Διαχείριση κινδύνων και κρίσεων στις ξενοδοχειακές μονάδες
Risk and crisis management in hotels

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Εργάς, Γιώργος
Ημερομηνία
2025-03Επιβλέπων
Σεργόπουλος, ΚωνσταντίνοςΛέξεις-κλειδιά
ΞενοδοχείαΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τη διαχείριση κινδύνων και κρίσεων στις ξενοδοχειακές μονάδες μέσα από την μελέτη περίπτωσης της Thomas Cook, ενός tour operator με ιστορία 178 ετών που κατέρρευσε το 2019. Αρχικά, αναλύεται η έννοια του ξενοδοχείου και ο τρόπος λειτουργίας του, καθώς γίνεται και μια σύντομη ιστορική ανάδρομή. Έπειτα, αναλύεται η διαχείριση κινδύνων (Risk Management) στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ο ορισμός και η σημασία του. Στη συνέχεια, γίνεται ανάλυση της διαχείρισης κρίσεων με τους ορισμούς, τα μοντέλα και τα στάδια για την αποτελεσματική διαδικασία ενώ αναφέρονται και τα σημαντικότερα αίτια που μπορούν να οδηγήσουν μια ξενοδοχειακή μονάδα σε κρίση. Η εργασία εστιάζει στη διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες σε καταστάσεις κρίσεων, παρουσιάζοντας στρατηγικές βελτίωσης και μετρήσεις της αποτελεσματικότητας αυτών. Τέλος, η μελέτη περίπτωσης αναφέρεται στα αίτια της κατάρρευσης της Thomas Cook, τις επιδράσεις που είχε αυτή η χρεωκοπία στον ξενοδοχειακό κλάδο και τα μέτρα αντιμετώπισης αυτής της κρίσης.
Περίληψη
This thesis examines risk and crisis management in hotels through the case study of Thomas Cook, a tour operator with a 178-year history that collapsed in 2019. Initially, the concept of a hotel and how its operations are analyzed along with a brief historical review. Then, Risk Management in the hotel business, its definition and importance is analyzed. Then, there is an analysis of crisis management with definitions, models and stages for an effective process as well as the most important causes that can lead a hotel unit to a crisis are mentioned. The paper focuses on the management of customer relations in crisis situations by presenting strategies for improving and measuring the effectiveness of these. Finally, the case study addresses the causes of the collapse of Thomas Cook, the effects this bankruptcy had on the hotel industry and the reaction of hotels to this event.