Εφαρμογή της μεθόδου ψηφιακής αφήγησης για την Εκπαίδευση Ενηλίκων
Application of the digital storytelling method for Adult Education
Keywords
Ψηφιακή αφήγηση ; Εκπαίδευση ; Ενήλικες ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Γονική εκπαίδευση ; Story telling ; Digital story tellingAbstract
Η παρούσα μελέτη διερευνά την αποτελεσματικότητα της ψηφιακής αφήγησης ως παιδαγωγικού εργαλείου για την ενίσχυση της μάθησης και της εκπαίδευσης, ιδίως στο πλαίσιο της γονικής εκπαίδευσης. Η έρευνα διερευνά τον αντίκτυπο των ψηφιακών αφηγήσεων στην ενασχόληση και τα κίνητρα των μαθητών και αξιολογεί πόσο καλά οι ψηφιακές πλατφόρμες, όπως ο ιστότοπος « Parenting », αντιμετωπίζουν και δυνητικά επιλύουν κοινά θέματα γονέων. Χρησιμοποιώντας ένα ποικίλο δείγμα γονέων, η μελέτη χρησιμοποιεί δομημένα ερωτηματολόγια για να εκτιμήσει την αντιλαμβανόμενη αποτελεσματικότητα και την ενίσχυση των κινήτρων που παρέχουν οι ψηφιακές αφηγήσεις στη γονική εκπαίδευση. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν μια σημαντική συσχέτιση μεταξύ της χρήσης της ψηφιακής αφήγησης και της αυξημένης δέσμευσης και παρακίνησης των μαθητών, υποδεικνύοντας ότι η εξοικείωση με τα ψηφιακά εργαλεία ενθαρρύνει την υιοθέτηση εξειδικευμένων τεχνικών όπως η ψηφιακή αφήγηση. Επιπλέον, η ανάλυση υπογραμμίζει τον σημαντικό αντίκτυπο της ψηφιακής αφήγησης στη βελτίωση της κατανόησης και της διατήρησης του εκπαιδευτικού περιεχομένου, με ισχυρές θετικές συσχετίσεις που παρατηρούνται μεταξύ της ψηφιακής αφήγησης και της κατανόησης και του ενδιαφέροντος των εκπαιδευομένων. Η παρούσα μελέτη υποστηρίζει την ενσωμάτωση της ψηφιακής αφήγησης στις εκπαιδευτικές πρακτικές, ιδίως στην εκπαίδευση των γονέων, ως μέσο για την προώθηση βαθύτερης κατανόησης. Τα αποτελέσματα συνηγορούν υπέρ της συνεχούς επένδυσης σε ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία και της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών σε τεχνικές ψηφιακής αφήγησης, τονίζοντας τα σημαντικά οφέλη τόσο για τους μεμονωμένους μαθητές όσο και για την ευρύτερη κοινωνική πρόοδο.
Abstract
This study explores the effectiveness of digital storytelling as a educational tool to enhance learning and education, particularly in the context of parent education. The research explores the impact of digital narratives on student engagement and motivation and evaluates how well digital platforms, such as the " Parenting " website, address and potentially resolve common parenting issues. Using a diverse sample of parents, the study uses structured questionnaires to assess the perceived effectiveness and motivational enhancement of digital narratives in parenting education. Findings highlight a significant correlation between the use of digital storytelling and increased student engagement and motivation, suggesting that familiarity with digital tools encourages the adoption of specialized techniques such as digital storytelling. Furthermore, the analysis highlights the significant impact of digital storytelling in improving understanding and retention of educational content, with strong positive correlations observed between digital storytelling and learner understanding and interest. This study supports the integration of digital storytelling into educational practices, particularly in parent education, to promote deeper understanding. The results advocate for continued investment in digital educational tools and professional development for teachers in digital storytelling techniques, highlighting the significant benefits for both individual students and wider social progress.