Show simple item record

Δυσαριθμησία και εκπαιδευτική νευροεπιστήμη.

dc.contributor.advisorMichalopoulos, Efstathios
dc.contributor.authorΠαναγιωτίδου, Ιωάννα
dc.date.accessioned2024-10-10T11:35:32Z
dc.date.available2024-10-10T11:35:32Z
dc.date.issued2024-10-04
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7658
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7490
dc.description.abstractΗ δυσλεξία και η δυσαριθμησία, και γενικότερα οι μαθησιακές δυσκολίες, ανήκουν σε ένα διεπιστημονικό πεδίο έρευνας με τεράστιο ενδιαφέρον. Είναι προφανές ότι η μελέτη των αναπτυξιακών διαταραχών είναι ένα πεδίο, που περιλαμβάνει όχι μόνο την εκπαίδευση και την ειδική αγωγή, αλλά και την ψυχολογία, τη νευροεπιστήμη, τη γενετική και διάφορους άλλους επιστημονικούς κλάδους. Οι πρόσφατες εξελίξεις στη γνωστική και αναπτυξιακή νευροεπιστήμη έχουν προσφέρει μια νέα προοπτική για την κατανόηση της δυσαριθμησίας, η οποία δείχνει ένα θεμελιώδες έλλειμμα στην κατανόηση και στη επεξεργασία της αριθμητικής γνώσης .Επιπλέον, νέες παρεμβάσεις, υπόσχονται την παροχή αποτελεσματικής, τεκμηριωμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης σε μαθητές με δυσαριθμησία, ενισχύοντας τις ικανότητές τους στην επεξεργασία της αριθμητικότητας. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει το ζήτημα των μαθησιακών δυσκολιών, με ιδιαίτερη έμφαση τη δυσαριθμησία, μια λιγότερο κοινή ειδική μαθησιακή δυσκολία και να διερευνήσει τις προοπτικές της εκπαιδευτικής νευροεπιστήμης σχετικά με τις μαθηματικές μαθησιακές δυσκολίες τόσο στη γενική όσο και στην ειδική αγωγή. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση που ακολουθήθηκε αναφέρεται στα χαρακτηριστικά των μαθησιακών δυσκολιών, ιδιαίτερα της δυσαριθμησίας, στα ευρήματα του κλάδου των νευροεπιστημών και της νευροψυχολογίας για τις μαθηματικές μαθησιακές δυσκολίες καθώς και τις συσχετίσεις του εγκεφάλου και των δομών του με τη αυτές. Τέλος είναι απαραίτητο να επισημανθεί ότι μόνο μέσω της συνεργασίας διαφόρων ακαδημαϊκών πεδίων μπορούν να βρεθούν απαντήσεις σχετικά τις καταλληλότερες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για αυτές τις διαταραχές. Όσον αφορά τη Δυσαριθμησία, παρουσιάζει ένα προκλητικό ζήτημα για τους εκπαιδευτικούς. Τα προγράμματα παρέμβασης θα πρέπει να σχεδιάζονται προσεκτικά από μια ομάδα με ποικίλη τεχνογνωσία και προσαρμοσμένα στις ανάγκες κάθε μαθητή. Η ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικών παρεμβάσεων για παιδιά έχουν τέτοιες διαταραχές είναι ζωτικής σημασίας.el
dc.format.extent99el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕκπαιδευτική νευροεπιστήμηel
dc.subjectΔυσαριθμησίαel
dc.subjectΜαθησιακές δυσκολίεςel
dc.titleΔυσαριθμησία και εκπαιδευτική νευροεπιστήμη.el
dc.title.alternativeDyscalculia and educational neuroscienceel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeKriebardis, Anastasios
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.contributor.masterΕπιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedDyslexia and dyscalculia, and learning disabilities in general, belong to an interdisciplinary field of research of enormous interest. It is obvious that the study of developmental disorders is a field, including not only education and special education, but also psychology, neuroscience, genetics and various other scientific disciplines. Recent advances in cognitive and developmental neuroscience have provided a new perspective on the understanding of dyscalculia, which shows a fundamental deficit in the understanding and processing of numerical knowledge. In addition, new interventions promise to provide effective, evidence-based educational support to students with dyscalculia, enhancing their numeracy processing skills. The purpose of this paper is to examine the question of learning difficulties, with particular emphasis on dyscalculia, a less common specific learning difficulty, and to explore the perspectives of educational neuroscience on mathematical learning difficulties in both general and specific education. The literature review followed refers to the characteristics of learning disabilities, especially dyscalculia, the findings of the neuroscience and neuropsychology discipline on mathematical learning disabilities as well as the correlations of the brain and its structures with them. Finally, it is necessary to point out that only through the collaboration of various academic fields can answers be found regarding the most appropriate educational interventions for these disorders. Regarding Dyscalculia, it presents a challenging issue for teachers. Intervention programs should be carefully designed by a team with a variety of expertise and adapted to the needs of each student. The development and evaluation of educational interventions for children having such disorders is crucial.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές