Στρατηγική ανάπτυξης και επέκτασης στην αγορά leasing αυτοκινήτου αξιοποιώντας εξωτερικούς εμπλεκομένους (stakeholders)
Development and expansion strategy in the car leasing market utilizing external stakeholders
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Ασημακόπουλος, Χαράλαμπος
Ημερομηνία
2024-09-27Επιβλέπων
Κομισόπουλος, ΦαίδωνΛέξεις-κλειδιά
Leasing αυτοκινήτων ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Καινοτομία ; Στρατηγική ; Εξωτερικό περιβάλλον ; Εσωτερικό περιβάλλον ; Στρατηγικές ανάπτυξης ; Stakeholder analysis ; Εξωτερικοί εμπλεκόμενοι ; Κλάδος αυτοκινήτου ; Λογιστικά γραφεία ; Δίκτυα συνεργασίαςΠερίληψη
Η παρούσα εργασία εξετάζει τη στρατηγική ανάπτυξης και επέκτασης στην αγορά leasing αυτοκινήτων μέσω της συνεργασίας με εξωτερικούς εμπλεκόμενους και συγκεκριμένα τα λογιστικά γραφεία. Κύριοι στόχοι είναι η κατανόηση του ρόλου των λογιστών στις αποφάσεις πελατών, η αξιολόγηση της βιωσιμότητας μεταξύ μιας πιθανής συνεργασίας μεταξύ εταιριών μισθώσεων αυτοκινήτων και λογιστικών γραφείων καθώς και η ανάπτυξη στρατηγικών για την επέκταση των δικτύων συνεργατών. Η θεωρία εστιάζει στη στρατηγική των επιχειρήσεων και τη μακροχρόνια μίσθωση οχημάτων. Αναλύεται το στρατηγικό πλαίσιο με έμφαση στην καινοτομία και τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Γίνεται αναφορά στον κλάδο των αυτοκινήτων και των εταιριών leasing σε Ελλάδα και Ευρώπη ενώ παράλληλα εξετάζεται η απόφαση επιλογής της μακροχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτου έναντι της αγοράς αναλύοντας ταυτόχρονα και το μακροοικονομικό περιβάλλον. Για την εξέταση των ερωτημάτων πραγματοποιείται έρευνα με βάση την ποιοτική μεθοδολογία, βασιζόμενη στο μοντέλο του "Research Onion". Περιλαμβάνει μελέτη περίπτωσης, ημιδομημένες συνεντεύξεις με λογιστές, και θεματική ανάλυση των δεδομένων. Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι λογιστές διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο γενικά στις επιχειρηματικές αποφάσεις των πελατών και ειδικότερα για το leasing αυτοκινήτων. Η συνεργασία με λογιστικά γραφεία μπορεί να αυξήσει την αποδοχή των υπηρεσιών leasing, διευρύνοντας την πελατειακή βάση και αυξάνοντας τα οικονομικά μεγέθη. Παράλληλα αναπτύσσεται πολύτιμο δίκτυο συνεργατών οι οποίοι αποκτούν οικονομικά οφέλη μέσω της επιβράβευσης από τη σύσταση πελατών. Η εργασία καταλήγει ότι η στρατηγική ανάπτυξη δικτύων συνεργασίας με λογιστικά γραφεία προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα. Η εταιρία leasing που θα προβεί στις ενέργειες που προτείνονται στην παρούσα εργασία θα αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και θα ενισχύσει τη θέση της στην αγορά μέσω της ενίσχυσης της εμπιστοσύνης και της αποδοχής των υπηρεσιών τους. Τέλος, η κατανόηση των αναγκών και προτιμήσεων των πελατών είναι κρίσιμη για την παροχή βελτιωμένων υπηρεσιών και αποτελεί εγγύηση για το μέλλον και την εξέλιξη των μακροχρόνιων μισθώσεων. Η ισχυρότερη πρόταση της εργασίας είναι η ανάπτυξη από την πλευρά μιας εταιρίας leasing ενός δικτύου εξωτερικών εμπλεκομένων και συγκεκριμένα των λογιστών. Παρέχεται αναλυτική πρόταση έξι βημάτων με χρονοδιάγραμμα. Απαραίτητη για την επιτυχία του έργου είναι η δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων για λογιστές σχετικά με τις υπηρεσίες leasing, η ανάπτυξη κοινών marketing strategies, και η βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ των εταιριών leasing και των λογιστικών γραφείων. Αυτές οι προτάσεις αποσκοπούν στην ενίσχυση της συνεργασίας και στην αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πελατών.
Περίληψη
This paper examines the strategy of development and expansion in the car leasing industry through the cooperation with external stakeholders and specifically the accounting offices. The main objectives are to understand the role of accountants in customer decisions, to assess the viability of a potential partnership between long-term leasing companies and accounting firms, and to develop strategies for expanding partner networks. The theory focuses on business strategy and long-term car leasing. The strategic framework is analyzed with an emphasis on innovation and the creation of competitive advantage. Reference is made to the car industry and leasing companies in Greece and Europe, while at the same time the decision to choose a long-term car lease versus the market, analyzing the macroeconomic environment at the same time. To examine the questions, research is carried out based on qualitative methodology, based on the "Research Onion" model. It includes a case study, semi-structured interviews with accountants, and thematic analysis of the data. The findings show that accountants play a critical role in customers' business decisions in general and car leasing in particular. Cooperation with accounting offices can increase the acceptance of leasing services, expanding the customer base and increasing financial figures. At the same time, a valuable network of partners is being developed who gain financial benefits through the reward of customer referrals. The paper concludes that the strategic development of cooperation networks with accounting firms offers significant advantages. The leasing company that will take the actions proposed in this paper will gain a competitive advantage and strengthen its position in the market through the strengthening of trust and acceptance of their services. Finally, understanding customer needs and preferences is critical to providing improved services and is a guarantee for the future and evolution of long-term lease programs. The strongest proposition of the paper is the development on the part of a leasing company of a network of external stakeholders, specifically accountants. A detailed six-step proposal with a timeline is provided. Necessary for the success of the project is the creation of training programs for accountants regarding leasing services, the development of common marketing strategies, and the improvement of communication between leasing companies and accounting offices. These suggestions are aimed at enhancing cooperation and effective customer service.