Η σημασία του επιτραπέζιου παιχνιδιού στην περίοδο της πανδημίας Covid- 19 σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.
The importance of board games during the Covid-19 pandemic among children of pre-school age.
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Κωνσταντινίδου, Ευαγγελία
Ημερομηνία
2024-07-08Επιβλέπων
Σιδηροπούλου, ΤρυφαίνηΛέξεις-κλειδιά
COVID-19 ; Προσχολική ηλικία ; Επιτραπέζιο παιχνίδιΠερίληψη
Εισαγωγή: Η πανδημία COVID-19 έθεσε πολλές προκλήσεις στην προσχολική εκπαίδευση και στη φυσιολογική ανάπτυξη των παιδιών αυτής της ευάλωτης ηλικίας με την απουσία συμμετοχής στο παιχνίδι να αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα κινδύνου φυσιολογικής ανάπτυξης.
Σκοπός: Η διερεύνηση και η τεκμηρίωση ότι το παιχνίδι και πιο ειδικά το επιτραπέζιο συμβάλει θετικά στην αντιμετώπιση καταστάσεων κρίσης, όπως μία πανδημία, καθώς και η διερεύνηση της σημασίας της επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης και γονέων για την εποικοδομητική χρήση των επιτραπέζιων παιχνιδιών.
Μέθοδος: Έγινε ανασκόπηση της βιβλιογραφίας από τις βάσεις δεδομένων Google Scholar, PubMed και Scopus μέσω της χρήσης λέξεων κλειδιών και ακολούθησε ομαδοποίηση των δημοσιεύσεων σύμφωνα με τις ανάγκες της μελέτης.
Αποτελέσματα: Βρέθηκε ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας κατά την πανδημία COVID-19 στερήθηκαν την πρόσβαση στο παιχνίδι και στην εκπαίδευση η οποία αντικαταστάθηκε από την εξ’ αποστάσεως με τη χρήση μέσων τεχνολογίας και πληροφοριών. Η χρήση του ενδεδειγμένου παιχνιδιού για την ηλικία και τις δεξιότητες των παιδιών στην προσχολική εκπαίδευση επί καταστάσεων κρίσης προάγει την απόκτηση γνωστικών, κοινωνικών και συμπεριφοριστικών ικανοτήτων με ένα ακόμη πλεονέκτημα τη σωστή διαχείριση των αρνητικών συναισθημάτων που προκύπτουν από μια τέτοια κατάσταση. Τα επιτραπέζια παιχνίδια συμβάλλουν στην αύξηση του λεξιλογίου, στην κατάκτηση αριθμητικών ικανοτήτων και προάγουν το ενδιαφέρον για τις επιστήμες και βοηθούν στη σωστή επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών, γονέων και παιδιών προάγοντας την απόκτηση αναπτυξιακών οροσήμων με έναν ψυχαγωγικό τρόπο. Επιπλέον, λόγω του ότι επί καταστάσεων κρίσης οι γονείς αναλαμβάνουν την εκπαίδευση των παιδιών χωρίς να έχουν τις κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες, η χρήση των επιτραπέζιων παιχνιδιών διευκολύνει αυτόν το ρόλο ο οποίος ενδυναμώνεται μέσω της συνεχούς και αποτελεσματικής επικοινωνίας με τους εκπαιδευτικούς.
Περίληψη
Introduction: The COVID-19 pandemic has posed many challenges to preschool education and the normal development of children of this vulnerable age with the absence of partic-ipation in paly being an important risk factor for their normal development.
Purpose: The investigation and documentation that play and more specifically board games contribute positively to coping with crises, such as a pandemic, as well as the in-vestigation of the important of communication between preschool teachers and parents for the constructive use of board games.
Method: A literature review was conducted via Google Scholar, PubMed and Scopus da-tabases through the use of key words. The retrieved publications were grouped based on the needs of the study.
Results: It was found that preschool children during the COVID-19 pandemic were de-prived of access to play and education, which was replaced by distance education using technology and information media. The use of appropriate for pre-school children’s age and skills games promotes the acquisition of cognitive, social and behavioral skill with the added benefit of properly managing the negative emotions that derive from such a situa-tion. Board games help increase vocabulary, acquire numeracy skills and promote the interest in science, and help in the effective communication between teachers, parents and children by promoting the acquisition of developmental milestones in an entertaining way. In addition, due to the fact that during crises it is the parents who undertake their children’s education without though having the appropriate knowledge and skills, the use of board games facilitates this role which is strengthened through the constant and effec-tive communication with teachers.
Αριθμός σελίδων
47Σχολή
Σχολή Επιστημών Υγείας & ΠρόνοιαςΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ακαδημαϊκό Τμήμα
Τμήμα Βιοϊατρικών ΕπιστημώνΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία