Μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) & καταναλωτική συμπεριφορά
Social media and consumer behavior
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Γιαννακόπουλος, Βασίλειος
Ημερομηνία
2024-09-09Επιβλέπων
PANOPOULOS, ANASTASIOSΛέξεις-κλειδιά
Social media marketing ; Καταναλωτική συμπεριφορά ; Social media ; e-WOM ; Κοινωνικός καταναλωτής ; Search engine marketing ; SEM ; SEO ; Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ; Συμπεριφορά καταναλωτήΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τον βαθμό κατά τον οποίο τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media) επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών. Αρχικά, μέσω διεθνούς και εγχώριας βιβλιογραφικής ανασκόπησης, εξετάζονται το Search Marketing (SEO – SEM) και τα εργαλεία διαφήμισης της Google, τα πιο διαδεδομένα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και το Social Media Marketing καθώς και η σχέση καταναλωτικής συμπεριφοράς και Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται εμπειρική μελέτη που εξετάζει την επιρροή των κοινωνικών δικτύων στην καταναλωτική συμπεριφορά και την πρόθεση αγοράς. Αυτό γίνεται μέσω ανάλυσης διαφόρων παραγόντων, όπως το ηλεκτρονικό word-of-mouth (eWOM), οι διαφημίσεις και η επίσημη παρουσία των επιχειρήσεων/brands στα κοινωνικά δίκτυα. Στην έρευνα συμμετείχαν 118 χρήστες των κοινωνικών δικτύων και αναδείχθηκαν σημαντικά ευρήματα. Το πιο σημαντικό εύρημα ήταν πως η χρήση των Social Media
επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά. Επιπλέον, διαπιστώθηκε πως οι χρήστες των Social Media εστιάζουν σε μεγάλο βαθμό στα σχόλια κάτω από αναρτήσεις υπηρεσιών/προϊόντων/brands και κυρίως δίνουν έμφαση στα αρνητικά σχόλια, με αποτέλεσμα, η αγοραστική τους απόφαση να επηρεάζεται σημαντικά από αυτά. Τα αποτελέσματα αυτά, έχουν σημαντικές θεωρητικές και κοινωνικές επιπτώσεις, ενώ παράλληλα προσφέρουν χρήσιμες προτάσεις για μελλοντική έρευνα.
Περίληψη
This thesis examines the extent to which Social-Media influence the purchasing behavior of Greek consumers. Initially, through a review of international and domestic literature, it explores Search Marketing (SEO – SEM) and Google's advertising tools,
the most popular Social Media platforms, and Social Media Marketing, as well as the relationship between consumer behavior and Social-Media. Following this, an empirical study is conducted to investigate the impact of social networks on consumer
behavior and purchase intent. This is achieved by analyzing various factors such as electronic word-of-mouth (eWOM), paid advertisement, and the official presence of businesses/brands on social networks. A total of 118 social media users participated in the research, revealing significant findings. The most important finding was that Social Media usage influences consumer
behavior. Additionally, it was observed that social media users place great emphasis on the comments under posts related to services/products/brands, particularly focusing on negative comments, which significantly affect their purchasing decisions. These results have important theoretical and social implications, while also providing valuable directions for future research.