dc.contributor.advisor | Ασβεστάς, Αναστάσιος | |
dc.contributor.author | Ζαφείρη, Δέσποινα | |
dc.date.accessioned | 2025-02-25T07:27:26Z | |
dc.date.available | 2025-02-25T07:27:26Z | |
dc.date.issued | 2025-02-17 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8446 | |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Η διπλωματική εργασία εξετάζει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στον Δήμο Αλεξανδρούπολης σχετικά με τη συμπερίληψη
μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η έρευνα επικεντρώνεται στις
προκλήσεις και τις ευκαιρίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στην εφαρμογή
συμπεριληπτικών πρακτικών, καθώς και στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των
υφιστάμενων πολιτικών και υποδομών.
Σκοπός: Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνήσει τις αντιλήψεις και τις απόψεις των
εκπαιδευτικών σχετικά με τη συμπερίληψη μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες, εντοπίζοντας προκλήσεις και ευκαιρίες και αξιολογώντας την επάρκεια της
εκπαίδευσης και της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.
Μέθοδος: Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω ψηφιακής διανομής
ερωτηματολογίων σε 50 εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το
ερωτηματολόγιο περιλάμβανε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και κλίμακας Likert, και τα
δεδομένα αναλύθηκαν με το στατιστικό λογισμικό SPSS.
Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν πως η συμπερίηψη
επηρεάζει θετικά την ακαδημαϊκή επίδοση και την κοινωνική αλληλεπίδραση των μαθητών
με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και τη συνολική διαδικασία της συμπερίληψης.
Παρόλα αυτά, αναγνωρίζονται προκλήσεις στη διαχείριση της τάξης και την ανάγκη για
περισσότερη προετοιμασία και υποστήριξη από τους εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί
επίσης συμφωνούν ότι η συμπερίληψη βελτιώνει το κλίμα της τάξης και προάγει τη συνεργασία και το σεβασμό μεταξύ των μαθητών.
Συμπεράσματα: Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η συμπερίληψη μαθητών με
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι γενικά αποδεκτή και εκτιμάται θετικά από τους
εκπαιδευτικούς. Ωστόσο, για την επιτυχή υλοποίηση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης,
απαιτείται επαρκής επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και παροχή των
απαραίτητων πόρων και υποστηρικτικών υπηρεσιών. | el |
dc.format.extent | 62 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Συμπερίληψη | el |
dc.subject | Ειδικές ανάγκες | el |
dc.subject | Εκπαιδευτικοί | el |
dc.subject | Δευτεροβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.title | Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη συμπερίληψη | el |
dc.title.alternative | Teachers perceptions about inclusion | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Μαρίνος, Ανδρέας | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία | el |
dc.contributor.master | Επιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Introduction: The thesis examines the perceptions of secondary school teachers in the
Municipality of Alexandroupolis regarding the inclusion of students with disabilities and
special educational needs. The research focuses on the challenges and opportunities teachers
face in implementing inclusive practices, as well as evaluating the effectiveness of existing
policies and infrastructure.
Purpose: The purpose of this research is to explore teachers' perceptions and views on the
inclusion of students with disabilities and special educational needs, identifying challenges
and opportunities and assessing the adequacy of teacher training and professional
development.
Method: Data collection was conducted through digital distribution of questionnaires to 50
secondary school teachers. The questionnaire included multiple choice and Likert scale
questions, and the data were analyzed using SPSS statistical software.
Results: The results showed that teachers perceive that inclusion positively affects the
academic achievement and social interaction of students with special educational needs, as
well as the overall inclusion process. However, challenges in classroom management and
the need for more preparation and support from teachers were identified. Teachers also agree
that inclusion improves classroom climate and promotes cooperation and respect among
students.
Conclusions: The study concludes that inclusion of students with special educational needs
is generally accepted and positively valued by teachers. However, successful implementation
of inclusive education requires adequate professional development for teachers and
provision of necessary resources and support services. | el |