Show simple item record

Διερεύνηση αντιληπτικότητας των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τις αδιάγνωστες μαθησιακές δυσκολίες και η συνεργασία τους με τους γονείς.

dc.contributor.advisorΣοπίδου, Βαρβάρα
dc.contributor.authorΖαχαριάδη, Χρυσούλα
dc.date.accessioned2024-10-12T07:34:47Z
dc.date.available2024-10-12T07:34:47Z
dc.date.issued2024-10-04
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7690
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7522
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η ενσωμάτωση και η αποτελεσματική διαδικασία παιδιών με Μαθησιακές δυσκολίες εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις στάσεις και γνώσεις των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να εντοπίζουν και να αναγνωρίζουν τα εμπόδια της συμμετοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Έτσι προκύπτει η ανάγκη για συνεχή συνεργασία με τους γονείς και τις διαγνωστικές υπηρεσίες. Έχει παρατηρηθεί ότι συχνά δεν πραγματοποιείται έγκαιρη διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών με αποτέλεσμα να μεγεθύνονται οι δυσκολίες των μαθητών και να εμποδίζεται η σχολική ένταξη. Ως εκ τούτου, προκύπτει ο σημαντικός ρόλος που έχουν οι εκπαιδευτικοί σχετικά με την άμεση ανίχνευση και παραπομπή προς τις μονάδες αξιολόγησης κατόπιν συνεργασίας με τους γονείς. Σκοπός: Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να διερευνήσει την αντιληπτικότητα και την ετοιμότητα των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να εντοπίζουν πιθανές μαθησιακές δυσκολίες στους μαθητές τους. Επίσης θα διερευνηθεί και ο τρόπος που ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί ώστε να προσεγγίσουν τους γονείς και να τους μεταφέρουν τους προβληματισμούς τους ως προς την σχολική εξέλιξη των παιδιών τους. Μέθοδος: Η έρευνα θα διεξαχθεί μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων σε δημοτικά σχολεία της περιφέρειας Πειραιά. Το δείγμα αφορά 15 εκπαιδευτικούς και η δειγματοληψία θα είναι τυχαία. Η έρευνα θα διαρκέσει 3 μήνες. Οι συνεντεύξεις θα απομαγνητοφωνηθούν και θα αναλυθούν ποιοτικά. Αποτελέσματα: Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην έρευνα επισήμαναν ότι η εικόνα των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες είναι πολύπλευρη. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν είναι γνωστικά, συναισθηματικά, συμπεριφορικά και οργάνωσης. Τονίζουν την ανάγκη έγκαιρης αξιολόγησης και παρέμβασης. Μείζονος σημασία για τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν είναι η διαχείριση της οικογένεια για την εξέλιξη του παιδιού. Συμπεράσματα: Οι διαφορετικές ανάγκες των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες καθιστούν την δουλειά των εκπαιδευτικών πολύπλοκη. Ολοένα και περισσότεροι εκπαιδευτικοί επιδιώκουν εξειδίκευση στην ειδική αγωγή γεγονός που τους καθιστά πιο στοχευμένους στις παρατηρήσεις τους αλλά και στις διαδικασίες που ακολουθούν στην συνεργασία με τους γονείς.el
dc.format.extent93el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΜαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΣυνεργασία σχολείου-οικογένειαςel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.titleΔιερεύνηση αντιληπτικότητας των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τις αδιάγνωστες μαθησιακές δυσκολίες και η συνεργασία τους με τους γονείς.el
dc.title.alternativeExploring primary school teachers' perceptions of undiagnosed learning difficulties and their collaboration with parents.el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΑσβεστάς, Αναστάσιος
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.contributor.masterΕπιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: The inclusion and effective process of children with Learning Disabilities largely depends on the attitudes and knowledge of teachers. Teachers need to identify and recognize the barriers to students' participation in the educational process. Thus arises the need for continuous collaboration with parents and diagnostic services. It has been observed that early diagnosis of learning difficulties is often not carried out, resulting in increased difficulties for pupils and hindering school integration. Hence, the important role of teachers in terms of immediate detection and referral to assessment units in collaboration with parents. Purpose: The purpose of this study is to investigate the perceptiveness and readiness of primary school teachers to identify potential learning difficulties in their students. It will also investigate the way teachers approach parents and convey their concerns regarding their children's academic development. Method: The research will be conducted through semi-structured interviews in primary schools in the Piraeus region. The sample will consist of 15 teachers and the sampling will be random. The survey will last 3 months. The interviews will be transcribed and analyzed qualitatively. Results: The teachers who participated in the study pointed out that the picture of children with learning difficulties is multifaceted. The surveyed respondents indicated that the problems they face are cognitive, emotional, behavioral and organizational. They stress the need for early assessment and intervention. Of major importance for the teachers involved is the management of the family for the child's development. Discussion: The different needs of students with learning disabilities make the work of teachers complex. More and more teachers are pursuing specialization in special education which makes them more focused in their observations and in the procedures they follow in working with parents.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές