ανάγκες και προβληματισμοί
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-17)Εισαγωγή: Η παρούσα διπλωματική εργασία αποπειράται να διερευνήσεις τις απόψεις των εκπαιδευτικών γενικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με θέματα συμπερίληψης. Τα σύγχρονα εκπαιδευτικά δεδομένα επιτάσσουν ριζικές ... -
Δημιουργία θετικών τάξεων στην προσχολική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-04)Εισαγωγή: Η Θετική Εκπαίδευση αποτελεί ένα αναδυόμενο πεδίο που επιδιώκει να ενσωματώσει τις αρχές της Θετικής Ψυχολογίας στην εκπαιδευτική πράξη. Η θετική τάξη μπορεί να περιγραφεί ως ένα μαθησιακό περιβάλλον που προωθεί ... -
Διαχείριση του πένθους των παιδιών προσχολικής ηλικίας από τους παιδαγωγούς πρώιμης παιδικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-04)Εισαγωγή: Στη σημερινή εποχή, οι Παιδαγωγοί Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας, που εργάζονται στους Βρεφονηπιακούς και Παιδικούς σταθμούς, καλούνται να αντιμετωπίσουν συμπεριφορές των παιδιών προσχολικής ηλικίας, που οφείλονται ... -
Διερεύνηση αντιληπτικότητας των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τις αδιάγνωστες μαθησιακές δυσκολίες και η συνεργασία τους με τους γονείς.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-04)Εισαγωγή: Η ενσωμάτωση και η αποτελεσματική διαδικασία παιδιών με Μαθησιακές δυσκολίες εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις στάσεις και γνώσεις των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να εντοπίζουν και να αναγνωρίζουν ... -
Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε τμήματα ειδικής αγωγής σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ) στην περιοχή του Πύργου Ηλείας, σχετικά με τη συνεργασία σχολείου και οικογενειακού/υποστηρικτικού περιβάλλοντος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-04)Εισαγωγή: Η παρούσα ερευνητική εργασία στοχεύει στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών των Ειδικών σχολείων Πύργου Ηλείας αναφορικά με τις σχέσεις συνεργασίας που διατηρούν με τους γονείς των μαθητών τους, με σκοπό ... -
Δυσαριθμησία και εκπαιδευτική νευροεπιστήμη.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-04)Η δυσλεξία και η δυσαριθμησία, και γενικότερα οι μαθησιακές δυσκολίες, ανήκουν σε ένα διεπιστημονικό πεδίο έρευνας με τεράστιο ενδιαφέρον. Είναι προφανές ότι η μελέτη των αναπτυξιακών διαταραχών είναι ένα πεδίο, που ... -
Εκπαίδευση ατόμων με τυφλοκώφωση στην Ελλάδα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-17)Περίληψη Εισαγωγή: Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την εκπαιδευτική διαχείριση των μαθητών με τυφλοκώφωση στην Ελλάδα. Αρχικά, αφού ορίζονται κάποιες βασικές έννοιες γύ-ρω από το θέμα, αναφέρονται δεδομένα ... -
Επαγγελματικός προσανατολισμός και συμβουλευτική παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος Υψηλής Λειτουργικότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-04)Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία εξετάζει τον επαγγελματικό προσανατολισμό και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες για παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) υψηλής λειτουργικότητας. Η έρευνα βασίζεται σε ποιοτικές ... -
Εργοθεραπευτική προσέγγιση μέσω των τεχνών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση- εφαρμογές στην τάξη της προσχολικής αγωγής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-17)Εισαγωγή: Η εργασία αυτή διερευνά τη χρήση της εργοθεραπείας μέσω των τεχνών στην ειδική αγωγή και την εφαρμογή της στην τάξη της προσχολικής αγωγής. Στόχος της είναι να εξετάσει πώς οι διάφορες μορφές τέχνης μπορούν να ... -
Εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση για την ενίσχυση της δημιουργικότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024) -
Η αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη διδακτική πράξη: Μελέτη στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-17)Εισαγωγή: Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδακτική πράξη έχει αναδιαμορφώσει το εκπαιδευτικό τοπίο, προσφέροντας καινοτόμα εργαλεία που ενισχύουν τη μαθησιακή εμπειρία. Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της ... -
Η διαμόρφωση έμφυλων στερεοτύπων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-04)Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στη διερεύνηση των έμφυλων διακρίσεων που αντιμετωπίζει ένα παιδί από τη στιγμή της γέννησής του έως την προσχολική ηλικία. Αναλύει πώς αυτές οι διακρίσεις μεταδίδονται και αναπαράγονται ... -
Η εκπροσώπηση των γυναικών Ρομά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-09-21)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η τεκμηρίωση μέσω βιβλιογραφικής μελέτης των πολιτισμικών εκείνων στοιχείων της κοινότητας Ρομά, που οδηγούν τις γυναίκες στην αποχή από την εκπαίδευση, τη σχολική διαρροή και τον ... -
Η ενσυναίσθηση των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας απέναντι στην παιδική κακοποίηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02)Εισαγωγή:Η είσοδος του παιδιού στον παιδικό σταθμό σηματοδοτεί την πρώτη του κοινωνική εμπειρία, μακρυά από το οικείο οικογενειακό περιβάλλον. Ο παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας αποτελεί σημαντικό πρόσωπο στην ανάπτυξη του ... -
Η μη λεκτική επικοινωνία στην προσχολική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-10-04)Η επικοινωνία είναι θεμελιώδες συστατικό της καθημερινής ανθρώπινης ύπαρξης. Είναι μια γνωστική και συναισθηματική διαδικασία που περιλαμβάνει την έκφραση και την κατανόηση συναισθημάτων και πράξεων, η οποία είναι παρούσα ... -
Η σημασία του επιτραπέζιου παιχνιδιού στην περίοδο της πανδημίας Covid- 19 σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2024-07-08)Εισαγωγή: Η πανδημία COVID-19 έθεσε πολλές προκλήσεις στην προσχολική εκπαίδευση και στη φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών αυτής της ευάλωτης ηλικίας με την απουσία συμμετοχής στο παιχνίδι να αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα ...