Επαγγελματικός προσανατολισμός και συμβουλευτική παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος Υψηλής Λειτουργικότητας
Vocational guidance and advisory services for children with High Functioning Autism Spectrum Disorder

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Ροηλίδης, Ιωάννης
Ημερομηνία
2024-10-04Επιβλέπων
Πήλιουρας, ΠαναγιώτηςΛέξεις-κλειδιά
Επαγγελματικός προσανατολισμός ; Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος ; Συμβουλευτικές υπηρεσίες ; Κοινωνική ένταξη ; Θεσμική υποστήριξηΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία εξετάζει τον επαγγελματικό προσανατολισμό και τις
συμβουλευτικές υπηρεσίες για παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) υψηλής
λειτουργικότητας. Η έρευνα βασίζεται σε ποιοτικές μεθόδους, κυρίως ημιδομημένες συνεντεύξεις,
για να αναλύσει τις εμπειρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με ΔΑΦ στην
εκπαίδευση και την επαγγελματική τους ένταξη. Η μελέτη ξεκινά με μια περιγραφή του αυτισμού
και των διαφορετικών επιπέδων λειτουργικότητας, καθώς και των παραγόντων που επηρεάζουν
την αύξηση των διαγνώσεων. Στη συνέχεια, εξετάζει την εκπαιδευτική διαδικασία για τα άτομα με
ΔΑΦ, αναλύοντας τις απαραίτητες στρατηγικές και προσαρμογές για την επιτυχία τους.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον επαγγελματικό προσανατολισμό, υπογραμμίζοντας τη
σημασία της εξατομικευμένης συμβουλευτικής και της υποστήριξης κατά την επιλογή
επαγγέλματος. Η εργασία αναλύει επίσης τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα
άτομα με ΔΑΦ στην επαγγελματική τους ένταξη, με αναφορά στην πλατφόρμα Jobslink και τις
αντιλήψεις των εργοδοτών. Επισημαίνεται η σημασία της θεσμικής υποστήριξης και της
ευαισθητοποίησης της κοινωνίας για την καταπολέμηση των στερεοτύπων και την προώθηση της
κοινωνικής ένταξης των ατόμων με αυτισμό.
Η μεθοδολογία της έρευνας περιγράφεται λεπτομερώς, ενώ τα ευρήματα της θεματικής
ανάλυσης αναδεικνύουν κρίσιμα θέματα όπως η κοινωνική επιχείρηση, η θεσμική υποστήριξη, οι
κοινωνικές αντιλήψεις και η αυτογνωσία των ατόμων με αυτισμό. Η εργασία καταλήγει με μια
συζήτηση των ευρημάτων, εξάγοντας συμπεράσματα και προτείνοντας περαιτέρω έρευνα και
πρακτικές που μπορούν να ενισχύσουν την υποστήριξη και την ένταξη των ατόμων με ΔΑΦ στην
Ελλάδα.
Περίληψη
This master's thesis examines career guidance and counseling services for children with high-func
tioning Autism Spectrum Disorder (ASD). The research relies on qualitative methods, mainly semi
structured interviews, to analyse the experiences and challenges faced by people with ASD in edu
cation and vocational integration. The study begins with a description of autism and the different
levels of functioning, as well as the factors that influence the increase in diagnoses. It then examines
the educational process for people with ASD, analyzing the strategies and adaptations necessary
for their success.
Particular emphasis is placed on vocational guidance, highlighting the importance of indi
vidualized counseling and support in choosing a profession. The paper also analyses the opportuni
ties and challenges faced by people with ASD in their professional integration, with reference to the
Jobslink platform and employers' perceptions. It highlights the importance of institutional support
and awareness-raising in society to combat sterotypes and promote the social inclusion of people
with autism.
The research methodology is described in detail and the findings of the thematic analysis
highlight critical issues such as social enterprise, institutional support, social perceptions and self
awareness of people with autism. The paper concludes with a discussion of the findings, drawing
conclusions and suggesting further research and practices that can enhance the support and inclu
sion of people with ASD in Greece.
Αριθμός σελίδων
76Σχολή
Σχολή Επιστημών Υγείας & ΠρόνοιαςΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ακαδημαϊκό Τμήμα
Τμήμα Βιοϊατρικών ΕπιστημώνΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία