Show simple item record

Γνώσεις και απόψεις διευθυντών σχολικών μονάδων αναφορικά με το σχολικό εκφοβισμό και τη θυματοποίηση των μαθητών γυμνασίου

dc.contributor.advisorΑσημόπουλος, Χαρίσιος
dc.contributor.authorΜπέκα, Αικατερίνη
dc.contributor.authorΣφυρά, Ευτυχία
dc.date.accessioned2021-07-20T11:39:10Z
dc.date.available2021-07-20T11:39:10Z
dc.date.issued2021-06-30
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/856
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-707
dc.description.abstractΟ σχολικός εκφοβισμός ως κοινωνικό φαινόμενο έχει σημειώσει παγκοσμίως σημαντική αύξηση τα τελευταία χρόνια. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση τις απόψεων των διευθυντών σχολικών μονάδων ως προς το ρόλο που έχουν υιοθετήσει αυτοί απέναντι σε αυτό το φαινόμενο. Επίσης, διερευνά τις απόψεις τους σε σχέση με τις κατάλληλες ενέργειες, που οδηγούν στην αντιμετώπιση του φαινομένου. Το δείγμα αποτέλεσαν 11 διευθυντές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που εργάζονται σε σχολικές μονάδες της Ανατολικής Αττικής, της περιφέρειας Α’ Πειραιά, της Βοιωτίας, της Κορινθίας και συγκεκριμένα σε Γυμνάσια. Για τη συλλογή των ερευνητικών δεδομένων έγινε χρήση ημιδομημένης συνέντευξης, ενώ για την ανάλυση των συνεντεύξεων χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου. Από την ανάλυση των συνεντεύξεων προέκυψαν επτά θεματικοί άξονες, οι οποίοι πραγματεύονται το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού ως έννοια, τα εμπλεκόμενα πρόσωπα, το χώρο όπου συντελείται, τα αίτια του εκφοβισμού, την προσωπική εμπειρία και στάση διευθυντή, την αντιμετώπιση από το σχολείο και τις προτάσεις για αντιμετώπιση από το σχολείο και την πολιτεία. Από την ανάλυση προέκυψε, πέραν των γνώσεων και των απόψεων των διευθυντών για το σχολικό εκφοβισμό, η σπουδαιότητα του ρόλου που επιτελούν αυτοί για την αντιμετώπιση των περιστατικών σχολικού εκφοβισμού, καθώς και η αναγκαιότητα να επιμορφωθούν οι ίδιοι αλλά και ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα, προκειμένου να επιτελέσουν το ρόλο τους σωστά.el
dc.format.extent130el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΣχολικός εκφοβισμόςel
dc.subjectΕπιθετικότηταel
dc.subjectΓνώσεις διευθυντώνel
dc.subjectΡόλος διευθυντώνel
dc.subjectΕπιμόρφωση εκπαιδευτικώνel
dc.subjectBullyingel
dc.subjectAggressionel
dc.subjectCopingel
dc.subjectPrincipal knowledgeel
dc.subjectPrincipal roleel
dc.subjectTeacher trainingel
dc.subjectΔιευθυντές σχολικών μονάδωνel
dc.subjectΤρόποι αντιμετώπισης σχολικού εκφοβισμούel
dc.titleΓνώσεις και απόψεις διευθυντών σχολικών μονάδων αναφορικά με το σχολικό εκφοβισμό και τη θυματοποίηση των μαθητών γυμνασίουel
dc.title.alternativeSchool principals' knowledge and opinions relate to school bullying and high school students' sacrificationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeYannas, Prodromos
dc.contributor.committeeSpyridakos, Athanasios
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.description.abstracttranslatedSchool bullying as a social phenomenon has increased significantly worldwide in recent years. The research presented in this thesis and which follows a qualitative approach explores the school principals’ knowledge and views regarding the role they have adopted in relation to this phenomenon. It also explores their views on the appropriate actions that lead to tackling the phenomenon. The sample consisted of 11 secondary school principals, working in schools in Eastern Attica, the region of A' Piraeus, Voiotia, Korinthos and specifically in high schools. Semi-structured interview was used for the collection of research data, while the method of qualitative content analysis was used for the analysis of interviews. The analysis of the interviews revealed seven themes, which deal with the phenomenon of school bullying as a concept, the persons involved, the place where it takes place, the causes of bullying, the personal principals’ experience and attitude, the treatment by the school and the suggestions for treatment by the school and the state. The analysis revealed, in addition to the principals’ knowledge and views about school bullying, the importance of the role they play in dealing with school bullying and the need to train themselves and the entire educational community to perform their role properly.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές