Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε τμήματα ειδικής αγωγής σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ) στην περιοχή του Πύργου Ηλείας, σχετικά με τη συνεργασία σχολείου και οικογενειακού/υποστηρικτικού περιβάλλοντος

dc.contributor.advisorΔελή, Ερμιόνη
dc.contributor.authorΑραβανή, Μαρία Διονυσία
dc.date.accessioned2024-10-15T06:22:59Z
dc.date.available2024-10-15T06:22:59Z
dc.date.issued2024-10-04
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7718
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7550
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η παρούσα ερευνητική εργασία στοχεύει στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών των Ειδικών σχολείων Πύργου Ηλείας αναφορικά με τις σχέσεις συνεργασίας που διατηρούν με τους γονείς των μαθητών τους, με σκοπό την από κοινού επίτευξη των καλύτερων αποτελεσμάτων για τους μαθητές/παιδιά τους. Μια σχέση, παρουσιάζει την έντονη επίδραση των κοινωνικών παραγόντων στις σχολικές επιδόσεις των μαθητών, καθώς δομικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά της οικογένειας, παρατηρήθηκε ότι επιδρούν καθοριστικά σε αυτές. Σκοπός: Σκοπό της παρούσας έρευνας αποτελεί η διερεύνηση της συνεργασίας σχολείου και οικογενειακού περιβάλλοντος σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.-Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Πύργου Ηλείας, ζήτημα που δεν έχει διερευνηθεί για τον νομό Πύργου Ηλείας και θα συνεισφέρει στην ελληνική βιβλιογραφία η οποία είναι φτωχή, παράγοντας αποτελέσματα, που θα ανατροφοδοτήσουν εκπαιδευτικούς και γονείς παιδιών με ειδικές ανάγκες. Μέθοδος: Πρόκειται για μια ποσοτική έρευνα μη πειραματική η οποία διενεργήθηκε στους 42 εκπαιδευτικούς των Ειδικών σχολείων Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Και ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Πύργου, με τη χρήση σταθμισμένων ερωτηματολογίων τα οποία διερευνούσαν τη συνεργασία γονέα-εκπαιδευτικού και την αυτοαποτελεσματικότητα των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, με κριτήριο την ηλικία, το φύλο, τα έτη προϋπηρεσίας και το μορφωτικό τους επίπεδο. Αναφορικά με τα αποτελέσματα της έρευνας, εξήχθησαν μέσω του στατιστικού προγράμματος SPSS. Αποτελέσματα: Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που εξήχθησαν από την έρευνα, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί είναι σύμφωνοι με τη συνεργασία τους με τους γονείς των μαθητών τους, αν και η έως τώρα συνεργασία τους παρουσιάζεται ως μέτρια, με ευωδοτικά, ωστόσο, αποτελέσματα. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής που συμμετείχαν στην έρευνα, προτείνουν το μοντέλο συνεργασίας σχολείου-οικογένειας μαθητών με ειδικές ανάγκες και μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Συμπεράσματα: Από την έρευνα προέκυψε ότι η σχέση γονέα–εκπαιδευτικού δε διαφοροποιείται αναφορικά με τον τύπο συνεργασίας σχολείου–οικογένειας που προτείνεται, ενώ, επίσης, οι συμμετέχοντες δήλωσαν πως δεν υπάρχει σχέση ανάμεσα στον βαθμό αποτελεσματικότητας από την συνεργασία γονέων–εκπαιδευτικών και τον χρόνο συνεργασίας αυτών. Τέλος, προέκυψε ότι δεν υπάρχει σχέση ανάμεσα στον βαθμό αποτελεσματικότητας από την συνεργασία γονέων-εκπαιδευτικών και τον χρόνο συνεργασίας αυτών.el
dc.format.extent70el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣχέση γονέα-εκπαιδευτικούel
dc.subjectΣυνεργασία γονέα-εκπαιδευτικούel
dc.subjectΕιδική αγωγήel
dc.subjectΑυτοαποτελεσματικότηταel
dc.titleΔιερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε τμήματα ειδικής αγωγής σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ) στην περιοχή του Πύργου Ηλείας, σχετικά με τη συνεργασία σχολείου και οικογενειακού/υποστηρικτικού περιβάλλοντοςel
dc.title.alternativeInvestigation of the opinions of teachers working in special education departments in secondary schools (EN.E.E.Y.L. and E.E.E.E.K.) in the area of Pyrgos Ilias, regarding the cooperation between school and family/supportive environmentel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΑσβεστάς, Αναστάσιος
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.contributor.masterΕπιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: This research paper aims to investigate the opinions of the teachers of the Special Schools of Pyrgos Ilias regarding the cooperative relationships they maintain with the parents of their students, with the aim of jointly achieving the best results for their students/children. A relationship shows the strong influence of social factors on the school performance of students, as structural and functional characteristics of the family were observed to have a decisive effect on them. Purpose: The purpose of this research is to investigate the cooperation between school and family environment between school and family environment in Special Education Secondary Education Schools (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.-Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) of Pyrgos Ilias, an issue that has not been investigated for the prefecture of Pyrgos Ilias and will contribute to the Greek bibliography which is poor, producing results that will provide feedback to teachers and parents of children with special needs. Method: This is a non-experimental quantitative research which was carried out among the 42 teachers of the special schools Ε.Ε.Ε.Ε.Κ and ΕΝ.Ε.ΓΥ.Λ. Pyrgos, with the use of weighted questionnaires which investigated the parent-teacher cooperation and The Gen-eral Self-Efficacy Scale of participating teachers, based on their age, gender, years of expe-rience and educational level. Regarding the research results, they were extracted through the SPSS statistical program. Results: According to the results obtained from the survey, most teachers are in agreement with their cooperation with the parents of their students, although their cooperation so far is presented as moderate, with pleasant results, however. Also, the Special Education teachers who participated in the research, propose the school-family cooperation model of students with special needs and students with special educational needs. Discussion: From the research it emerged that the parent-teacher relationship does not differ with regard to the type of school-family cooperation that is proposed, while also the participants stated that there is no relationship between the degree of effectiveness of parent-teacher cooperation and the time of cooperation of these. Finally, it emerged that there is no relationship between the degree of effectiveness of parent-teacher cooperation and the time of their cooperation.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές