Εμφάνιση απλής εγγραφής

Επαγγελματικός προσανατολισμός και συμβουλευτική παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος Υψηλής Λειτουργικότητας

dc.contributor.advisorΠήλιουρας, Παναγιώτης
dc.contributor.authorΡοηλίδης, Ιωάννης
dc.date.accessioned2025-03-13T12:25:37Z
dc.date.available2025-03-13T12:25:37Z
dc.date.issued2024-10-04
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8740
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή εργασία εξετάζει τον επαγγελματικό προσανατολισμό και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες για παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) υψηλής λειτουργικότητας. Η έρευνα βασίζεται σε ποιοτικές μεθόδους, κυρίως ημιδομημένες συνεντεύξεις, για να αναλύσει τις εμπειρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με ΔΑΦ στην εκπαίδευση και την επαγγελματική τους ένταξη. Η μελέτη ξεκινά με μια περιγραφή του αυτισμού και των διαφορετικών επιπέδων λειτουργικότητας, καθώς και των παραγόντων που επηρεάζουν την αύξηση των διαγνώσεων. Στη συνέχεια, εξετάζει την εκπαιδευτική διαδικασία για τα άτομα με ΔΑΦ, αναλύοντας τις απαραίτητες στρατηγικές και προσαρμογές για την επιτυχία τους. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον επαγγελματικό προσανατολισμό, υπογραμμίζοντας τη σημασία της εξατομικευμένης συμβουλευτικής και της υποστήριξης κατά την επιλογή επαγγέλματος. Η εργασία αναλύει επίσης τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με ΔΑΦ στην επαγγελματική τους ένταξη, με αναφορά στην πλατφόρμα Jobslink και τις αντιλήψεις των εργοδοτών. Επισημαίνεται η σημασία της θεσμικής υποστήριξης και της ευαισθητοποίησης της κοινωνίας για την καταπολέμηση των στερεοτύπων και την προώθηση της κοινωνικής ένταξης των ατόμων με αυτισμό. Η μεθοδολογία της έρευνας περιγράφεται λεπτομερώς, ενώ τα ευρήματα της θεματικής ανάλυσης αναδεικνύουν κρίσιμα θέματα όπως η κοινωνική επιχείρηση, η θεσμική υποστήριξη, οι κοινωνικές αντιλήψεις και η αυτογνωσία των ατόμων με αυτισμό. Η εργασία καταλήγει με μια συζήτηση των ευρημάτων, εξάγοντας συμπεράσματα και προτείνοντας περαιτέρω έρευνα και πρακτικές που μπορούν να ενισχύσουν την υποστήριξη και την ένταξη των ατόμων με ΔΑΦ στην Ελλάδα.el
dc.format.extent76el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕπαγγελματικός προσανατολισμόςel
dc.subjectΔιαταραχή Αυτιστικού Φάσματοςel
dc.subjectΣυμβουλευτικές υπηρεσίεςel
dc.subjectΚοινωνική ένταξηel
dc.subjectΘεσμική υποστήριξηel
dc.titleΕπαγγελματικός προσανατολισμός και συμβουλευτική παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος Υψηλής Λειτουργικότηταςel
dc.title.alternativeVocational guidance and advisory services for children with High Functioning Autism Spectrum Disorderel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΚαλεσοπούλου, Δέσποινα
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.contributor.masterΕπιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedThis master's thesis examines career guidance and counseling services for children with high-func tioning Autism Spectrum Disorder (ASD). The research relies on qualitative methods, mainly semi structured interviews, to analyse the experiences and challenges faced by people with ASD in edu cation and vocational integration. The study begins with a description of autism and the different levels of functioning, as well as the factors that influence the increase in diagnoses. It then examines the educational process for people with ASD, analyzing the strategies and adaptations necessary for their success. Particular emphasis is placed on vocational guidance, highlighting the importance of indi vidualized counseling and support in choosing a profession. The paper also analyses the opportuni ties and challenges faced by people with ASD in their professional integration, with reference to the Jobslink platform and employers' perceptions. It highlights the importance of institutional support and awareness-raising in society to combat sterotypes and promote the social inclusion of people with autism. The research methodology is described in detail and the findings of the thematic analysis highlight critical issues such as social enterprise, institutional support, social perceptions and self awareness of people with autism. The paper concludes with a discussion of the findings, drawing conclusions and suggesting further research and practices that can enhance the support and inclu sion of people with ASD in Greece.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές