Σύγχρονες εξελίξεις των παιδιών με ΔΕΠ-Υ και Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Modern developments of children with ADHD and Special Learning Disabilities
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Γιαννίκη, Ειρήνη
Ημερομηνία
2021-07Επιβλέπων
Konstanti, OuraniaΛέξεις-κλειδιά
ΔΕΠΥ ; Ειδικές Μαθησιακές ΔυσκολίεςΠερίληψη
Στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται αναφορά στον ορισμό της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) καθώς και των πρωτογενών χαρακτηριστικών της. Αναλύεται η έννοια της ΔΕΠ-Υ σε όλα τα στάδια ανάπτυξης του παιδιού. Συγκεκριμένα αναλύονται τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά που εμφανίζονται από τη βρεφική ηλικία μέχρι και την ενήλικη ζωή. Γίνεται μία προσπάθεια εύρεσης των κύριων αιτιών εμφάνισής της καθώς επίσης της έγκαιρης διάγνωσης και αντιμετώπισής της. Στη συνέχεια, δίνεται ο ορισμός των μαθησιακών δυσκολιών και παρατίθενται τα γενικά χαρακτηριστικά των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. Σημαντική θεωρείται η εύρεση της αιτιοπαθογένειας και η διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών. Γίνεται μία νύξη για την συνύπαρξη της ΔΕΠ-Υ με τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και ειδικότερα εξετάζεται η συννοσηρότητά της με τις μαθησιακές δυσκολίες, τη δυσλεξία και τις διαταραχές συμπεριφοράς. Τέλος, παρουσιάζεται ο επιπολασμός της ΔΕΠ-Υ στην Ελλάδα και παγκοσμίως, η φαρμακευτική παρέμβαση, η γονιδιακή προσέγγιση, οι βιοδείκτες, τα ψηφιακά εργαλεία καθώς και οι καινοτόμες παιδαγωγικές μέθοδοι που εφαρμόζονται σε περιπτώσεις παιδιών με ΔΕΠ-Υ.
Περίληψη
On the current diploma thesis, we make a reference on the definition of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) as well as its primary characteristics. We analyzed the concept of ADHD on every child’s developmental stage. More specifically, we analyzed the dominant characteristics that appear from infancy to adulthood. An attempt is made to find the main causes of this disorder as well as its early diagnosis and treatment. Subsequently, the definition of learning disabilities is presented and a number of general characteristics of children diagnosed with these disabilities are listed. Finding the cause of pathogenesis and diagnoses of learning disabilities is of major importance. There is an opinion of coexistence and co-morbidity of ADHD with Special Learning Disabilities and dyslexia and behavioral disorders. Finally, we present the prevalence of ADHD in Greece and worldwide, the drug intervention, the gene approach, biomarkers, the use of digital tools as well as the innovators pedagogical methods applied in cases of children with ADHD.