Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ανάπτυξη δημοκρατικής πολιτότητας μέσω του Προγράμματος Σπουδών της Προσχολικής Εκπαίδευσης και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων

dc.contributor.advisorMOUSENA, ELENI
dc.contributor.authorΒλάχου, Παναγιώτα
dc.date.accessioned2024-10-10T14:13:00Z
dc.date.available2024-10-10T14:13:00Z
dc.date.issued2024-10-07
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7670
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7502
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η διαμόρφωση της δημοκρατικής πολιτότητας είναι βασικός στόχος της τυπικής εκπαίδευσης. Χαρακτηριστικά της πολιτότητας είναι η ενεργή συμμετοχή του ατόμου στη πολιτική και κοινωνική ζωή, η συλλογική συνείδηση, η αυτονομία του, ο αλληλοσεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η διαπολιτισμική ικανότητα, η ανάληψη προσωπικής και κοινωνικής ευθύνης, η αλληλεγγύη και ο δημοκρατικός τρόπος ζωής. Η εκπαίδευση για την δημοκρατική πολιτότητα ενδυναμώνει τους μαθητές με γνώσεις, δεξιότητες, αξίες και συμπεριφορές προκειμένου να γίνουν ενεργοί, υπεύθυνοι και δημοκρατικοί πολίτες. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας πρέπει να λειτουργούν ως ήδη πολίτες και να γνωρίσουν το δημοκρατικό τρόπο ζωής. Μπορούν να αποκτήσουν εμπειρίες πολιτότητας και κατ’ επέκταση δημοκρατίας στο νηπιαγωγείο. Το νηπιαγωγείο ως μικρογραφία της κοινωνίας προωθεί την κοινωνικοποίηση τους, την ολόπλευρη ανάπτυξη τους, την αυτονομία τους και την υιοθέτηση μιας δημοκρατικής κουλτούρας. Σκοπός: Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση της δημοκρατικής πολιτότητας μέσω του Προγράμματος Σπουδών της Προσχολικής Εκπαίδευσης και του προγράμματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων». Ειδικότερα θα γίνει αναφορά σε προτεινόμενες διδακτικές στρατηγικές και επίσης θα διερευνηθούν τρεις βασικές έννοιες (ανθρώπινα δικαιώματα, συμμετοχή και διαφορετικότητα). Μέθοδος: Στην παρούσα εργασία πραγματοποιείται βιβλιογραφική ανασκόπηση πηγών αναφορικά με την δημοκρατική πολιτότητα στην εκπαίδευση, βασικός στόχος της εκπαίδευσης. Γίνεται μια ανάλυση των προγραμμάτων σπουδών του νηπιαγωγείου. Εστιάζει στην διερεύνηση μεθόδων και πρακτικών του Προγράμματος Σπουδών για την προώθηση της δημοκρατικής πολιτότητας στο νηπιαγωγείο, καθώς και στην προσέγγιση βασικών εννοιών (ανθρώπινα δικαιώματα, συμμετοχή και διαφορετικότητα). Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της παρούσας εργασίας επισημαίνουν τη ανάπτυξη της δημοκρατικής πολιτότητας των μαθητών μέσω του προγράμματος προσχολικής εκπαίδευσης. Η προσχολική εκπαίδευση πρέπει να αποτελεί η αφετηρία της. H δημοκρατική πολιτότητα θα διερευνηθεί επίσης μέσω του προγράμματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», μιας καινοτόμου πρακτικής του Υπουργείου Παιδείας. Συμπεράσματα: Η εκπαίδευση οφείλει να διαμορφώσει δημοκρατικούς πολίτες. Η δημοκρατική πολιτότητα μαθαίνεται με βιωματικό τρόπο. Τα παιδιά μπορούν να αποκτήσουν εμπειρίες πολιτότητας και γενικότερα δημοκρατίας από την νηπιακή ηλικία. Μέσω του προγράμματος προσχολικής εκπαίδευσης παρέχονται ευκαιρίες για να αναπτύξουν γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και αξίες που χαρακτηρίζουν την ιδιότητα του πολίτη και ένα δημοκρατικό τρόπο ζωής. Όταν συμπεριφέρονται ως πολίτες στο σχολείο, προετοιμάζονται για το μελλοντικό ρόλο τους ως ενεργοί και δημοκρατικοί πολίτες συμβάλλοντας στην οικοδόμηση μιας πολυπολιτισμικής, δίκαιης, ειρηνικής, βιώσιμης και δημοκρατικής κοινωνίας.el
dc.format.extent148el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΝηπιαγωγείοel
dc.subjectΔιδακτικές μεθόδοιel
dc.subjectΕργαστήρια δεξιοτήτωνel
dc.subjectΔημοκρατική πολιτότηταel
dc.titleΑνάπτυξη δημοκρατικής πολιτότητας μέσω του Προγράμματος Σπουδών της Προσχολικής Εκπαίδευσης και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτωνel
dc.title.alternativeDevelopment of democratic citizenship through Early Childhood Education curriculum and Skills Labs programel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeMOUSENA, ELENI
dc.contributor.committeeΦώτη, Παρασκευή
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.contributor.masterΕπιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: The basic capacity of the individual is the formation of citizenship. Character-istics of citizenship are the active participation of the individual in political and social life, collective consciousness, autonomy, mutual respect, acceptance of diversity, cultural plu-ralism, assumption of personal and social responsibility, solidarity and a democratic way of life. Education for democratic citizenship provides students with knowledge, skills, values and attitudes in order to become active, responsible and democratic citizens. Preschool children should act as potential citizens and learn the democratic way of life. They can gain experience of citizenship and, by extension, of democracy in kinder-garten. The kindergarten is a microcosm of society reflects the values, social and political attitudes of society. It promotes their socialization, their holistic development, their auton-omy and the adoption of a democratic culture. Aim: The purpose of this paper is to study democratic citizenship through the curriculum of Preschool Education and the «Skills Labs» programme. In particular, reference will be made to suggested teaching strategies and will examine three basic concepts (human rights, participation, diversity). Methods: In this thesis, a bibliographic review of sources on democratic citizenship in ed-ucation, a basic objective of education, is presented. An analysis of kindergarten curricula is made. It focuses on exploring methods and practices of the curriculum who promote democratic citizenship in kindergarten, as well as approaching basic concepts (human rights, participation, diversity). Results: The results of this study indicate the development of students' democratic citizen-ship throughthe preschool education programme. Preschool education should be the starting point. Democratic citizenship is also examined through the «Skills Labs» pro-gramme, an innovative practice of the Ministry of Education. Conclusions: Education must shape democratic citizens. Democratic citizenship is learned in an empirical way. Children can acquire experience of citizenship and democracy in gen-eral from infancy. Through the preschool education programme, opportunities are pro-vided to develop the knowledge, skills, attitudes and values that characterize citizenship and a democratic way of life. When they behave as citizens at school, they are prepared for their future role as active and democratic citizens, contributing to the building of a multicultural, just, peaceful, sustainable and democratic community.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές