Show simple item record

Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη συμπερίληψη

dc.contributor.advisorΑσβεστάς, Αναστάσιος
dc.contributor.authorΖαφείρη, Δέσποινα
dc.date.accessioned2025-02-25T07:27:26Z
dc.date.available2025-02-25T07:27:26Z
dc.date.issued2025-02-17
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8446
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η διπλωματική εργασία εξετάζει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στον Δήμο Αλεξανδρούπολης σχετικά με τη συμπερίληψη μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η έρευνα επικεντρώνεται στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στην εφαρμογή συμπεριληπτικών πρακτικών, καθώς και στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των υφιστάμενων πολιτικών και υποδομών. Σκοπός: Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνήσει τις αντιλήψεις και τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη συμπερίληψη μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εντοπίζοντας προκλήσεις και ευκαιρίες και αξιολογώντας την επάρκεια της εκπαίδευσης και της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Μέθοδος: Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω ψηφιακής διανομής ερωτηματολογίων σε 50 εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το ερωτηματολόγιο περιλάμβανε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και κλίμακας Likert, και τα δεδομένα αναλύθηκαν με το στατιστικό λογισμικό SPSS. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν πως η συμπερίηψη επηρεάζει θετικά την ακαδημαϊκή επίδοση και την κοινωνική αλληλεπίδραση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και τη συνολική διαδικασία της συμπερίληψης. Παρόλα αυτά, αναγνωρίζονται προκλήσεις στη διαχείριση της τάξης και την ανάγκη για περισσότερη προετοιμασία και υποστήριξη από τους εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί επίσης συμφωνούν ότι η συμπερίληψη βελτιώνει το κλίμα της τάξης και προάγει τη συνεργασία και το σεβασμό μεταξύ των μαθητών. Συμπεράσματα: Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι γενικά αποδεκτή και εκτιμάται θετικά από τους εκπαιδευτικούς. Ωστόσο, για την επιτυχή υλοποίηση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, απαιτείται επαρκής επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και παροχή των απαραίτητων πόρων και υποστηρικτικών υπηρεσιών.el
dc.format.extent62el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣυμπερίληψηel
dc.subjectΕιδικές ανάγκεςel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.titleΟι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη συμπερίληψηel
dc.title.alternativeTeachers perceptions about inclusionel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΜαρίνος, Ανδρέας
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.contributor.masterΕπιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: The thesis examines the perceptions of secondary school teachers in the Municipality of Alexandroupolis regarding the inclusion of students with disabilities and special educational needs. The research focuses on the challenges and opportunities teachers face in implementing inclusive practices, as well as evaluating the effectiveness of existing policies and infrastructure. Purpose: The purpose of this research is to explore teachers' perceptions and views on the inclusion of students with disabilities and special educational needs, identifying challenges and opportunities and assessing the adequacy of teacher training and professional development. Method: Data collection was conducted through digital distribution of questionnaires to 50 secondary school teachers. The questionnaire included multiple choice and Likert scale questions, and the data were analyzed using SPSS statistical software. Results: The results showed that teachers perceive that inclusion positively affects the academic achievement and social interaction of students with special educational needs, as well as the overall inclusion process. However, challenges in classroom management and the need for more preparation and support from teachers were identified. Teachers also agree that inclusion improves classroom climate and promotes cooperation and respect among students. Conclusions: The study concludes that inclusion of students with special educational needs is generally accepted and positively valued by teachers. However, successful implementation of inclusive education requires adequate professional development for teachers and provision of necessary resources and support services.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές