dc.contributor.advisor | Φόρτης, Σωτήριος | |
dc.contributor.author | Μισύρη, Δέσποινα | |
dc.date.accessioned | 2025-02-19T08:31:52Z | |
dc.date.available | 2025-02-19T08:31:52Z | |
dc.date.issued | 2025-02-17 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8409 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία εξετάζει τον ρόλο της νευροεπιστήμης και της νευροψυχολογίας στην κατανόηση και αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών στα μαθηματικά, αναδεικνύοντας την πολυπλοκότητα των μαθηματικών δεξιοτήτων, που εξαρτώνται από τη συνεργασία γνωστικών λειτουργιών, συναισθηματικών παραγόντων και εγκεφαλικών διεργασιών. Παρουσιάζονται τα ευρήματα μελετών ύστερα από βιβλιογραφική ανασκόπηση που υποστηρίζουν ότι οι μαθησιακές δυσκολίες συχνά σχετίζονται με ελλείψεις στη λειτουργία της εργαζόμενης μνήμης, την αριθμητική επεξεργασία και τη χωρική αντίληψη. Επιπρόσθετα, η μελέτη υπογραμμίζει τη σημασία της πρώιμης διάγνωσης μέσω σύγχρονων διαγνωστικών εργαλείων, όπως η νευροαπεικόνιση, για την ανάπτυξη εξατομικευμένων παρεμβάσεων, ενώ παράλληλα, επισημαίνεται η ανάγκη ενσωμάτωσης επιστημονικά τεκμηριωμένων εκ-παιδευτικών πρακτικών, όπως η χρήση πολυαισθητηριακών εργαλείων και διαδραστικών μεθόδων διδασκαλίας, που ενισχύουν τη μαθησιακή εμπειρία. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον ρόλο του συναισθήματος, καθώς το μαθηματικό άγχος επηρεάζει αρνητικά τη μνήμη και τη συγκέντρωση, επιδεινώνοντας τις μαθησιακές δυσκολίες και στη βάση αυτή, η δημιουργία υποστηρικτικού περιβάλλοντος και η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης μέσω επιτυχημένων μαθησιακών εμπειριών κρίνεται καίρια για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων. Η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών, ειδικών και γονέων, σε συνδυασμό με την επιστημονική έρευνα, είναι απαραίτητη για την αποτελεσματική στήριξη των μαθητών, προάγοντας την ισότητα και την εκπαιδευτική επιτυχία. | el |
dc.format.extent | 48 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Νευροεπιστήμη | el |
dc.subject | Nευροψυχολογία | el |
dc.subject | Mαθησιακές δυσκολίες | el |
dc.subject | Eκπαιδευτικές παρεμβάσεις | el |
dc.subject | Μαθηματικά | el |
dc.title | Νευροεπιστήμη και νευροψυχολογία: Οι μαθησιακές δυσκολίες στα Μαθηματικά | el |
dc.title.alternative | Neuroscience and neuropsychology in mathematical learning disabilities | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Τράπαλη, Μαρία | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία | el |
dc.contributor.master | Επιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | This study explores the role of neuroscience and neuropsychology in understanding and addressing mathematical learning difficulties, highlighting the complexity of mathematical skills that depend on the interaction of cognitive functions, emotional factors, and brain processes. The findings reveal that learning difficulties are often linked to deficits in working memory, numerical processing, and spatial perception. Furthermore, the study emphasizes the importance of early diagnosis through modern diagnostic tools, such as neuroimaging, to develop personalized interventions. It also underscores the need for the integration of evidence-based educational practices, including the use of multisensory tools and interactive teaching methods, to enhance the learning experience. Special attention is given to the role of emotions, as math anxiety negatively impacts memory and focus, exacerbating learning challenges. In this context, creating a supportive environment and fostering self-confidence through successful learning experiences are deemed crucial for overcoming these challenges. Collaboration among educators, specialists, and parents, alongside scien-tific research, is essential for effectively supporting students and promoting equity and educational success. | el |