Εμφάνιση απλής εγγραφής

Εκπαίδευση ατόμων με τυφλοκώφωση στην Ελλάδα

dc.contributor.advisorΦώτη, Παρασκευή
dc.contributor.authorΚαμπανού, Ειρήνη- Χρυσοβαλάντου
dc.date.accessioned2025-02-19T09:02:33Z
dc.date.available2025-02-19T09:02:33Z
dc.date.issued2025-02-17
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8413
dc.description.abstractΠερίληψη Εισαγωγή: Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την εκπαιδευτική διαχείριση των μαθητών με τυφλοκώφωση στην Ελλάδα. Αρχικά, αφού ορίζονται κάποιες βασικές έννοιες γύ-ρω από το θέμα, αναφέρονται δεδομένα σχετικά με τα άτομα που έχουν αυτού του είδους αναπηρία στην Ελλάδα και η πρόσβαση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάζονται τα ήδη εφαρμοσμένα εκπαιδευτικά προγράμματα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και οι δυσκολίες που προκύπτουν στο εκπαιδευτικό έργο. Τέλος, γίνεται σύγκριση με διεθνή στοιχεία και δίνονται προτάσεις βελτίωσης. Σκοπός: Η μελέτη και αναζήτηση στοιχείων αναφορικά με την εκπαίδευση που παρέχεται στα άτομα με τυφλοκώφωση στην Ελλάδα και η συγκέντρωση πληροφοριών σχετικά με τις εκπαι-δευτικές πρακτικές που βελτιώνουν τα μαθησιακά τους αποτελέσματα. Μέθοδος: Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με το ερευνώμενο θέμα της εκπαίδευσης ατόμων με τυφλοκώφωση στην Ελλάδα. Η αναζήτηση βιβλιογραφίας πραγματοποιήθηκε με την χρήση διαδικτυακών μηχανών αναζήτησης επιστη-μονικών πηγών, όπως το Google Schoolar,Scopus, Academia.edu, ResearchGate, JSTOR, ERIC κ.ά. Παράλληλα, επισκέφτηκα την βιβλιοθήκη του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης και αναζήτησα σχετικές βιβλιογραφικές αναφορές. Αποτελέσματα: Τα άτομα με τυφλοκώφωση υπάρχουν σε αρκετό ποσοστό στον πληθυσμό, τόσο στην χώρα μας, όσο και διεθνώς και εντοπίζονται αρκετές δυσκολίες στην εκπαιδευτική διαχείριση τους. Συμπεράσματα: Οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες και να παρέχουμε κατάλληλο πλαίσιο εκπαίδευσης με στόχο την βελτίωση της ποιότητας της μάθησης μέσω καινοτόμων προγραμμάτων και νέων πρακτικών. Λέξεις κλειδιά: τυφλοκώφωση, ειδική αγωγή, αναπηρία, τύφλωση, κώφωση, αισθητηριακές αναπηρίεςel
dc.format.extent48el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΤυφλοκώφωσηel
dc.subjectΕιδική αγωγήel
dc.subjectΑναπηρίαel
dc.subjectΤύφλωσηel
dc.subjectΚώφωσηel
dc.subjectΑισθητηριακές αναπηρίεςel
dc.titleΕκπαίδευση ατόμων με τυφλοκώφωση στην Ελλάδαel
dc.title.alternativeThe education of deaf-blind students in Greeceel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΤράπαλη, Μαρία
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.contributor.masterΕπιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedAbstract Introduction: This thesis addresses the educational management of students with dual sensory impairment (deafblindness) in Greece. Initially, key concepts related to the topic are defined, followed by data regarding individuals with this type of disability in Greece and their access to educational processes. In this context, existing educational programs in the Greek educational system are presented, along with the challenges that arise in the educational work. Finally, a comparison is made with data from the rest of Europe, and suggestions for improvement are provided. Purpose: The study aims to explore and gather information regarding the education provided to individuals with deafblindness in Greece and to collect details on educational practices that en-hance their learning outcomes. Method: This thesis constitutes a literature review regarding the researched topic of educating individuals with deafblindness in Greece. The literature search was conducted using online search engines for scientific sources, such as Google Scholar, Scopus, Academia.edu, Re-searchGate, JSTOR, ERIC, etc. Additionally, I visited the library of the National and Kapodistrian University of Athens, specifically the Department of Primary Education, to seek relevant biblio-graphic references. Results: Individuals with deafblindness constitute a significant portion of the population, both in our country and internationally, and several difficulties are identified in their educational man-agement. Discussion: We must address these challenges and provide an appropriate educational frame-work aimed at improving the quality of learning through innovative programs and new practices. Key words: deafblindness, special education, disability, blindness, deafness, sensory impair-mentsel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές