Η συμβολή της ηγεσίας στην παρακίνηση των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας, στη συμμετοχή τους στην επαγγελματική κατάρτιση και τη συνεχή επιμόρφωσή τους - Η διερεύνηση των απόψεων των παιδαγωγών που εργάζονται στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς του Δήμου Περιστερίου
The contribution of leadership to the motivation of preschool teachers, their participation in professional training and their continuing education - The investigation of the views of the educators working in the municipal daycare centers of the Municipality of Peristeri
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Ραφαηλίδου, Αγαθή Νεκταρία
Date
2024-10Advisor
Πιερράκος, ΓεώργιοςKeywords
Επαγγελματική ανάπτυξη ; Παιδαγωγοί προσχολικής ηλικίας ; Παρακίνηση εκπαιδευτικών ; Εκπαιδευτική ηγεσία ; Διευθυντής ; Επαγγελματική κατάρτισηAbstract
Η επαγγελματική ανάπτυξη (ΕΑ) θεωρείται ως ένας θεμελιώδης μηχανισμός που παρέχει βάθος στη γνώση περιεχομένου και στις διδακτικές πρακτικές των εκπαιδευτικών και δίνει τη δυνατότητα στους επαγγελματίες να βελτιώσουν τον εαυτό τους στο επάγγελμά τους. Το κίνητρο για συμμετοχή στην επαγγελματική μάθηση και κατάρτιση μπορεί να προσεγγιστεί ως ένα πολυδιάστατο κατασκεύασμα, καθώς τα άτομα έχουν πολλούς λόγους για να εμπλέκονται σε μια συγκεκριμένη συμπεριφορά.
Στη συγκεκριμένη έρευνα μελετήθηκε η συμβολή της ηγεσίας στην παρακίνηση των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας, στη συμμετοχή τους στην επαγγελματική κατάρτιση και τη συνεχή επιμόρφωσή τους. Αυτό επιτεύχθηκε με τη διερεύνηση των απόψεων των παιδαγωγών που εργάζονται στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς του Δήμου Περιστερίου. Διαπιστώθηκε ότι οι διευθυντές προωθούν πρακτικές οι οποίες συντείνουν στην εφαρμογή και χρήση της γνώσης σε ποικίλες μορφές, έχουν πειθώ, διαπραγματευτικές δεξιότητες και μεταβιβάζουν εξουσίες ασκώντας δημοκρατική διοίκηση. Ενθαρρύνουν την εφαρμογή συμμετοχικών διαδικασιών στη λήψη αποφάσεων και προσφέρουν εκπαιδευτικό υλικό και πόρους για τη στήριξη του διδακτικού προσωπικού στην εκπλήρωση των εκπαιδευτικών στόχων. Τέλος, προωθούν τη σύνδεση εμπειριών μάθησης στο σχολείο με πρακτικές οι οποίες λαμβάνουν χώρα εκτός σχολείου.
Abstract
Professional development (PD) is seen as a fundamental mechanism that provides depth to teachers' content knowledge and teaching practices and enables professionals to improve themselves in their profession. Motivation to engage in vocational learning and training can be approached as a multidimensional construct, as individuals have multiple reasons for engaging in a particular behavior. In this specific research, the contribution of leadership to the motivation of preschool teachers, their participation in professional training and their continuous training was studied. This would be achieved by investigating the views of educators working in the municipal daycare centers of the Municipality of Peristeri. It was found that managers promote practices that contribute to the application and use of knowledge in a variety of forms, have persuasion, negotiation skills and delegate authority by exercising democratic management. They encourage the implementation of participatory decision-making processes and offer educational materials and resources to support teaching staff in meeting educational objectives. Finally, they promote the connection of learning experiences in school with practices that take place outside of school.