Ο Σχεδιασμός λογοτύπου της Rhythm & Wraps και οι εφαρμογές αυτής
The logo design of Rhythm & Wraps and its applications

Πτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Εμμανουήλ, Περικλής
Ημερομηνία
2025-03-14Επιβλέπων
Παπαδομανωλάκη, ΜαρίαΛέξεις-κλειδιά
Γραφιστική ; Εξώφυλλα ; Βινύλιο ; Συσκευασία ; Ταυτότητα ; Τυπογραφία ; Μουσική ; Τέχνη ; Διαφήμιση ; Εταιρική ταυτότηταΠερίληψη
Στην παρούσα πτυχιακή εργασία θα αναφερθούμε σε εταιρία δημιουργίας σχεδιασμού
βινυλίων. Η εταιρία αυτή θα ονομάζεται Rhythm & Wraps δηλαδή στα ελληνικά (Ρυθμός
και Κάλυμμα - Εξώφυλλο). Η εταιρία ως κύριο χαρακτηριστικό έχει την άμεση ανταπόκριση
του καλλιτέχνη της μουσικής, με τον γραφίστα του εξωφύλλου. Η Rhythm & Wraps
αναφέρεται στην δημιουργία εξωφύλλων επηρεασμένα από διάφορα ήδη παλαιότερων
τεχνών (Νταντά, Ρομαντισμός, Κυβισμός, Εξπρεσιονισμός και άλλων).
Το 1ο κεφάλαιο αποτελεί την εισαγωγή στο θέμα του βινυλίου. Εξηγεί τι είναι το βινύλιο,
πώς κατασκευάζεται και λειτουργεί. Παρουσιάζεται η ιστορία και η εξέλιξή του μέσα στον
χρόνο, ενώ γίνεται σύνδεση με παλαιότερα καλλιτεχνικά κινήματα και τη γραφιστική. Το
2ο κεφάλαιο επικεντρώνεται στην έρευνα σχετικά με τα μουσικά εξώφυλλα που έχουν επη
ρεαστεί από παλαιότερα καλλιτεχνικά ρεύματα. Στο 3ο κεφάλαιο, γίνεται ο σχεδιασμός του
λογοτύπου για την εταιρεία Rhythm & Wraps. Περιγράφεται η αρχική ιδέα, τα προσχέδια
του λογοτύπου, οι βάσεις στις οποίες στηρίχθηκε ο σχεδιασμός, καθώς και η τελική μορφή
του. Το 4ο κεφάλαιο ασχολείται με την τυπογραφία. Περιλαμβάνει την επιλογή της γραμ
ματοσειράς του λογοτύπου, την κύρια και τη δευτερεύουσα γραμματοσειρά που θα χρησι
μοποιηθούν στο συνολικό σχεδιασμό. Στο 5ο κεφάλαιο, εξετάζεται η χρωματική παλέτα.
Παρουσιάζεται η σημασία της επιλογής χρωμάτων, η χρήση του κόκκινου και του μαύρου
στη γραφιστική, καθώς και η χρωματική παλέτα του λογοτύπου που θα χρησιμοποιηθεί.
Το 6ο κεφάλαιο αφορά την εταιρική ταυτότητα. Παρουσιάζονται τα βασικά στοιχεία που
τη συνθέτουν, όπως η επαγγελματική κάρτα, το επιστολόχαρτο και ο φάκελος αλληλογρα
φίας. Επίσης, αναλύονται τα σχήματα που εμφανίζονται στην κάρτα και τους φακέλους,
καθώς και η δημιουργία mockup έντυπου υλικού και μοτίβων (patterns). Το 7ο κεφάλαιο
ασχολείται με τον σχεδιασμό των συσκευασιών. Περιγράφεται ο τρόπος με τον οποίο η
εταιρεία πακετάρει και αποστέλλει τα βινύλια στους πελάτες, η χρήση χαρτιού συσκευασί
ας και η σχεδίαση της θήκης του βινυλίου.
Στο 8ο κεφάλαιο, γίνεται ανάλυση της ανάπτυξης της ιστοσελίδας. Εξηγείται η σημα
σία της ύπαρξης μιας ιστοσελίδας, τα βήματα σχεδιασμού της, ο στόχος της και η τελική
της μορφή. Το 9ο κεφάλαιο εξετάζει τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την
προώθηση της εταιρείας, εστιάζοντας σε πλατφόρμες όπως το Facebook και το Instagram.
Στο 10ο κεφάλαιο, παρουσιάζονται προωθητικά υλικά και δώρα που μπορεί να προσφέρει
η εταιρεία, όπως τσάντες, κούπες, μπλούζες, καπέλα και αυτοκόλλητα. Το 11ο κεφάλαιο
αφορά την προωθητική καμπάνια. Αναλύονται οι διαφορετικές μορφές προώθησης, όπως
αφίσες, διαφημιστικές καταχωρήσεις σε περιοδικά, banner και roll-up αφίσες. Παρουσιάζε
ται επίσης η σχεδίαση εκθεσιακού περιπτέρου, τρίπτυχων και δίπτυχων φυλλαδίων, καθώς
και η διαφήμιση στο μετρό.
Περίληψη
We will discuss a company specializing in vinyl cover design. This company will be named
Rhythm & Wraps. The company’s main feature is the direct collaboration between the music
artist and the cover designer. Rhythm & Wraps focuses on creating album covers inspired by
various historical art movements, such as Dadaism, Romanticism, Cubism, Expressionism,
and others.
The 1st chapter serves as an introduction to vinyl, explaining what it is, how it is made,
and how it functions. It also presents its history and evolution over time while connect
ing it to past artistic movements and graphic design. The 2nd chapter focuses on re
search regarding album covers influenced by older artistic trends. In the 3rd chapter, the
logo design for the Rhythm & Wraps company is developed, covering the initial idea,
logo drafts, design foundations, and final version. The 4th chapter deals with typogra
phy, including the selection of the primary and secondary fonts used in the overall de
sign. The 5th chapter examines the color palette, highlighting the significance of color
choices, the role of red and black in graphic design, and the selected palette for the logo.
The 6th chapter discusses corporate identity, presenting key elements such as busi
ness cards, letterheads, and envelopes. Αlso it analyzes the shapes appearing in these
materials, along with the creation of mockup printed materials and patterns. The 7th
chapter focuses on packaging design, describing how the company packages and ships
vinyl records, including the use of wrapping paper and the design of vinyl sleeves.
The 8th chapter explores website development, explaining the importance of a company
website, the design steps, its purpose, and final layout. The 9th chapter examines the role
of social media in promoting the company, focusing on platforms like Facebook and Ins
tagram. The 10th chapter presents promotional materials and gifts the company may offer,
such as bags, mugs, t-shirts, caps, and stickers. Finally, the 11th chapter discusses the pro
motional campaign, analyzing different marketing approaches, including posters, magazine
advertisements, banners, and roll-up posters. It also covers exhibition booth design, tri-fold
and bi-fold brochures, and metro train advertisements.