dc.contributor.advisor | Σιδηροπούλου, Μαρέττα | |
dc.contributor.author | Τζανακάκη, Ελένη | |
dc.date.accessioned | 2024-10-15T06:19:39Z | |
dc.date.issued | 2024-10-04 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7717 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7549 | |
dc.description.abstract | Η κατάλληλη διαρρύθμιση του σχολικού χώρου μπορεί να επηρεάσει θετικά την ολιστική ανάπτυξη των παιδιών, ήδη από την προσχολική ηλικία. Παράλληλα ο σχολικός χώρος επιδρά στη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού έργου, ενθαρρύνοντας ή περιορίζοντας το. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τη συμβουλή του σχολικού χώρου στη διαμόρφωση των σχέσεων και στον τρόπο που αυτός επηρεάζει το εκπαιδευτικό έργο στον τομέα της προσχολικής αγωγής. Για τη διενέργεια της παρούσας έρευνας πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση, επιδιώκοντας την ολιστική προσέγγιση του ερευνώμενου αντικείμενου, ώστε να εμπλουτιστεί η υπάρχουσα περιορισμένη βιβλιογραφία, ειδικά σε εθνικό επίπεδο. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας κατέδειξαν τη σημαντική επίδραση που ασκεί ο σχολικός χώρος στη μαθησιακή διαδικασία και στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής αγωγής. Διαπιστώθηκε ότι οι ευέλικτοι, καλά οργανωμένοι και δημιουργικοί χώροι ενισχύουν την αυτονομία, την αλληλεπίδραση και την κοινωνικοποίηση των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί δραστηριοποιούνται δημιουργικά σε χώρους όπως οι προαναφερόμενοι, καθώς διαπιστώθηκε η βελτίωση της συμμετοχής των μαθητών στη διδακτική πράξη, στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων. Αντιθέτως οι παραδοσιακά σχεδιασμένοι χώροι με περιορισμένη ευελιξία, λειτουργούν παρεμποδιστικά της δημιουργικότητας και της ελεύθερης έκφρασης των μαθητών, περιορίζοντας συνάμα τις ευκαιρίες για μάθηση. Η παρούσα μελέτη επιβεβαίωσε ότι ο σχολικός χώρος αποτελεί κρίσιμο στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ειδικότερα της προσχολικής αγωγής, καθώς επηρεάζει τη γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των νηπίων. Ο σχολικός χώρος της προσχολικής αγωγής, δεν αποτελεί απλώς μια φυσική δομή, αλλά ένα μέσο αλληλεπίδρασης και μάθησης, το οποίο προάγει την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την αυτονομία των μαθητών. Στην περίπτωση της ελληνικής πραγματικότητας, αναδείχθηκε η ανάγκη αναπροσαρμογής των σχολικών χώρων, ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις συχνές παιδαγωγικές απαιτήσεις. Οι χώροι της προσχολικής αγωγής πρέπει να σχεδιάζονται με γνώμονα την ευελιξία, τη δημιουργικότητα και τις ανάγκες των παιδιών, ώστε να ενισχύσουν τη μάθηση και την ολιστική ανάπτυξη τους. | el |
dc.format.extent | 88 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Σχολικός χώρος | el |
dc.subject | Μαθητική κοινότητα | el |
dc.subject | Εκπαιδευτικοί | el |
dc.title | Ο παράγοντας του χώρου στη δυναμική των σχέσεων και το έργο του παιδαγωγού | el |
dc.title.alternative | The factor of space in the dynamics of relationships and the work of the educator | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Σιδηροπούλου - Κανέλλου, Τρυφαίνη | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία | el |
dc.contributor.master | Επιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | The appropriate arrangement of the school space can positively affect the holistic development of children, already from preschool age. At the same time, the school space influences the formation of the educational project, encouraging or limiting it. The purpose of this paper is to investigate the advice of the school space in the formation of relationships and the way in which this affects the educational work in preschool education. To conduct the present research, a literature review was carried out, seeking a holistic approach to the research topic, to enrich the existing limited literature, especially at the national level. The results of the present research demonstrated the significant effect of the school space on the learning process and on the psychosocial development of preschool children. Flexible, well-organized, and creative spaces were found to enhance students' autonomy, interaction and socialization. Teachers are creatively active in spaces such as those mentioned above, as it has been found to improve student participation in the teaching process, the cultivation of critical thinking and the development of problem-solving skills. Conversely, traditionally designed spaces with limited flexibility act as barriers to students' creativity and free expression, while limiting opportunities for learning. The present study confirmed that the school space is a critical element of the educational process, especially preschool education, as it affects the cognitive, social and emotional development of infants. The early childhood education school space is not just a physical structure, but a means of interaction and learning, which promotes the development of skills and the autonomy of students. In the case of the Greek reality, the need to readjust the school spaces was highlighted, so that they better respond to the frequent pedagogical requirements. Preschool spaces must be designed with children's flexibility, creativity and needs in mind to enhance their learning and holistic development. | el |
dcterms.embargoTerms | 12 months | el |
dcterms.embargoLiftDate | 2025-10-15T06:19:39Z | |