dc.contributor.advisor | Μουντρίδου, Μαρία | |
dc.contributor.author | Τσαβίδη, Αγγελική | |
dc.date.accessioned | 2025-02-26T09:43:47Z | |
dc.date.available | 2025-02-26T09:43:47Z | |
dc.date.issued | 2025-02-25 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8479 | |
dc.description.abstract | Είναι γνωστό ότι οι τέχνες συμβάλλουν καθοριστικά στην κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητευόμενων. Τα τελευταία χρόνια ως κοινωνία αλλά και ως μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, παρακολουθούμε τη δυναμική είσοδο της Τεχνητής Νοημοσύνης σε όλους τους τομείς της πραγματικότητας. Η είσοδός της Τεχνητής Νοημοσύνης στο πεδίο των τεχνών αλλά και της εκπαίδευσης έχει προκαλέσει πλήθος ερωτημάτων, προκλήσεων και προβληματισμών. Τί γίνεται όταν συνδυάζεται η τέχνη και η Τεχνητή Νοημοσύνη; Η παρούσα εργασία σκοπό έχει να εξερευνήσει την αξιοποίηση της Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης στη διδασκαλία των τεχνών. Επίσης στοχεύει στην ανάδειξη της συμβολής της διδασκαλίας με έμφαση στη δημιουργικότητα και τις τέχνες εστιάζοντας στην προσχολική ηλικία. Η διερεύνηση πραγματοποιείται μέσα από τη δημιουργία μιας πειραματικής διδακτικής πρότασης. Για τις ανάγκες της παρούσας εργασίας δημιουργήθηκαν και εφαρμόστηκαν πειραματικά δραστηριότητες που αξιοποιούν εργαλεία της Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης, χωρίζονται σε 3 ενότητες και καλύπτουν τις τέχνες της ζωγραφικής, της μουσικής και του θεάτρου. Το διδακτικό πλάνο εφαρμόστηκε σε μια ομάδα παιδιών προσχολικής ηλικίας. Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε κυρίως μέσω συμμετοχικής παρατήρησης, τη χρήση ερωτηματολογίου και φόρμα αξιολόγησης. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσα από την καταγραφή σημειώσεων, από το ερωτηματολόγιο που απευθύνθηκε στα παιδιά με σκοπό την άμεση και συνοπτική καταγραφή της εμπειρίας τους και από τη φόρμα αξιολόγησης των δραστηριοτήτων με ερωτήσεις βασισμένες στους παιδαγωγικούς στόχους και την αξιολόγησή τους. Τα δεδομένα έδειξαν ότι τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό και ενδιαφέρον. Σε κάποια εργαλεία χρειάστηκε περισσότερος χρόνος εξοικείωσης, σε άλλα όμως εργαλεία δεν χρειάστηκαν παραπάνω προσπάθειες καθώς ήταν εύκολα στη χρήση. Σύμφωνα με τα δεδομένα η χρήση των εργαλείων ΠΤΝ σε συνδυασμό με την άμεση αισθητηριακή εμπειρία ενίσχυσαν τον ενθουσιασμό των παιδιών. Τα παιδιά εξέφρασαν τις ιδέες και τα συναισθήματά τους και συμμετείχαν ενεργά καθ’ όλη τη διάρκεια των δραστηριοτήτων. Αξιολογώντας την πορεία του εγχειρήματος θεωρούμε πως η αξιοποίηση εργαλείων ΠΤΝ σε παιδαγωγικά μοντέλα με έμφαση στη δημιουργικότητα μπορεί να συμβάλει στην καλλιέργεια της φαντασίας και την αισθητηριακή εμπειρία. | el |
dc.format.extent | 55 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | ΠΤΝ | el |
dc.subject | Τέχνη | el |
dc.subject | Προσχολική εκπαίδευση | el |
dc.subject | Προσχολική αγωγή | el |
dc.subject | ΤΝ | el |
dc.subject | Παραστατικές τέχνες | el |
dc.subject | Art | el |
dc.subject | Preschool education | el |
dc.subject | GAI | el |
dc.subject | Generative AI | el |
dc.subject | Παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη | el |
dc.subject | Τεχνητή νοημοσύνη | el |
dc.title | Αξιοποίηση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης για τη διδασκαλία των παραστατικών τεχνών | el |
dc.title.alternative | Leveraging artificial intelligence applications in the teaching of performing arts | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Σταυροπούλου, Αρετή | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία | el |
dc.contributor.master | Επιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | It is widely known that the arts can dramatically affect students' social and mental growth. For the last decade, as a society and members of the academic community, we have observed the dynamic application of Artificial Intelligence in every sector of reality. The applications of artificial intelligence in the arts and education sector have raised many questions and challenges. What happens when art is combined with Artificial Intelligence? Purpose: The current research aims to explore the utilization of Artificial Intelligence in the teaching of arts. It also aims to highlight the contribution of teaching through the arts, emphasizing creativity, especially in preschool education.
The research was conducted through the creation of an experimental educational proposal. To follow the needs of the current research activities which utilize Gener- ative Artificial Intelligence were created and applied. The activities are organized into 3 sections covering arts, music, and theater. The education plan was applied to a group of preschool-aged children. The data were collected based on participatory observation, a questionnaire, and an evaluation form.
The data collection was conducted by taking notes, the answers that children gave to what the questionnaire asked, and the evaluation form. The questionnaire highlights the direct and concise recording of the children’s experience. The evaluation form included questions based on the pedagogical goals and the results. The data showed that children responded enthusiastically and interestingly. In some cases, more time was needed for the children to be familiar with some of the tools. In other cases, the children didn't need more than one try, as other tools were easy to use. According to the data, using GAI tools combined with the direct sensory experience strengthened the children's enthusiasm. The children expressed their ideas and their feelings and participated actively while the activities were conducted.
Evaluating the progress we believe that the utilization of GAI tools in educational models that emphasize on creativity can contribute to the cultivation of imagination and sensory experience. | el |