Show simple item record

Η ενσυναίσθηση των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας απέναντι στην παιδική κακοποίηση

dc.contributor.advisorΦώτη, Παρασκευή
dc.contributor.authorΖωγράφου, Σοφία
dc.date.accessioned2025-02-24T08:59:50Z
dc.date.available2025-02-24T08:59:50Z
dc.date.issued2025-02
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8442
dc.description.abstractΕισαγωγή:Η είσοδος του παιδιού στον παιδικό σταθμό σηματοδοτεί την πρώτη του κοινωνική εμπειρία, μακρυά από το οικείο οικογενειακό περιβάλλον. Ο παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας αποτελεί σημαντικό πρόσωπο στην ανάπτυξη του παιδιού, ανταποκρινόμενος στις ατομικές του ανάγκες μέσω κατάλληλων παιδαγωγικών πρακτικών. Η ενσυναίσθηση, ως θεμελιώδες στοιχείο της συναισθηματικής νοημοσύνης, συμβάλλει στη δημιουργία θετικού σχολικού κλίματος και προλαμβάνει εκφοβιστικές συμπεριφορές. Έρευνες υποδεικνύουν ότι οι παιδαγωγοί με υψηλή ενσυναίσθηση ενισχύουν την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Παράλληλα, ο παιδαγωγός έχει την ευθύνη αναγνώρισης και αντιμετώπισης κακοποιητικών συμπεριφορών εντός της σχολικής κοινότητας. Οφείλει να έχει τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να είναι σε θέση να αντιληφθεί εγκαίρως τις κακοποιητικές συμπεριφορές, να γνωρίζει τους φορείς που μπορεί να απευθυνθεί αλλά και να μπορεί ο ίδιος να στηρίξει το παιδί. Σκοπός: Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σκοπό να ερευνήσει την ενσυναίσθηση των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας απέναντι στην παιδική κακοποίηση. Μέθοδος: Για την έρευνα που πραγματοποιήθηκε επελέγη ως καταλληλότερο είδος εκπαιδευτικής έρευνας η ποσοτική έρευνα και για τη συλλογή δεδομένων η χρήση του ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού (κλίμακα Likert) και ανοιχτού τύπου. Επιπλέον, για τη μέτρηση της συναισθηματικής διάστασης της ενσυναίσθησης χρησιμοποιήθηκε το ψυχομετρικό τεστ προσωπικότητας- Ενσυναίσθησης του Τορόντο (Toronto Empathy Questionnaire [TEQ-16]). Αποτελέσματα: Η έρευνα δείχνει υψηλά επίπεδα ενσυναίσθησης στους παιδαγωγούς προσχολικής ηλικίας, με την πλειονότητα να έχει γνώσεις αναγνώρισης και αντιμετώπισης κακοποιητικών συμπεριφορών. Συμπεράσματα: Παρά την καλή γνώση των παιδαγωγών για την κακοποίηση, η έλλειψη ενημέρωσης σε εξειδικευμένους φορείς αναδεικνύει την ανάγκη για περαιτέρω επιμόρφωση. Οι παιδαγωγοί αναγνωρίζουν τη σημασία της προστασίας των παιδιών και προτείνουν ποικίλες μεθόδους για την επιβεβαίωση υποψιών κακοποίησης.el
dc.format.extent134el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕνσυναίσθησηel
dc.subjectΠαιδική κακοποίησηel
dc.subjectΠροσχολική αγωγήel
dc.subjectΠαιδαγωγόςel
dc.titleΗ ενσυναίσθηση των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας απέναντι στην παιδική κακοποίησηel
dc.title.alternativePreschool teachers’ empathy against child abuseel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΣιδηροπούλου - Κανέλλου, Τρυφαίνη
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.contributor.masterΕπιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction:The child's entry into preschool marks their first social experience, away from the fa-miliar family environment. The preschool educator plays a crucial role in the child's development, responding to their individual needs through appropriate pedagogical practices. Empathy, as a fun-damental aspect of emotional intelligence, contributes to the creation of a positive school atmos-phere and prevents bullying behaviors. Research suggests that educators with high levels of empa-thy enhance the psychosocial development of children. Additionally, the educator bears the re-sponsibility of identifying and addressing abusive behaviors within the school community. They must possess the necessary knowledge to recognize abusive behaviors promptly, be aware of the appropriate referral agencies, and be capable of providing support to the child themselves. Purpose:This research aims to investigate preschool educators' empathy regarding child abuse. Methodology:The research adopted quantitative methods as the most suitable approach to edu-cational research, employing questionnaires with both closed-ended (Likert scale) and open-ended questions for data collection. Additionally, the Toronto Empathy Questionnaire (TEQ-16), a psycho-metric tool for measuring the emotional dimension of empathy, was used. Results:The research shows high levels of empathy among early childhood educators, with the ma-jority having knowledge of recognizing and addressing abusive behaviors. Conclusions: Despite the educators' good knowledge of abuse, the lack of information from spe-cialized organizations highlights the need for further training. Educators recognize the importance of child protection and suggest various methods for confirming suspicions of abuse.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές