Εμφάνιση απλής εγγραφής

Πες μου ένα παραμύθι! Η θεραπευτική δύναμη της αφήγησης παραμυθιών σε συνδυασμό με την τέχνη στην ψηφιακή εποχή.

dc.contributor.advisorΚαράμηνας, Ιγνάτιος
dc.contributor.authorΚωτσοπούλου, Αγγελική
dc.date.accessioned2024-10-12T07:46:16Z
dc.date.available2024-10-12T07:46:16Z
dc.date.issued2024-10-04
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7692
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7524
dc.description.abstractΕισαγωγή: Τα παραμύθια κατέχουν αξιοσημείωτο ρόλο και εξυπηρετούν παιδαγωγικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς. Μέσω των παραμυθιών τα παιδιά προσεγγίζουν την γνώση και μαθαίνουν αβίαστα και δημιουργικά ενώ παράλληλα καλλιεργούν την φαντασία τους και ακονίζουν την μνήμη και την αντίληψή τους. Από παραμύθια και μύθους-πολλές περιπέτειες, ήρωες, προσωποποιημένα ζώα, μαγεμένα δάση-τα παιδιά αποκτούν επιπλέον εμπειρίες, συναισθήματα και σκέψεις, μαθαίνοντας να αντιμετωπίζουν τις αναστολές και τη συστολή. Σύμφωνα με την ψυχαναλυτική ερμηνεία οι παιδικές ιστορίες οδηγούν τα παιδιά σε ένα βαθύ επίπεδο συνείδησης, που ασχολείται με τα θεμελιώδη ανθρώπινα ερωτήματα που εκφράζονται στη γλώσσα των συμβόλων. Πέρα από τους εκπαιδευτικούς σκοπούς τους τα παραμύθια μπορεί να λειτουργήσουν ως θεραπευτικό εργαλείο. Τόσο η παραδοσιακή αφήγηση ιστοριών όσο και η ψηφιακή αφήγηση επιτρέπει στα παιδιά να εκφράσουν και να αντιμετωπίσουν τους φόβους τους. Καθώς το περιεχόμενο των παραμυθιών είναι εξαιρετικά συμβολικό, βοηθά στη μετατροπή της εμπειρίας του παιδιού σε χαρακτήρες και καταστάσεις μέσα στην ιστορία, προωθώντας την καλύτερη κατανόηση των συναισθημάτων και των συμπεριφορών του. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξει την βαθιά ριζωμένη αξία των παραμυθιών στην συνολική ανάπτυξη των μικρών παιδιών καθώς δεν αποτελούν μόνο πηγή διασκέδασης αλλά και ισχυρά εργαλεία που ενθαρρύνουν την ανάπτυξη της γνώσης, των συναισθημάτων και της κοινωνικοποίησης προς ένα ολοκληρωμένο άτομο. Επίσης, να αναδείξει την αξία και συμβολή της παραμυθοθεραπείας, ως μορφή τέχνης, στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών. Μέθοδος: Πραγματοποιήθηκε αναζήτηση βάσει βιβλιογραφικής ανασκόπησης που εμπεριέχει τις πιο αντιπροσωπευτικές μελέτες του θέματος και οι οποίες παρουσιάζονται με το σύστημα APA. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση έγινε σε Google Scholar, Embase και PubMed και από τις 250 μελέτες που εντοπίστηκαν, επιλέχθηκαν τελικώς 25 βάση καταλληλότητας. Αποτελέσματα: Πράγματι η βιβλιοθεραπεία μπορεί να βελτιώσει την αντίληψη των προσωπικών αξιών, τις διαπροσωπικές σχέσεις και την αποδοχή των ατομικών διαφορών. Επίσης, μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα του κοινωνικού άγχους και να βελτιώσει την προσαρμογή στην ασθένεια. Η δύναμη της ακρόασης προκαλεί κάθαρση με αποτέλεσμα λιγότερο άγχος και αυτοεκτίμηση, βοηθώντας έτσι το παιδί να αντιμετωπίσει κάθε αντιξοότητα και να επικοινωνήσει τα συναισθήματα του. Συμπεράσματα: Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, με τις βαθιές κοινωνικοοικονομικές αλλαγές και την κατάρρευση του παραδοσιακού κοινωνικού ιστού, θα μπορούσαν τα παραμύθια να αποτελέσουν ένα χρήσιμο εργαλείο για την προώθηση της ατομικής ανάπτυξης, της κοινωνικής συνοχής και της βιώσιμης ανάπτυξης.el
dc.format.extent94el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠαραμυθοθεραπείαel
dc.subjectΒιβλιοθεραπείαel
dc.subjectΑρχέτυπαel
dc.subjectΣύμβολαel
dc.subjectΨηφιακή αφήγησηel
dc.titleΠες μου ένα παραμύθι! Η θεραπευτική δύναμη της αφήγησης παραμυθιών σε συνδυασμό με την τέχνη στην ψηφιακή εποχή.el
dc.title.alternativeTell me a fairy tale! The healing power of the fairy tales combined with the art in the digital age.el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeePapailia, Artemis
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.contributor.masterΕπιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: Fairy tales have a remarkable role and serve pedagogical and educational purposes. Trough fairy tales, children approach knowledge and learn effortlessly and creatively while at the same time cultivating their imagination and sharpening their memory and perception. From fairy tales and fables-many adventures, heroes, personified animals, enchanted forests-children acquire additional experiences, feelings and thoughts, learning to deal with inhibitions and reluctance. According to the psychoanalytic interpretation, children’s stories lead children to a deep level of consciousness, which deals with the fundamental human questions expressed in the language of symbols. Beyond their educational purposes, fairy tales can function as a therapeutic tool. Both traditional storytelling and digital storytelling allow children to express and face their fears. As the content of fairy tales is highly symbolic, it helps transform the child’s experience of characters and situations within the story, promoting a better understanding of their feelings and behaviors. Purpose: The purpose of this diploma thesis is to highlight the deep-rooted value of fairy tales in the overall development of young children as fairy tales are not only a source of entertainment but also powerful tools that encourage the development of knowledge, emotions and socialization towards a complete person. Also to highlight the value and the contribution of fairy tale therapy, as a kind of art, to the whole growth of young children. Method: A search was performed based on a bibliographic review that includes the most representative studies of the subject and which are presented with the APA system. The literature review was done on Google Scholar, Embase and PubMed and of the 250 studies identified, 25 were finally selected based on eligibility. Results: Indeed bibliotherapy can improve the perception of personal values, interpersonal relationships and the acceptance of individual differences. It can also reduce symptoms of social anxiety and improve adjustment to illness. The power of listening causes catharsis resulting in less anxiety and self-esteem, thus helping the child to face any adversity and communicate their feelings. Discussion: In the age of globalization, with profound socio-economic changes and the collapse of the traditional social fabric, fairy tales could be a useful tool to promote individual development, social cohesion and sustainable development.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές