Εμφάνιση απλής εγγραφής

Οικογένεια και Προσχολική Εκπαίδευση: Διαχείριση της Διαφορετικότητας στο περιβάλλον της Προσχολικής Ηλικίας

dc.contributor.advisorPILIOURAS, PANAGIOTIS
dc.contributor.authorΜακάρογλου, Χαρίκλεια
dc.date.accessioned2024-10-18T10:33:21Z
dc.date.available2024-10-18T10:33:21Z
dc.date.issued2024-10-04
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7813
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7645
dc.description.abstractIn recent years, there has been a marked increase in the creation of alternative family structures by same-sex individuals and same-sex couples through various means. These families deviate from traditional models and include a variety of settings. Despite increasing diversity, the legal recognition and rights of same-sex couples as parents varies widely in different regions, with some regions offering full legal rights while others present significant legal barriers and discrimination. Social attitudes towards same-sex parenthood also vary, affecting the well-being of both parents and children. The purpose of this research is to provide comprehensive information on non-traditional family structures formed by same-sex individuals and same-sex couples. It seeks to educate readers about the different methods of family formation, issues of legal recognition, social attitudes and research findings on the upbringing of children, especially during the preschool age, who grow up in such families. Overall previous research consistently shows that children raised by same-sex parents do just as well as those raised by heterosexual parents, with the quality of the family environment being the critical factor in children's emotional, social and academic development. The paper begins with an exploration of fundamental concepts in the field of sexuality and gender identity. Chapter 1 delves into key definitions, including an examination of homosexuality and gay identity development, as well as an overview of the LGBTQI community and the dynamics of same-sex parenting. Moving on to Chapter 2, the focus shifts to the legislative landscapes and social attitudes concerning LGBTQI people, both globally and specifically in Greece. Chapter 3 then delves into the complexities of parenting by same-sex couples, detailing the different types of LGBTQI couples as parents, the unique challenges they face, and an analysis of research on developmental outcomes and parenting in preschool. in these families. Through this comprehensive exploration, the paper aims to provide a nuanced understanding of the experiences and realities of same-sex couples in the context of parenting.el
dc.format.extent53el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΟμόφυλα ζευγάριαel
dc.subjectΟμόφυλοι γονείςel
dc.subjectΓονεϊκότηταel
dc.titleΟικογένεια και Προσχολική Εκπαίδευση: Διαχείριση της Διαφορετικότητας στο περιβάλλον της Προσχολικής Ηλικίαςel
dc.title.alternativeFamily and Early Childhood Education: Managing Diversity in the Early Childhood Environmentel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeePapailia, Artemis
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.contributor.masterΕπιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedΤα τελευταία χρόνια, υπάρχει μια αξιοσημείωτη άνοδος στη δημιυοργία εναλλακτικών οικογενειακών δομών από ομοφυλόφιλα άτομα και ομόφυλα ζευγάρια με διάφορα μέσα. Αυτές οι οικογένειες αποκλίνουν από τα παραδοσιακά μοντέλα και περιλαμβάνουν ποικίλες ρυθμίσεις. Παρά την αυξανόμενη ποικιλομορφία, η νομική αναγνώριση και τα δικαιώματα των ομόφυλων ζευγαριών ως γονέων ποικίλλουν ευρέως σε διαφορετικές περιοχές, με ορισμένες περιοχές να προσφέρουν πλήρη νομικά δικαιώματα ενώ άλλες να παρουσιάζουν σημαντικά νομικά εμπόδια και διακρίσεις. Οι κοινωνικές στάσεις απέναντι στην γονεϊκότητα του ίδιου φύλου ποικίλλουν επίσης, επηρεάζοντας την ευημερία τόσο των γονέων όσο και των παιδιών. Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να παρέχει ολοκληρωμένες πληροφορίες σχετικά με τις μη παραδοσιακές οικογενειακές δομές που σχηματίζονται από ομοφυλόφιλα άτομα και ομόφυλα ζευγάρια. Επιδιώκει να εκπαιδεύσει τους αναγνώστες σχετικά με τις διάφορες μεθόδους δημιουργίας οικογένειας, ζητήματα νομικής αναγνώρισης, κοινωνικές συμπεριφορές και ερευνητικά ευρήματα σχετικά με την ανατροφή των παιδιών, ειδικά κατά την προσχολική ηλικία, που μεγαλώνουν σε τέτοιες οικογένειες. Η συνολική προηγούμενη έρευνα δείχνει σταθερά ότι τα παιδιά που μεγαλώνουν από ομόφυλους γονείς τα πηγαίνουν εξίσου καλά με αυτά που μεγαλώνουν ετεροφυλόφιλοι γονείς, με την ποιότητα του οικογενειακού περιβάλλοντος να είναι ο κρίσιμος παράγοντας στη συναισθηματική, κοινωνική και ακαδημαϊκή ανάπτυξη των παιδιών. Η εργασία ξεκινά με μια εξερεύνηση θεμελιωδών εννοιών στον τομέα της σεξουαλικότητας και της ταυτότητας φύλου. Το Κεφάλαιο 1 εμβαθύνει σε βασικούς ορισμούς, συμπεριλαμβανομένης της εξέτασης της ομοφυλοφιλίας και της ανάπτυξης της ομοφυλοφιλικής ταυτότητας, καθώς πραγματοποιείται και μια επισκόπηση της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας και της δυναμικής της ανατροφής παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια. Προχωρώντας στο Κεφάλαιο 2, η εστίαση μετατοπίζεται στα νομοθετικά τοπία και στις κοινωνικές συμπεριφορές που αφορούν τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα, τόσο παγκοσμίως όσο και ειδικά στην Ελλάδα. Στη συνέχεια, το Κεφάλαιο 3 εμβαθύνει στην πολυπλοκότητα της ανατροφής των παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια, περιγράφοντας λεπτομερώς τους διάφορους τύπους ΛΟΑΤΙ ζευγαριών ως γονείς, τις μοναδικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και μια ανάλυση της έρευνας σχετικά με τα αναπτυξιακά αποτελέσματα και την ανατροφή των παιδιών στην προσχολική ηλικία σε αυτές τις οικογένειες. Μέσω αυτής της περιεκτικής εξερεύνησης, η εργασία στοχεύει να παρέχει μια λεπτή κατανόηση των εμπειριών και της πραγματικότητας των ζευγαριών του ίδιου φύλου στο πλαίσιο της ανατροφής των παιδιών.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές